• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2011-10-13 08:46:14 följande:
    Tack, 34-an. Ska ut och springa på lunchen har jag bestämt. I solen och den kalla, höga luften. Då blir allt lite bättre. Mensen börjar avta och värken är borta och det är mycket bra!
    Skönt att du mår lite bättre! Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-13 08:47:43 följande:
    Tack för att du frågar. 23 oktober beger det sig. Ska fira lite dagen innan med middag för de närmaste, och sen på dagen har min sambo lovat fixa hemlig utflykt - med övernattning! Ser GRYMT mycket fram emot detta. Inte att fylla 40, alltså, men att komma bort, och slippa fixa själv!
    Men åh vad mysigt. Och spännande att inte veta var ni ska. Hoppas du får en toppendag!
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-13 09:17:19 följande:
    Myran
    Har precis haft samma funderingar som dig
    Men tror knappast att det kan göra sååååå stor skillnad. Själv började jag spruta igår så nu hoppas vi på guldägget.
    Kanske får ÄP samtidigt?
    Grattis till sprutstart tjorven! Kul att flera är på G igen nu
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-10-13 10:31:35 följande:
    Så skönt med er här!!! Nu känner jag mig lugnare med Inofolic igen!

Tjorven, ja vi kan följas åt, börjar med sprutor ikväll! Är det bra med dig annars vännen?
    Heja Myran. Sprutstart för dig med Skrattande
  • Enya70
    callimero skrev 2011-10-13 11:36:19 följande:
    Efter att de plockat den ena äggstocken så gömde sig den andra vid senaste ÄP i maj. Men det hjälpte inte med tryck så de fick avbryta. Jag fick gå runt lite en timme och sen göra om ÄP en gång till. Var inte så sugen på att hoppa upp igen mörbultad och groggy kan jag säga.
    Men oj, två ÄP samma dag. Vilken hjälte du är som klarat av det.
    Hoppas mens kommer så fort som möjligt vännen. 
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-13 14:16:11 följande:
    Är snabbt hemma för att hämta bagaget och packa ner datorn. Har varit på återbesök på kliniken. Allt såg utmärkt ut, vi måste bara ta om några blodprover typ HIV och Hepatit som inte får vara äldre än 6 månader och sambon ska lämna nytt spermaprov. Sen kör vi på nästa cykel. Jag borde få mens runt den 23:e om allt rullar på som vanligt. På CD 8 ska jag göra VUL och de tinar upp de frusna äggen om allt ser bra ut. Ska göra i ostimulerad cykel men med progesteron, estradiol, deltacortene och en annan medicin som jag tror heter Heparin. De misstänker att det kan varit 5:e faktorn som ställde till det, den ger ofta tidiga missfall. Cardioaspirina som hematologen skrev ut fungerar inte så bra vid ET sa denna läkare som jag fick träffa idag. Synd att de inte upptäckte det tidigare om det nu var därför... Om det inte funkar denna gång blir det färskförsök i december.
    Låter superbra Maryhe! Vad är 5:e faktorn?
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-10-13 14:42:25 följande:
    Nu är jag på banan igen. Mensen har kommit och om allt går som det ska blir det FET den här månaden. Men jag ska boka tid för koll hos samarbetsdoktorn för att kolla så att jag inte fått nya cystor. Och jag kan eventuellt missa FET den här månaden eftersom höstlovet dyker upp och då ska vi resa bort. Det är bara att hålla tummarna för en tidig ägglossning. Jag kan ju ha allt mellan dag 11 och 19....
    Annars blir det FET i november.
    Usch, fick lite ont i magen när hon sa att de tinar ett i taget och att det kan bli så att ingen klarar upptiningen.
    Tycker att det känns lite svårt att motivera sig igen, att orka hoppa på karusellen igen. Har på senare tid börjat få tvivel. Så här i efterhand inser man ju hur mycket det tog att misslyckas. Men tre fina frysta ägg får ju inte gå till spillo!

Skönt att du är på G igen. Håller tummarna att ÄL kommer snabbt nu.
  • Enya70
    42an skrev 2011-10-13 16:44:49 följande:
    Hej, var på vul idag. Äggblåsorna är på hugget. 3 fina. Skall på uttag på CFC på lördag, jisses så fort det gick! Fjärlissvärm imagen! Har någon ngt bra tips på hotell vid stationen?
    Ha ha vad kul! Och så ÄP redan på lördag. Spännande. Håller tummarna för dig.
  • Enya70
    finafina skrev 2011-10-13 17:43:05 följande:
    Hej Alla, jag har addat denna tråd som min favorit,  jätte skönt att det finns så många i lika situation som en själv som man kan "prata" med!

Jag har gjort två ivf er  för ett par månader sedan (inget plus, men bra ägg och 2 stycken ägg i frysen, men som vi alla vet så är det ju knappast en  garanti...) Håller på att samla kraft för nästa ivf nr 3. Jag går på akupunktur och försöker äta bra. Dricker nästan aldrig alkohol men däremot dricker jag  nästan varje dag en eller två små latte per dag. Ska inte börja ivf nr 3 fråns i slutet av november. Så min fråga till er, dricker ni kaffe/latte innan ni går in i cykel, och dricker ni kaffe under tiden som ni sprutar? Fråga nr 2, om ni är som jag i väntan på nästa ivf, unnar ni er något glas vin då och då, eller har ni helt lagt av med det, inte under tiden ni sprutar/ruvar utan innan?

Har ni några tankar, om det, har ni provat olika metoder?

Kram 
    Hej finafina och välkommer till en superbra tråd!

Jag har just plussat efter mitt 10:e IVF och jag har druckit kaffe ca 2-3 koppar om dagen både innan och under stimulering och även nu när jag är gravid (1-2 koppar om dagen).
    Ngt glas vin då och då har jag absolut unnat mig också både innan och under stimulering. I mindre mängder ska det inte påverka fertiliteten.
    Lycka till!
  • Enya70
    finafina skrev 2011-10-13 18:12:41 följande:
    WOW GRATTIS!!!! Vad härligt med ett plus. 10 ivf, wow det ger mig hopp

får jag fråga hur gammal du är? (du måste inte  svara om du vill hålla det privat) Några tips längs vägen? Har du gjort ivf i sverige? Jag går i danmark...

Då tar jag nog ett glas vin i kväll och njuter

kram 
    Inga problem att svara på det. Jag fyllde 41 i september.
    De första 4 IVF:n gjorde vi i Uppsala på Ackis. De andra 6 har jag gjort på CFC i Köpenhamn. Var i Danmark går du?
    Bor du i Danmark eller har du som jag sökt dig dit ändå?
    Kramar {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?