• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Miss Olsen
    EmmaRoSa skrev 2010-09-15 20:00:33 följande:
    Hej, så tråkigt att du inte fått göra vul, ska göra mitt imorgon..klart det är skönare att veta så allt är bra..nu går jag på en privatklinik i malmö där får man göra kub test med kolla så där inte finns några avvikelser och det gör man i v 13..+ att man ändå har sina två rutin ul i v 18 och v 32..
    Jag är också 83:a..förstår att du är nyfiken..men du kan kanske testa och ringa sjukhuset i malmö och höra om du kan få komma in och göra ett vul för du vill veta så allt är bra för det hade lugnat dig..lycka till och stå på dig.. 

Ja det är faktiskt lite trist. Ringde till mödravårdcentralen i Vellinge idag och frågade men dom gör det bara om man misstänker något fel. Tänkte prova ringa till läkarhuset i malmö eller till sjukhuset som du skriver och fråga om man inte kan få komma in. Förstår inte varför det ska va sånt knussel. Alla borde bli erbjuden det tycker jag! Det är länge att gå 18v utan att veta hur den lilla mår.

Schysst att dom står för KUB test med. Jag hade fått betala några tusenlappar om jag velat göra det. Obestämd

• EmmaRoSa
    Miss Olsen skrev 2010-09-16 12:15:37 följande:

Ja det är faktiskt lite trist. Ringde till mödravårdcentralen i Vellinge idag och frågade men dom gör det bara om man misstänker något fel. Tänkte prova ringa till läkarhuset i malmö eller till sjukhuset som du skriver och fråga om man inte kan få komma in. Förstår inte varför det ska va sånt knussel. Alla borde bli erbjuden det tycker jag! Det är länge att gå 18v utan att veta hur den lilla mår.

Schysst att dom står för KUB test med. Jag hade fått betala några tusenlappar om jag velat göra det. Obestämd

Ja verkligen trist för som du skriver gå i 18 veckor utan att veta det är jobbigt det är skönt att veta att där finns något..ja cura är bra faktiskt..mm jag vet det är dyrt annars..va på mitt vul idag och man såg ett litet hjärta ticka så det va härligt att se ä i v 6+6 beräknad den 5 maj.
    De såg även en till fostersäck, dock tom så det hade varit tvillingar om det hade utvecklats som det skulle..trist men så är det, naturen har sin egen gång..alla frön sår inte faktiskt..
    Ja men testa ring sjukhuset tror de släpper igenom dig för ett vul..lycka till
  • Peecock

Idag har jag inga symptom alls, var inte ens uppe och kissade inatt. Jäkligt skönt att jag köpt det där tidiga UL ...
    Hoppas där är ngt ändå...

• Misswiren

Hajhaj.

Får man hänga med här?

Är en Vellingetjej från början, men bor nu i Kävlinge då sonen börjat skolan där. 27 år..host host, iaf en månad till :-P

Väntar mitt andra nu, bara 7 år senare än första

BF den 4.e Maj.

Illamåendet har slagit mig med en storm. Kräks heeeela tiden. Hujedamej.

Nåväl. Hellre de än inget alls :-P

Hur mår ni andra?

• SuzR

hänger med (igen??) minns inte...
    var på ultraljud i tisdags och allt såg bra ut, den lilla bönan är 1,26 cm :) har bokat tid flr kub test också. BF 24 april!

Är i v 9 och mår fortfararande illa. Eller, det är ok varannan dag. Imorse spydde jag och det var ett tag sen sist, en vecka kanske. Jag är inte sugen på någon mat och är aldrig hungrig. Så det enda jag vill göra är att ligga på soffan och glo på tv:) skönt!

• SuzR
    Almazz: 11 Mars 2011
    Cathie; 18 April 2011
    MelikaH; 20 April 2011
    EmmaRoSa; 27 April 2011
    Yeahcarro: 28 April 2011
    SuzR: 24 april 2011
  • EmmaRoSa

Ändrar mitt bf datum...

Almazz: 11 Mars 2011
    Cathie; 18 April 2011
    MelikaH; 20 April 2011
    EmmaRoSa; 5 Maj 2011 
    Yeahcarro: 28 April 2011
    SuzR: 24 april 2011

• SuzR
    Misswiren skrev 2010-09-17 08:17:53 följande:
    Hajhaj.

Får man hänga med här?

Är en Vellingetjej från början, men bor nu i Kävlinge då sonen börjat skolan där. 27 år..host host, iaf en månad till :-P

Väntar mitt andra nu, bara 7 år senare än första

BF den 4.e Maj.

Illamåendet har slagit mig med en storm. Kräks heeeela tiden. Hujedamej.

Nåväl. Hellre de än inget alls :-P

Hur mår ni andra?
    är också Vellingetjej från början:) Bor nu i Malmö
  • Cathie

Nu börjar vi ju bli riktigt många här! Kul! Välkomna hit alla nya

Jag mår som vanligt förutom tröttheten. Dessutom har jag börjat få foglossning. Hur tusan man nu kan ha det såhär tidigt? Fick det mkt senare förra gången.

Jag har redan börjat smygtitta på bebiskläder och vill börja köpa!!! Men det är väl bäst att iaf hålla sig tills de första 12 v är över... Jag går in i v 11 på måndag.

Skönt med er som gjort VUL och fått se ett litet hjärta...

• abbi

Jag är också Vellinge tjej från början och bor nu i Malmö! Och känner ju faktiskt redan Suzr och yeahcarro... Hihi!
    Kan någon fylla i mitt bf? Sitter med iphone....
    Abbi: Bf 10 april

Går in i vecka 12 på måndag!!!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö