BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej alla.
Igår gick jag in i v 11, så nu är det bara 2 v till, sen kan man börja stressa ner lite! Skönt.
Vi ska absolut ta reda på könet. Det gjorde vi förra gånen också. Jag var jätteförväntasfull inför det första ul i v 20... Men vår redan då envisa dotter låg m benen i kors och värade visa ngt!! Också vid det andra ul i v 32 vägrade hon visa sig... Jag fick gå på ett tillväxtultraljud i v 37 och då syntest det att det var en tjej... Så det där m att ta reda på könet är ju inte alls säkert att det funkar.
Nu har jag börjat noja lite över att gjorde kjesarsnitt förra gången och läste nu att ärret på livmodern kunde gå upp lite när den växte!!! Måste kolla m min bm... För det låter ju inte så himla trevligt!!
Jag ska iaf på inskrivning nästa vecka. Är det nån som redan varit på inskrivning? Jag hatar sprutor och nålar och är redan superstirrig för blodprovet...
MJB: oj nu när jag tänker efter så nyser jag minst en gång om dagen hahaha! :)
Jag har ett par trappsteg upp till mitt kontor och jag blir sjukt andfådd på bara de stegen! Inte klokt! :)
Hej alla.
Igår gick jag in i v 11, så nu är det bara 2 v till, sen kan man börja stressa ner lite! Skönt.
Vi ska absolut ta reda på könet. Det gjorde vi förra gånen också. Jag var jätteförväntasfull inför det första ul i v 20... Men vår redan då envisa dotter låg m benen i kors och värade visa ngt!! Också vid det andra ul i v 32 vägrade hon visa sig... Jag fick gå på ett tillväxtultraljud i v 37 och då syntest det att det var en tjej... Så det där m att ta reda på könet är ju inte alls säkert att det funkar.
Nu har jag börjat noja lite över att gjorde kjesarsnitt förra gången och läste nu att ärret på livmodern kunde gå upp lite när den växte!!! Måste kolla m min bm... För det låter ju inte så himla trevligt!!
Jag ska iaf på inskrivning nästa vecka. Är det nån som redan varit på inskrivning? Jag hatar sprutor och nålar och är redan superstirrig för blodprovet...
Hur mår ni i övrigt? Mitt illamående har nästan försvunnit och min trötthet verkar också ge med sig. Skönt att slippa behöva sova 14/dygn, lite svårt att hinna med något annat! Har haft mage hela tiden tycker jag men nu dom sista dagarna/veckan har den växt och blivit mer rund. Poff sa det bara från att ha varit i "status Q". Å det spänner och stramar både på insidan och utsidan! Någon som känner igen sig?
Jag mår jättebra.... har knappt haft några symptom alls. Det har förståss inte varit så roligt det heller, det var b.l.a därför vi valde ett ultraljud i vecka 8.
Näsan är nog lite irriterad..och lite anfådd blir jag också lite lättare...men inget "jobbigt"
Abbi: Ja du ser! Hihi... Du får hoppas det går över då. Jobbigt att nysa i 9 månader! Jag nös säkert 5ggr/ dag när jag hade min period! Märkligt.
Men det där med anfåddheten är en märklig känsla tycker jag. Är inte van vid att flåsa så fort man rör på sig! När jag går av bussen och ska gå till tåget (typ 200m) i raskt tempo så flåsar jag som en häst när jag väl är framme!
Jag mår också bra! Det jag känner är hunger och som sagt andfåddhet! Har även börjat få lite halsbränna tycker jag.. Min trötthet har inte försvunnit heller.. Fast den kommer och går!
SuzR: Haha klart den inte är ful! Du får låtsas att det är bebben som faktiskt gör den svullen så kanske det känns bättre! Jag är alltid hungrig och äter hela tiden men det är är också mycket för att jag inte ska börja må illa. Tycker det hjälper när man äter med små mellanrum. Min "mensvärk" var också mer sällan fram till för 1-2 v sedan. De sista dagarna har den kännts oftare och på fler ställen, kanske livmodern som töjer sig...
Hurra! Inte bara jag som är en soffliggare! Tv och choklad framför en brasa är det bästa! Känner mig som en tråkig sambo ibland men det är här jag trivs bäst! Hihi
Någon annan som hänger med där?