turlid70 skrev 2010-11-19 14:57:27 följande:
Jag då fortfarande inte fått min mens, jag måste ha haft ÄL senare helt enkelt, men hur senare då undrar jag, jag testade ju inte med äl stickor vidare. Om jag hade ÄL mycket senare så knappast troligt att det fanns några soldater kvar, vi fyllde ju inte på senare senare.
Vet inte vad jag ska göra? Ska på företagsfest om några timmar, det är bara två glas vin man får iofs, men man kan ju köpa själv både före och efter och det vill jag, har en sådan lust att dricka mig full och glömma alla bekymer. Vad ska jag göra, dricka mycket eller lite?
Om du nu skulle vara gravid så är det ju såpass tidigt att det knappast kan göra någon skada för embryot. Innan moderkakan bildats så får ju inte det blivande fostret näring från dig utan är än så länge "självförsörjande". Men om du känner dig osäker kanske du kan dricka lite lagom (varken för mycket eller för lite
). Eller ta ett test ...men det kanske blir för tidigt?
Låter kul med fest. Passa på att ha roligt och glöm alla bekymmer för en kväll. Jag skulle gärna göra likadant. Vi ska ut och äta middag med en jättetrevlig arbetskamrat (min favorit som jag kommer att sakna) som snart går i pension nästa vecka och då ska jag nog dricka åtminstone 2 glas vin och tänka på annat för ett tag. Jag som nästan aldrig dricker behöver ju släppa loss för en gångs skull
...