• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • linköping68
    Tuvalina skrev 2010-06-26 22:12:06 följande:
    Hej Alla!! Tack för välkomnandet! I Falun kostar det ungefär 20 000 kr för en behandling. Vad kostar det på Akademiska?

Det är mycket av det ni skriver som är mycket relavant att fråga sig. I mitt fall så är det också så att jag hela livet tänkt att jag skulle vilja bli mamma men har haft en del depressioner och råkat träffa fel sorts män. Nu har jag äntligen träffat rätt man och är så lycklig att jag inte fattar att det är sant och då känns det så konstigt att inte kunna få försöka bli gravid utan att ruinera sig... jag vet ju med min erfarenhet att jag skulle bli en bra mamma! Men men.... ingen idé att gräma sig över det, viktigt dock att se om det går att påverak politiken i den riktningen. Det föds ju så många barn som inte får det bra i det här samhället. Det skulle finnas mer uppbackningen till de föräldrar som noga och moget överväger att försöka få barn!
    ABSOLUT!!!
  • linköping68
    turlid70 skrev 2010-06-26 08:12:36 följande:
    Har mensen kommit igång linköping68? Önskar att det finns ett litet hopp annars. Kram!
    Nja, vet inte riktigt. Den är absolut inte som den har varit förr. Lite fjuttande i 2 dagar, sen inget i 1 dag och nu lite, lite i dag..... Ska testa igen för säkerhets skull, men tror tyvärr att det är någon form av mens som jag har haft
    Hoppas ändå tills nesta test är taget......
  • Inanna Li

Välkommen hit Anne f. Håller med dig precis !!! Glad

Linköping68 - hoppas att det blir plus!

Imorgon ska jag äntligen få träffa min läkare efter min första misslyckade IVF/ICSI. Det ska bli intressant att få diskutera varför det inte gick vägen och hur vi ska ta nya försök i höst!

Annars försöker jag njuta av sommaren så gott det nu går. Har tre semesterveckor framför mig och vädret är ju perfekt !!! Solig

• linköping68

Tog test 2 imorse och det var - idag med så nu var det definitivt iallafall. Men tar nya tag till hösten då vi gör ett nytt försök med IVF. I sommar blir det bara att vila och ta det lugnt

• oceanney
    linköping68 skrev 2010-06-27 22:59:14 följande:
    Tog test 2 imorse och det var - idag med så nu var det definitivt iallafall. Men tar nya tag till hösten då vi gör ett nytt försök med IVF. I sommar blir det bara att vila och ta det lugnt
    Trist. :( Men skönt att du får lägga det bakom dig så att du kan gå vidare mot nya friska tag. Kram!
  • turlid70
    linköping68 skrev 2010-06-27 22:59:14 följande:
    Tråkigt Gråter men lycka till nästa gång! Vi kämpar på tillsammans på höstkanten. När och var börjar du nytt försök? Tänker du be att höja dosen?
  • turlid70
    Tuvalina skrev 2010-06-26 22:12:06 följande:
    Hej Alla!! Tack för välkomnandet! I Falun kostar det ungefär 20 000 kr för en behandling. Vad kostar det på Akademiska?

Det är mycket av det ni skriver som är mycket relavant att fråga sig. I mitt fall så är det också så att jag hela livet tänkt att jag skulle vilja bli mamma men har haft en del depressioner och råkat träffa fel sorts män. Nu har jag äntligen träffat rätt man och är så lycklig att jag inte fattar att det är sant och då känns det så konstigt att inte kunna få försöka bli gravid utan att ruinera sig... jag vet ju med min erfarenhet att jag skulle bli en bra mamma! Men men.... ingen idé att gräma sig över det, viktigt dock att se om det går att påverak politiken i den riktningen. Det föds ju så många barn som inte får det bra i det här samhället. Det skulle finnas mer uppbackningen till de föräldrar som noga och moget överväger att försöka få barn!
    På akademiska kostar det 22 000 kr, vet dock inte om det tillkommer kostnad för mikroinjektion, men det är billigaste priset runt Stockholm. För oss är det nårmare till Uppsala trots att vi tillhör Stockholm, men som sagt hinner vi med åtminståne ett gratis försök, kanske två.

Skönt Anna f att du har hittat balans i livet och träffat mannen i ditt liv. Har ni försökt att bli med barn på naturlig väg?
  • Inanna Li
    Drömmerlinköping68 skrev 2010-06-27 22:59:14 följande:
    Jag lider med dig! Till hösten ska förhoppningsvis de flesta av oss plussa!
  • linköping68
    turlid70 skrev 2010-06-28 08:11:00 följande:
    Tråkigt Gråter men lycka till nästa gång! Vi kämpar på tillsammans på höstkanten. När och var börjar du nytt försök? Tänker du be att höja dosen?
    Har inte bestämt var, men troligen Carl von Linné i Uppsala. Men har inte pratat med dem än. Tänker berätta om första försöket så de kan starta med högre dos, eller någon annan sort.

Tack alla för värmande ord. Skönt att ni finns så man har någon att ventilera med. Har inte blandat in så många utomstående i denna "IVF-cirkus" så slipper man allas nyfikna frågor och prat. Speciellt när det går åt fel håll.

Mera plus till hösten ska det bli, hos oss alla!
  • turlid70

Hej allihopa!

Idag ska jag till en endokrinolog på Sophia hemmet som ska justera min sköldkörtelsfunktion, då min änmesomsättning är lite obalans. Mitt TSH hormon ligger på högsta gränsvärdet och mitt T4 ligger nästan på det lägsta. Dessa ska nu justeras för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad graviditet som jag så innerligt hoppas på via IVF till hösten. Ser fram emot det och att få ordning på min änmesomsättning Skrattande.

Ha en fortsatt bra dag! Kramar!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?