• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • SophiaI

Bor i Malmö och har BF 5 mars 2011 (är i vecka 14 nu). Såg hjärtat ticka på Emmas ultraljudsklinik i vecka 8+5 :) Och har lyckligt vis varit helt befriad från illamående!

• Peecock

En till här !

Varit på gruppinfo idag om b.l.a mat och alkohol. Var lite nyttig info! Gillar inte MVCt jag går på alls, jag provade ringa runt med de säger att det är fullt överallt ! Eftersom man varken blir erbjuden nupp,cub eller vul tänkte jag ordna iaf vul själv. Jätteosäker på vad/om där finns ngt inne och det lever. Jag känner ingenting...inga symptom alls på ngn graviditet. Ja förutom att jag inte haft mens.
    Jag är i vecka 6 (går in i vecka 7 på fredag) och om allt går bra BF 28/4 och jag bor också i Malmö

• EmmaRoSa
    SuzR skrev 2010-08-31 14:08:10 följande:
    vad är nupp test?
    Hej! Läs mitt inlägg nr 9 där har jag skrivit vad nupp test är! :)
  • EmmaRoSa
    Cathie skrev 2010-08-31 11:33:20 följande:
    Igår var jag på hälsosamtal hos min bm... Suck. Mödravården i Skurup är inte riktigt som i Malmö. Sist jag var gravid bodde vi i Malmö. Vul får jag inte göra, för de har ingen utrustning för det i Skurup! När jag sa att jag vill gå på ul i Malmö och inte Ystad kunde hon inte boka det. I Ystad har de t ex inte 3D-teknik på ul som de har i Malmö.

Nåja, jag har iaf tagit saken i egna händer och fixat så jag ska få gå på ul i Malmö!

Ska ni göra nupp? Jag tror inte jag ska göra det faktiskt... Vet inte än.
    Så tråkigt att det är så dåligt, tycker verkligen man borde få göra ett vul, så bra att du fixat med ul i malmö jag har däremot aldrig gjort ul i 3D-teknik på någon av mina barn finns inte på cura men men..Ja jag ska göra nupp test har gjort det varje gång just eftersom man får det gratis i alla undersökningar på cura..
    Gjorde du nupp test med din första?  
  • EmmaRoSa
    Peecock skrev 2010-08-31 14:40:39 följande:

En till här !

Varit på gruppinfo idag om b.l.a mat och alkohol. Var lite nyttig info! Gillar inte MVCt jag går på alls, jag provade ringa runt med de säger att det är fullt överallt ! Eftersom man varken blir erbjuden nupp,cub eller vul tänkte jag ordna iaf vul själv. Jätteosäker på vad/om där finns ngt inne och det lever. Jag känner ingenting...inga symptom alls på ngn graviditet. Ja förutom att jag inte haft mens.
    Jag är i vecka 6 (går in i vecka 7 på fredag) och om allt går bra BF 28/4 och jag bor också i Malmö

Vilken MVC går du på? jag håller med dig är beräknad 27/4 och jag känner mig inte heller speciellt gravid inget illamående bara lite molvärk ibland + lite tröttare än vanligt men annars känns det som vanligt det gjorde det inte mina två första graviditeter då mådde jag riktigt dåligt. Man får ju vara tacksam men man kan inte sluta undra om det verkligen lever...Men man får tänka positivt jag ska på vul den 16/9...
  • SuzR
    EmmaRoSa skrev 2010-08-31 14:51:31 följande:
    Hej! Läs mitt inlägg nr 9 där har jag skrivit vad nupp test är! :)
    oj förlåt:)
    ok nu ser jag. Ok jag vill absolut göra nupp test.
    Var bor du i slottstaden? jag bor också där! Jag går till slottstadens läkargrupp.
  • EmmaRoSa
    SuzR skrev 2010-08-31 14:59:03 följande:
    oj förlåt:)
    ok nu ser jag. Ok jag vill absolut göra nupp test.
    Var bor du i slottstaden? jag bor också där! Jag går till slottstadens läkargrupp.
    Det e lugnt, ja nupp test är ändå bra att göra även om det är mer risk för avvikelser vid över 35 så tycker jag det känns betryggande att ändå få göra det och veta att allt är ok med bebben..
    Jag bor på Lorensborg ja det är väl nära slottstaden hehe..Ok men dom e väl bra där jag går på cura... 
  • Peecock
    EmmaRoSa skrev 2010-08-31 14:57:22 följande:
    Vilken MVC går du på? jag håller med dig är beräknad 27/4 och jag känner mig inte heller speciellt gravid inget illamående bara lite molvärk ibland + lite tröttare än vanligt men annars känns det som vanligt det gjorde det inte mina två första graviditeter då mådde jag riktigt dåligt. Man får ju vara tacksam men man kan inte sluta undra om det verkligen lever...Men man får tänka positivt jag ska på vul den 16/9...
    Jag bor i husie statsdel och får gå på Rosengårds mvc.
    Jag vet inte om det är molvärk jag har, det är inget jag besväras av iaf...ngt händer där nere iaf. Precis spenderat den senaste halvtimmen att läsa om missfall...varför gör man så mot sig själv? Nu känns det lite som det kommer att hända. Jag ska nog boka tid till ett vul och bekosta det själv.
  • EmmaRoSa
    Peecock skrev 2010-08-31 15:04:01 följande:
    Jag bor i husie statsdel och får gå på Rosengårds mvc.
    Jag vet inte om det är molvärk jag har, det är inget jag besväras av iaf...ngt händer där nere iaf. Precis spenderat den senaste halvtimmen att läsa om missfall...varför gör man så mot sig själv? Nu känns det lite som det kommer att hända. Jag ska nog boka tid till ett vul och bekosta det själv.
    ..
    Ok, ja jag förstår inte varför man gör så men är ju naturligt orolig men jag försöker ändå tänka positivt...det blir nog bra för oss alla..:)
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö