finafina skrev 2011-10-13 17:43:05 följande:
Hej Alla, jag har addat denna tråd som min favorit, jätte skönt att det finns så många i lika situation som en själv som man kan "prata" med!
Jag har gjort två ivf er för ett par månader sedan (inget plus, men bra ägg och 2 stycken ägg i frysen, men som vi alla vet så är det ju knappast en garanti...) Håller på att samla kraft för nästa ivf nr 3. Jag går på akupunktur och försöker äta bra. Dricker nästan aldrig alkohol men däremot dricker jag nästan varje dag en eller två små latte per dag. Ska inte börja ivf nr 3 fråns i slutet av november. Så min fråga till er, dricker ni kaffe/latte innan ni går in i cykel, och dricker ni kaffe under tiden som ni sprutar? Fråga nr 2, om ni är som jag i väntan på nästa ivf, unnar ni er något glas vin då och då, eller har ni helt lagt av med det, inte under tiden ni sprutar/ruvar utan innan?
Har ni några tankar, om det, har ni provat olika metoder?
Kram
Hej finafina och välkommer till en superbra tråd!
Jag har just plussat efter mitt 10:e IVF och jag har druckit kaffe ca 2-3 koppar om dagen både innan och under stimulering och även nu när jag är gravid (1-2 koppar om dagen).
Ngt glas vin då och då har jag absolut unnat mig också både innan och under stimulering. I mindre mängder ska det inte påverka fertiliteten.
Lycka till!