• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • SuzR
    Hanna1983 skrev 2011-03-03 20:31:11 följande:
    Tack för infon! Då sticker jag nog inte dit i morgon som jag hade tänkt utan väntar till nästa vecka istället. Sa de något om när de skulle få in dem?
    nej jag frågade men det visste dom inte:( tur att det låg typ på väg från jobbet!
  • Smilla

Vi vill också föda i Lund. Framför allt om det blir kejsarsnitt.

Jag var dock på ett litet "studiebesök" inne på förlossningen i Malmö här i veckan och det är verkligen fint i Malmö. Jättefina rum och allt är ju nytt och fräscht. Men jag väljer nog ändå Lund före Malmö.

• Renesme
    Paulamaula skrev 2011-03-03 13:45:16 följande:
    Någon som hade tänkt föda i lund?
    Jag hade tänkt det, så jag hoppas där inte är fullt!

Och som svar på vad du tidigare skrev, du är inte ensam om att inte jobba. Jag går också hemma (sen drygt 2 veckor tillbaka)

När har du Bf?
  • Paulamaula
    Renesme skrev 2011-03-04 09:24:33 följande:
    Jag hade tänkt det, så jag hoppas där inte är fullt!

Och som svar på vad du tidigare skrev, du är inte ensam om att inte jobba. Jag går också hemma (sen drygt 2 veckor tillbaka)

När har du Bf?
    ååå vad skönt att det inte bara är jag som går hemma!! Ni andra verkar vara så flitiga och jobbar...Jag har varit hemma med havandeskapspenning sen 1jan pga riskfyllt arbete så nu är det ganska långtråkigt...eftermiddagarna flyger dock i väg när barnen är hemma! Då är det absolut ingen vila och ro...
    Jag har bf den 8 april....så det är bara typ 35 dagar kvar....

Memorativa- Du kan få bebis närsom! Har du fixat och donat med allt? Vi har jättemycket kvar då vi hålller på att måla om och flytta om i huset. Säng skall handlas och vagn samt babyskydd skall hämtas och sen är det en del småsaker oxå...Hade tänkt packa "väskan" idag då jag inte gjorde det när jag väntade Kian och blev ganska överraskad och förvirrad när förlossningen satte igång i v 37....inte lätt att packa då......   :)
  • Peecock

Undrar mest...vad är det som är så himla bra med Lund som vi som vill föda i Malmö missar?

För min del väljer jag Malmö p.g.a avståndet...blir min sambo hemskickad är han aldrig mer än max 10 min bort.

• Renesme
    Memorativa- Du kan få bebis närsom! Har du fixat och donat med allt? Vi har jättemycket kvar då vi hålller på att måla om och flytta om i huset. Säng skall handlas och vagn samt babyskydd skall hämtas och sen är det en del småsaker oxå...Hade tänkt packa "väskan" idag då jag inte gjorde det när jag väntade Kian och blev ganska överraskad och förvirrad när förlossningen satte igång i v 37....inte lätt att packa då......   :)
    Haha, nej det skulle jag inte vilja påstå. Allt utom förbrukningsvaror är dock införskaffade, kläderna är tvättade och sängen ihopsatt. Har hämtat hem babyskyddet men vagnen hade vi tänkt hämta i helgen (om hon inte beslutar sig för att komma då). Väskan är påbörjad men kommer säkerligen inte avslutas förens det är dags att åka in (är lite ombyte till mig och gubben som inte är packat ännu).

Håller på att dö av tristess här hemma i alla fall, ALLA är iväg och jobbar och här sitter jag liksom, hurra!
  • Paulamaula

Jag har fött två ggr i Malmö och har varit supernöjd, framför allt senast då det var nyrenoverat och fint! Det som är synd att dom tog bort patienthotellet i Malmö. Den stora andledningen till att vi väljer lund är att vi bor i lödde och har närmre dit.

• Peecock
    Paulamaula skrev 2011-03-04 10:30:04 följande:
    Jag har fött två ggr i Malmö och har varit supernöjd, framför allt senast då det var nyrenoverat och fint! Det som är synd att dom tog bort patienthotellet i Malmö. Den stora andledningen till att vi väljer lund är att vi bor i lödde och har närmre dit.
    aha , okej ! också avståndet då...

Jag har inte riktigt koll på var alla bor :)

Roligt att höra att där är fint, där är väldigt fint där vi gör UL ! jag brukar kika in genom glasdörrarna till förlossningen när vi går där förbi....snart är man där :)
  • Sofie22

Jag ska föda i Ystad.
    Gjorde det med min dotter också och jag är nte missnöjd med något. All personal var underbar och det kändes inte som sjukhus heller.
    Va inne i Malmö först i vecka 32 för jag ramla i en trappa. Aldrig mer säger jag. Allt var kaos och de visste ingenting. De yrade runt och jag åkte från ställe till ställe.
    Men visst, de har ju gjort om nu, detta va två år sedan.
    Men Ystad blir det om vi hinner dit från Svedala =)

• Renesme
    Sofie22 skrev 2011-03-04 13:03:51 följande:
    Jag ska föda i Ystad.
    Gjorde det med min dotter också och jag är nte missnöjd med något. All personal var underbar och det kändes inte som sjukhus heller.
    Va inne i Malmö först i vecka 32 för jag ramla i en trappa. Aldrig mer säger jag. Allt var kaos och de visste ingenting. De yrade runt och jag åkte från ställe till ställe.
    Men visst, de har ju gjort om nu, detta va två år sedan.
    Men Ystad blir det om vi hinner dit från Svedala =)
    Ystad har jag bara hört bra om från annat håll också, men det är ju en rätt bra bit dit tyvärr :/
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö