Tuvalina skrev 2010-06-26 22:12:06 följande:
Hej Alla!! Tack för välkomnandet! I Falun kostar det ungefär 20 000 kr för en behandling. Vad kostar det på Akademiska?
Det är mycket av det ni skriver som är mycket relavant att fråga sig. I mitt fall så är det också så att jag hela livet tänkt att jag skulle vilja bli mamma men har haft en del depressioner och råkat träffa fel sorts män. Nu har jag äntligen träffat rätt man och är så lycklig att jag inte fattar att det är sant och då känns det så konstigt att inte kunna få försöka bli gravid utan att ruinera sig... jag vet ju med min erfarenhet att jag skulle bli en bra mamma! Men men.... ingen idé att gräma sig över det, viktigt dock att se om det går att påverak politiken i den riktningen. Det föds ju så många barn som inte får det bra i det här samhället. Det skulle finnas mer uppbackningen till de föräldrar som noga och moget överväger att försöka få barn!
På akademiska kostar det 22 000 kr, vet dock inte om det tillkommer kostnad för mikroinjektion, men det är billigaste priset runt Stockholm. För oss är det nårmare till Uppsala trots att vi tillhör Stockholm, men som sagt hinner vi med åtminståne ett gratis försök, kanske två.
Skönt Anna f att du har hittat balans i livet och träffat mannen i ditt liv. Har ni försökt att bli med barn på naturlig väg?