• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan, jag tog pergotime och orgalutran vid insemination. Det är ju en äggmognadsspruta.

När du självmedicinerade med puregon vad tog du då för dos? Jag har lite menopur kvar, kanske skulle testa?!

• myran6801

Tack söta ni för hjälp! Så om jag förstår rätt ska jag bara ta pergotime ingen spruta och sedan ha sex varannan dag fr dag sju för att vara på säkra sidan?!

Mannen gillar säkert detta upplägg

• myran6801

Oj såg just Zins inlägg.

Så då ska jag kolla med ÄL stickor och ta ovitrelle oxå menar ni?!

• myran6801

Bengalen, ja det är enkel dos. Varför tycker du inte man ska ta ovitrelle?

Någon skrev att man ska ta ovitrelle då ÄL stickorna visar fullt utslag. Är det inte bra o göra det så att man verkligen vet att man ägglossar. Jag är ju ingen värphöna direkt så risken (el chans kanske) för att fler än ett ägg är ok är ju minimal.

• myran6801

Zin, ja mkt att fundera på men jag är så innerligt tacksam att vi kan hjälpas åt och att man får olika syn och vinklingar. Hjärte, sa som du om man inte är säker på att man verkligen får ÄL så tyckte hon man skulle ta sprutan. Kom inte riktigt ihåg men jag tror mig minnas att när vi gjorde insemination var äggblåsan lite trög och ville inte släppa trots spruta. Hm det lutar åt spruta vid ÄL stegring.

• myran6801

Mailade Svend på CFC igår för att säga att vi ev klämmer in ett försök där i väntan på äd (kommer ju dra ut ytterligare på tiden då vi inte kunnat ta de där jäkla blodproverna ). Känner att jag inte kan låta tiden gå utan att göra ngt. Frågade Svend om vad han tyckte om att köra pergotime över sommaren samt vilket upplägg han rek vid Ivf. Han sa nej till pergotime (struntar jag i) och så kort metod och 450 Gonal-f. Hm tror inte på hög dos och Gonal-f. Har en känsla av att han bara skrev ngt för att tror ändå inte det kommer gå. Antagligen är det bara att kasta pengarna i vattnet med ett försök, men hoppet är ju det sista som lämnar oss sägs det.

• myran6801

Hemulen, har inte provat dhea. Har du? Kanske borde göra det. Har 7 keto hemma så det tänkte jag ta nu.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?