BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Tror du föder på Tors Har haft rätt 4 ggr innan, så spännande o se :-P
Jag började "shoppa" igen efter ca 2 veckor. Magen hade lugnat dig en del o avslaget va över. Fick såklart inte på mig samma storlek direkt, men några snygga jeans och nya underkläder gick alldeles utmärkt.
Man vill ju verkligen känna sig snygg nu till sommaren så här kommer de kämpas :-P
Lycka till när de väl är dax.
(om de inte blir allt för jobbigt kan du kanske försöka kasta in ett "nu åker jag in"..hehe, alltid lika kul.
Min mage har gått ner ganska bra på bara 1 vecka. Har tappat minst 7 kg redan också.
Nu jävlar!! ;)
Hanna1983: Vi hade samma problem med vår dotter kommer jag ihåg. Hon var bara nöjd om hon fick ligga i vår säng, helst på mitt bröst eller min sambos . Vi hade inte ens reflekterat över det innan, så det kom lite som en chock. Men sen när vi lät henne ligga i vår säng (efter ca 1-2 veckor) och inte försökte tvinga henne att sova själv, blev det en otrolig lättnad! Det var även skönt för att jag då kunde liggamma henne och slapp gå upp och ta henne varje gång. Så med ens försvann nästan alla sömnlösa nätter, sömnbrist och uppgivenhet! Hon sov också mkt i soffan på dagarna och sen tyckte jag bärselen funkade jättebra. Om hon var gnällig och ville ha närhet kunde hon sitta i den och jag hade ändå händerna fria! Toppen!
Så jag tycker inte du behöver stressa med att lära honom sova själv. Bebisar behöver närhet och känner trygghet av att vara nära. Uppenbarligen behöver han också det, annars hade han ju varit nöjd av att sova själv. Kommer ihåg att vår bvc-sköterska sa till oss att i början var det bebisarnas villkor som gällde och att det är lönlöst att fightas med såna små
Nu har jag 5 dagar kvar till bf och ska på hinnsvepning på fredag! Hoppas det funkar!
Och grattis till alla er som fött nyligen!
Vår lilla pojke sover också bredvid oss i sängen.. I mjukliften faktiskt, så finns det ingen risk att han snurrar runt! Vi kommer så småningom lägga honom i sin egen säng, men ingen brådska!
Jag sitter upp och ammar...vet inte hur man ligger ner..
Abbi: ska följa ert råd och köpa babylift imorn på blocket! Det verkar ändå rätt bra och funkar det inte så kanske det funkar med andra barnet! Och så kan man ha den i sängen oxå ju! Verkar skitsmart! Brio 300 spänn!
Jag menar mjuklift!
Man lär sig mycket här :)
Abbi: Jag låg på sidan och hade min dotter på hennes sida, så att vi låg "mage mot mage". Det funkade jättebra för oss, det var så skönt, för jag kunde bara dra henne mot mig och börja amma, sen skötte hon det själv och jag somnade om...
Denna gång har vi köpt en såndär bedside crib som man sätter intill sin säng så bebisen får en egen säng, men ändå ligger bredvid mig. Men man vet ju aldrig, alla bebisar är ju olika!