• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Peecock
    Miss Olsen skrev 2010-09-20 10:27:54 följande:
    Det där med att "symtomen" kommer och går tror jag bara är normalt! Och efter vecka 12 är det väl vanligt att man inte känner något alls om jag förstått det rätt...
    Det stämmer säkert! Jag får bara börja tro på det själv....

jag skyller på att det är första gången och jag är lite nojjig :)
  • Smilla
    Miss Olsen skrev 2010-09-20 10:55:41 följande:
    Vart går du och kollar dig? Vet inte om du läst tidigare inlägg men jag försöker hitta någon som vill göra ett VUL eftersom min mödravård inte erbjuder det...

Jag har varit 3 gånger på KK (akut) och fått VUL men detta pga komplikationer. Det senaste jag fick var dock på Capio Citykliniken där jag är inskriven och detta var ett planerat VUL som man får vid förstagångsbesöket.

• Peecock
    SuzR skrev 2010-09-20 10:33:16 följande:
    jag känner igen dig pyttelite, du ser bekant ut men jag måste nog gå tillbaka till skolkatalogerna...haha
    Jag känner igen ditt ansikte också! Tror du gick ett par klasser över mig...
  • Peecock
    Smilla skrev 2010-09-20 10:45:13 följande:
    Jag måste nog också ta en liten titt i skolkatalogen känner jag. Abbi och YeahCarro, vilken skola gick ni på? Själv gick jag på Rosentorp och spelade faktiskt också ett kort tag i samma basketlag som MissWiren.

Annars är allt bra idag. Gick in i vecka 12 igår och hoppas att jag kan lugna mig nu lite. Om 2 veckor är det dags för Nupp-test så då hoppas jag att vi får se en sprattlande liten krabat igen. Vi var på ultraljud för ca 2 veckor sedan och då tyckte min man att pyret såg ut som en liten Haribo-godis-björn. Korta armar, korta ben och ganska stort huvud. Men den rörde sig friskt därinne! Vi har bilderna på kylskåpet  =)
    Jag gick också på rosentorp, i samma klass på Abbi .  Men jag undrar vilken kör Abbi var med i ...jag sjöng nämligen också i ngn kör på vånga...
    Och spelade du basket känner jag säkert igen dig!! Kanske lite svårt på nuvarande bilden bara :)

Skönt att ha kommit till v 12 ( v 9 här ) jag och sambon håller på att bestämma oss om nupp för tillfället. Vi blir inte erbjuda det av vår mvc så det kostar en del. Men som sagt...jag har svårt att bestämma mig...
  • Peecock
    Miss Olsen skrev 2010-09-20 10:55:41 följande:
    Vart går du och kollar dig? Vet inte om du läst tidigare inlägg men jag försöker hitta någon som vill göra ett VUL eftersom min mödravård inte erbjuder det...
    Emma Ultraljuds klinik gör ultraljud , jag var där igår:)
  • Smilla
    Peecock skrev 2010-09-20 11:10:28 följande:
    Jag gick också på rosentorp, i samma klass på Abbi .  Men jag undrar vilken kör Abbi var med i ...jag sjöng nämligen också i ngn kör på vånga...
    Och spelade du basket känner jag säkert igen dig!! Kanske lite svårt på nuvarande bilden bara :)

Skönt att ha kommit till v 12 ( v 9 här ) jag och sambon håller på att bestämma oss om nupp för tillfället. Vi blir inte erbjuda det av vår mvc så det kostar en del. Men som sagt...jag har svårt att bestämma mig...

Kören på Vångaskolan har jag också varit med i. Gick även i deras musikklass i 8an och 9an. Men den kören jag tänkte på som Suz och jag har varit med i samma är i kyrkokören. Där har du kanske också sjungit?

Vi var först också väldigt tveksamma om vi skulle göra nupptestet. För sannolikhetstalet du får fram kan vara missvisande. Om vi hade gått på den vanliga mödravården hade vi nog inte tagit det men på Capio ingår det så då tar vi testet ändå. Men det är mycket att tänka på innan man får svaret. Man måste ha tagit ställning till hur man vill gå vidare.

• Peecock
    Smilla skrev 2010-09-20 11:17:05 följande:

Kören på Vångaskolan har jag också varit med i. Gick även i deras musikklass i 8an och 9an. Men den kören jag tänkte på som Suz och jag har varit med i samma är i kyrkokören. Där har du kanske också sjungit?

Vi var först också väldigt tveksamma om vi skulle göra nupptestet. För sannolikhetstalet du får fram kan vara missvisande. Om vi hade gått på den vanliga mödravården hade vi nog inte tagit det men på Capio ingår det så då tar vi testet ändå. Men det är mycket att tänka på innan man får svaret. Man måste ha tagit ställning till hur man vill gå vidare.

Aha, nej i någon kyrkokör har jag inte sjungit...bara i vångaskolan. Tror inte jag blev så långvarig i den där kören på vånga. Fick ont i magen av att stå framför publik :)

Vi lutar lite åt att strunta i det faktiskt. Risken är ju ganska låg ändå.
  • Miss Olsen
    SuzR skrev 2010-09-20 11:03:30 följande:

VUL är det man gör för att fastställa graviditet eller? För att se om det är något där? Jag gjorde mitt på slottstadens läkargrupp

Ja precis. Ett vaginalt ultraljud som kan göras tidigt. Men vilka dumhuven! Jag har ringt dit för att jag gått hos en barnmorska där när jag bodde i Malmö men hon målade ut mig som dum i huvet för att jag ville göra ett VUL. Hon såg ingen mening i det och tyckte det var synd att "alla unga" nu för tiden bara går runt och oroar sig! Hon verkade inte alls förstående över att det kan kännas skönare att se hjärtslagen, utan att man för den sakens skulle går runt och oroar sig... Ibland blir man trött.
    Men jag får väl ta det som en kvinna! Cool
  • Miss Olsen
    Peecock skrev 2010-09-20 11:06:47 följande:
    Det stämmer säkert! Jag får bara börja tro på det själv....

jag skyller på att det är första gången och jag är lite nojjig :)
    Det får man va! Första gången för mig med så det är klart man undrar hur det ska kännas och vad som är normalt! Men det gäller väl bara att hoppas på det bästa och låta tiden gå... Glad
  • Miss Olsen
    Smilla skrev 2010-09-20 11:07:38 följande:

Jag har varit 3 gånger på KK (akut) och fått VUL men detta pga komplikationer. Det senaste jag fick var dock på Capio Citykliniken där jag är inskriven och detta var ett planerat VUL som man får vid förstagångsbesöket.

Okej. Problemet verkar vara att vem man än ringer till så säger dom att "man göööör bara inte VUL på personer som är friska". Bara någon enstaka som emma och Capio som erbjuder men då verkar det som att man ska vara inskriven där för att få göra ett. Nåja, får väl hålla mig till tåls... Det blir väl desto roligare när man väl får ett där i v 18...
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö