• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

42an skrev 2011-10-09 17:44:40 följande:
    Lägger till mig under en ny rubrik, hoppas ok?
    jadå superbra!
  • Enya70
    callimero skrev 2011-10-09 20:42:59 följande:
    Myran - om jag var du skulle jag försöka få en tidigare dag för VUL hos gyn. Har ingen aning om varför de börjar på cd 3 i Danmark .

Enya, hur gjorde du?

Jag tänker nog ignorera det och börja på cd 2 som jag alltid gjort. Orgalutran tar man alltid vid korta för att hindra att äggen sticker iväg. Och Ovitrelle kommer man inte undan om äggen ska mogna och lossna Glad.

34:an - ska du verkligen hålla på ända tills nästa månad??
    Kan tyvärr inte svara på hur de gör på CFC med korta då jag kört lååååååånga varianten varje gång.

Däremot körde jag korta två ggr i Uppsala och började då på CD3 
  • Enya70
    pp08 skrev 2011-10-10 08:18:11 följande:
    Och nu står det fast: minus och stormens. Även detta försök misslyckades Ska ringa kliniken idag och fråga hur vi ska fortsätta.
    Neeeeej Gråter. Styrkekramar till dig Hjärta. Usch tänker på dig och vet hur tungt det är. Gråt och var ledsen ett litet tag nu och ta hand om er ordentligt.
  • Enya70
    oceanney skrev 2011-10-10 09:36:58 följande:
    Nu på RD 14 i CD31. Imorgon blir det test om inte mensen dyker upp innan. Brrr....

Så spääääänande Glad. Håller alla tummar för dig!
  • Enya70
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-10 10:44:10 följande:

För dem som undrar när man kan köra igång med IVF, så kan jag avslöja att jag har gjort flera IVF på rad. Jag ville själv göra nytt IVF direkt efter ett misslyckat IVF och det var ok från min klinik – dock med lite mostånd... Jag har blivit gravid både när jag har väntat en cykel för att göra ett nytt IVF, men jag har också blivit gravid när jag inte har väntat utan kört på direkt. Jag vill inte vänta då jag kände mig stressad av att just behöva vänta..../Lycka till!

Jag har också fått köra nya försök (långa) på en gång efter misslyckade försök. Så spraystart på CD21 efter minus och mens.
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-10 09:39:39 följande:
    God morgon mina kära vänner! 
    Jag testade ilsket minus nu på morgonen. TD är ju onsdag, ska höra med kliniken nu om jag verkligen måste avstå mina mensvärkstabletter och ta ett test till på onsdag eller om jag kan förlika mig med att det är kört. Väntar på att de ska ringa upp. 

pp08 och Mia - ledsen för era minus och menskänningar också. Ledsen för allt. Jäkla skit detta är.

Har varit ganska självfokuserad sedan igår och läst dåligt här, förlåt om jag missat någon som behöver en kram. *Kramar alla*. 

Finns det något som säger att  man måste vänta si eller så länge med nästa färskförsök (vi har ju noll och intet i frysen)? Jag känner mig fysiskt ok och kör gärna på med nästa med en gång. Förutom då att jag ev. har en liten polyp som ev. ska opereras bort ... Vi skulle prata om den om det inte blev något på detta första försöka. Suck och stön. 
    Skit också Victoria!!! Jag håller med de andra här att det kanske är idé att ta bort polypen i alla fall. Man vet ju inte om den eventuellt kan störa och då är det ju bättre att ta bort den så slipper man tänka på den och kan känna att man gör allt som står i ens makt. Kramar Hjärta
  • Enya70
    Boe skrev 2011-10-10 17:44:55 följande:
    Åhhhh jag mår så illa!!! Står snart inte ut! Hoppas på fint VUL på onsdag morgon, så man får lite lön för mödan:)
    Ha ha men så utmärkt Flört. Jag kom just tillbaka från toa och Kräks.
    Men om VUL ser fint ut på onsdag så kommer det att vara värt all urk.
    Kramar Hjärta
  • Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-10 19:51:00 följande:
    Ego -  På onsdag bör det av till SU för att mäta äggblåsor!Glad
    Lycka till!!!
  • Enya70
    Hönan skrev 2011-10-10 22:23:05 följande:
    Helt fantastiskt Enya! Nu är du dessutom ett levande bevis på ytterligare en sak, att trillingar inte är så stor risk för oss med oddsen emot oss!!!! Heja!!!

Är i en riktig dipp nu och vi har de närmaste i familjen som blir gravida till höger och vänster och dessutom har de redan barn o jag försöker glädja mig men orkar inte vara glad för andras skull längre snart även om jag självklart unnar dem all lycka.
    Det kanske krävs en dansk för att komma dit man vill... Flört

Är så glad för din skull Enya!
    Tack fina du,

Usch vet precis hur det där känns när folk runt omkring blir gravida till höger och vänster och med 3:e barnet dessutom. Så j-la orättvist det är. Och man vill bara gråta över sin egen situation och orkar inte glädjas över andra. Man har så slut på energi att det liksom inte räcker till för mer än att hålla näsan över ytan...

Massor med styrkekramar till dig Hjärta
  • Enya70
    oceanney skrev 2011-10-11 07:13:32 följande:
    Stort fett minus blev det på stickan. Minus Nytt FET-försök i januari.
    F-N!!! {#emotions_dlg.djavulsk} Så otroligt ledsamt Gråter. Lider med dig vännen Hjärta.
    Och så tråkig statistik det blev den här ruvaromgången. Nu bara måste ju plussen ramla in snart.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?