• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

AnnaLinn skrev 2011-10-11 10:07:57 följande:
    Himla tråkigt Oceanney och Victoria! Håller tummarna för att det tar sig nästa gång!!!!

Fin bild Maryhe!

Själv så kan jag heller inte bidra med något positivt... har idag varit på¨UL, visade graviditet men en tom hinnsäck, misstänkte ju detta då jag blödde så mkt. Dr pratade om att jag ska återkomma på må för en ny extra koll. Sen ska jag ta tabetter för att hinnsäcken och allt ska komma ut... Ja, ja man får ta ett steg i taget annars blir man ju helt tokig i dettta IVF:andet.
    Åh men suck så sorgligt Gråter. Är så ledsen för din skull. Hoppas allt kan ordna sig fort nu så du kan återgå till din IVF kamp så snart som möjligt. Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    No Ka Oi skrev 2011-10-11 10:30:03 följande:
    Min graviditet tickar på. Vecka 25 nu och allt känns bra.  I går kväll lyckades jag höra Gossens hjärtljud med en stetoskop-app till iPhonen.
    Åh vad skönt att det bara rullar på. Och coolt med hjärtljudsappen Drömmer
  • Enya70

Ego: Fick idag till för VUL nr 2 till på måndag i nästa vecka. Då är jag i v. 9+5
    Uähhh känns fortfarande jätteoroligt att tillväxten ska ha avstannat och allt annat hemskt som kan inträffa.
    Försöker inbilla mig att eftersom jag mår så mycket illa och har ganska mycket molvärk i magen så borde det ju vara aktivitet därinne...
    Håll gärna tummarna på måndag...

• Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-11 16:14:24 följande:
    Enya: Det kommer gå jättebra på VUL nästa vecka!!! Men det är klart jag håller tummarna.Solig

EGO: Testat negativt igen. Helt väntat. Väntar på min mens som aldrig kommer trots att jag slutat med progesteron. Mentalt är jag redan vid nästa FET. Kanske tar jag en månads paus men det beror på om jag får en riktigt jobbig blödning och konstig cykel efter detta eller om allt verkar hyffsat ok. Kanske egentligen är bra att köra på direkt efter ett "mini-missfall".
    Tack för dina tummar mitt i din egen bedrövelse Hjärta. Hoppas så att det ska lyckas för dig så snart som möjligt.
    Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Boe skrev 2011-10-12 11:27:23 följande:
    Tillbaka på jobbet efter lyckat VUL. Ett levande embryo som satt på rätt ställe. Super skönt. Lämnat massor av blodprover bla för mina levervärden som blivit mycket förhöjda av Ivf. Minns inte om jag tagit upp den cirkusen här?? Är mycket glad så klart men mår fortfarande suuuper illa. Förstår att ni tycker att den är otacksamt att klaga men igår fick jag sådan svack så jag fick lägga mig på toagolvet på jobbet en lång stund. Tänk Er värsta magsjukan ever. Nu i tre veckor. Hoopas det går över snart!!
    Tjohooo vad kul! Nu kan du andas ut lite lite grann. Hoppas du mår lite mindra illa snart.
    Jag har själv inte ätit lunch än och mår både tokilla och har svimningskänsla. Så går det när man blir hungrig...
  • Enya70

Flyttar fram listan

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november?
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: runt 24/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 

***SPRAYAR*** 

***SPRUTAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  sprutstart6/10

***JAPANSKA METODEN***
    34an, 42år, har 2 IVF-barn. CFC Köpenhamn, (tidigare försök2IVF+1FET på CL iGbg)

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Enya70
    42an skrev 2011-10-12 15:31:42 följande:
    Hej, jo tack. Mår pyton, har sjukskrivit mig. Men lite bättre idag.

Började med Pergotime, eller Tamoxifen,  ska va samma, i Lördags. Har sen sprutat Gonal F 150, sönd och tisd. Skall på Vul och mäta blåsor, om det finns några, imorgon eller ev fredag. De ville ha vul på fre men då har min gyn stängt, ringde min endoläk och sköterskan skulle kolla om hon kunde på fre men har inte ringt tillbaka. Så vi får se vilket det blir. 
    Hursomhelst har jag haft den värsta huvudvärken på länge, helt i klass med migrän men migränmedicinen hjälper inte. Vågar inte ta varken magnecyl eller ipren utan panocod, men det är som en fis i rymden. Mår illa,speciellt på morgonen och svettas. KanonKräks. Men vad gör man inte för den goda saken. Om allt går enligt planen och vi får fart på några ägg skulle jag tro att det blir ÄP på onsd. Men först vul sen får vi se om Japanen slår väl ut.

Lite OT, eller rätt mycket, så kommer vi kanske bli med hund i helgen. Säljaren reser hit med den och vi får ha den över helgen och alla får se så det funkar. Otroligt spännande men kanske lite mycket på en gångSkäms
    Ja, det hör inte hit, men det hjärtat är fullt av talar munnen,(eller skriver fingrarna, i detta fallet).
    Trist att du mår så dåligt! Hoppas du kan stå ut fram tom ÄP iaf.
    Kul med vovve å andra sidan. Vad är det för ras?
    Kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?