• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Jag då fortfarande inte fått min mens, jag måste ha haft ÄL senare helt enkelt, men hur senare då undrar jag, jag testade ju inte med äl stickor vidare. Om jag hade ÄL mycket senare så knappast troligt att det fanns några soldater kvar, vi fyllde ju inte på senare senare.

Vet inte vad jag ska göra? Ska på företagsfest om några timmar, det är bara två glas vin man får iofs, men man kan ju köpa själv både före och efter och det vill jag, har en sådan lust att dricka mig full och glömma alla bekymer. Vad ska jag göra, dricka mycket eller lite?

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-19 14:57:27 följande:
    Jag då fortfarande inte fått min mens, jag måste ha haft ÄL senare helt enkelt, men hur senare då undrar jag, jag testade ju inte med äl stickor vidare. Om jag hade ÄL mycket senare så knappast troligt att det fanns några soldater kvar, vi fyllde ju inte på senare senare.

Vet inte vad jag ska göra? Ska på företagsfest om några timmar, det är bara två glas vin man får iofs, men man kan ju köpa själv både före och efter och det vill jag, har en sådan lust att dricka mig full och glömma alla bekymer. Vad ska jag göra, dricka mycket eller lite?
    Om du nu skulle vara gravid så är det ju såpass tidigt att det knappast kan göra någon skada för embryot. Innan moderkakan bildats så får ju inte det blivande fostret näring från dig utan är än så länge "självförsörjande". Men om du känner dig osäker kanske du kan dricka lite lagom (varken för mycket eller för lite Glad). Eller ta ett test ...men det kanske blir för tidigt?

Låter kul med fest. Passa på att ha roligt och glöm alla bekymmer för en kväll. Jag skulle gärna göra likadant. Vi ska ut och äta middag med en jättetrevlig arbetskamrat (min favorit som jag kommer att sakna) som snart går i pension nästa vecka och då ska jag nog dricka åtminstone 2 glas vin och tänka på annat för ett tag. Jag som nästan aldrig dricker behöver ju släppa loss för en gångs skull Skrattande ... 
  • sushikatten

Hej Alla!
    Det har varit tungt här efter sista ivf försöket och jätte neg test. Jag försöker ladda batterierna men inte så lätt. Jag har en gammal tenta som jag försöker ta nu och den är inte att leka med. Har försökt två gånger och ej klarat den så nu kämpar jag igen. Vi tar en paus och kör igång i januari. Jag börjar spraya i början av januari. Så det blir väl en gång till sen får det bli det sista. Det tar så mycket kraft. Vi har kört korta metoden innan och nu kommer vi att köra långa med menupour. Spännande att hamna i klimateriet! Jag som redan är jävlig!;)

Innana och turlid: håller med ER. Ja situationen på jobbet kan vara jätte jobbigt. Jag har pratat med några på jobbet och på sätt och vis ångrar jag det lite grann men ibland kan det vara skönt att få vara lite bitchig och lite ledsen och de andra förstår varför. Samtidigt känner jag att det är lite jobbigt när folk ömkar mig.

chippochoppi: håller tummarna att det ska bli en bra skörd och det viktigast är kvalitén. Min vännina fick få ägg och endast ett befruktat sist men toppkvalité och idag är hon gravid.

Skönt att ha ER här! Trevlig helg!

• Fahlvik

Hej!
    Kul med så mycket att läsa, ni har varit produktiva ;o)
    Först idag har jag varit så illamående som man kan vara som gravid. Och därmed tänker jag tillbaka på tiden dagarna efter ET, när man tyckte det var ett illavarslande tecken att jag inte mådde riktigt illa. De KAN alltså komma först i vecka 5. Är inte på vippen att få upp nå´n mat eller så men om halsduken trycker det minsta på halsen så kommer det en våg. Ändå är jag hungrig och medan jag äter mår jag bra...
    Idag är det bara 10 dagar kvar tlll ultraljud, har nyligen läst i en tråd om en som inte hade nå´t i livmodern trots positivt gravtest...
    Trevlig fredagkväll på er!

• Fahlvik

Apropå jobb så jobbar jag med tjänstepensioner, ni har väl sett till att ha det via jobbet?!!

• Skruttefia
    Fahlvik skrev 2010-11-19 19:48:29 följande:
    Apropå jobb så jobbar jag med tjänstepensioner, ni har väl sett till att ha det via jobbet?!!
    Japp
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • pp08

Lycka till på ÄP på tisdag ChippiChoppi. Vä äggstock har kanske bara gömt sig och ger dig fin skörd på tisdag med

Börjar själv bli lite nervös nu. RD9nu. Känner ibland lite stickningar kring äggstockarna (tror jag) och i brösten. Någon enstaka gång en stickande känsla i magen eller pirrande känsla i underlivet, som jag inte känner igen som innan mensvärk.  Är förmodligen bara progesteron biverkningar.

• sushikatten

pp08: förstår din oro men det låter väldigt bra och det finns som sagt inget facit. Håller tummarna och det är klart att det ska gå bra! Man måste tro på det. När ska du testa?

Fahlvik: Håller med dig. Det är så olika och jag heller inte mått illa förrän v 5.  Härligt att det närmar sig VUL och illamående ska vara bra har jag hört .

• underverket 06

Känner mig så GLAD. Vi var på återbesök på kliniken, CvL, igår för att prata om hur vi ska gå vidare efter det senaste IVF som ju blev minus. Jag trodde läkaren skull ge oss jättedåliga odds för ett ev nytt IVF. Jag var ju hos en gynekolog för några veckor sedan o hon gjorde vul på mig o gav mig o stort sett ingen chans alls att lyckas med IVF o föreslog som enda chans ÄD- äggdonation. Men hos läkaren Oddvar på CvL lät det helt annorlunda, Han gav oss stora chanser att lyckas med ett nytt IVF. Det senaste IVF när jag bara fick ut 5 ägg från 8 äggblåsor o där bara 1 blev befruktat, ansåg han bara att vi hade extrem otur med o att vi inte hade naturen med oss denna gång. Han menade att för det första var det otur att vi inte fick ut ägg ur alla äggblåsor o sedan otur igen att av de 5 äggen var 2 omogna. Sedan extrem otur att av de 3 ägg som gick att befrukta så gick 2 sönder vid microinjektionen. Jag svarade bra på hormonbehandligen, men det var otur att det blev som det blev. Nästa gång kan jag lika gärna få ut säg 8 ägg o sedan få 4 befruktade menade han.Jag tycker absolut vi ska göra ett till IVF försök. ÄD var inte alls något vi skulle fundera på i detta läge tyckte han. Han gav oss 30- 45% chans att lyckas o det är jättebra odds för min ålder.  De räknar ut en prognosmodell baserat på vul, hur man svarar på hormonbehandlingen o min ålder o AMH värdet tror jag. Så nu blir det nytt försök i jan. Vi hinner inget innan jul. Denna läkaren är alltid så positiv o jag litar faktisk mer på honom än den gynekolog jag var hos. Konstigt nog är hon deras samarbetsläkare o det är ju konstigt att hon har en helt annan åsikt om våra chanser att lyckas.Men hon håller inte på med provrörsbefruktningar dagar i ända, så hon borde ju rimligen inte ha samma kunskaper som läkaren på kliniken.

ChippiChoppi: Lycka till på ÄP. HÅller tummarna för dig.

Turlid70: Hoppas du har det riktigt trevlig på företagsfesten. Jag skulle nog tagit ett par glas vin iallafall .Sitter själv med ett glas vin just nu.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?