• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Cathie
    EmmaRoSa skrev 2010-08-31 14:54:41 följande:
    Så tråkigt att det är så dåligt, tycker verkligen man borde få göra ett vul, så bra att du fixat med ul i malmö jag har däremot aldrig gjort ul i 3D-teknik på någon av mina barn finns inte på cura men men..Ja jag ska göra nupp test har gjort det varje gång just eftersom man får det gratis i alla undersökningar på cura..
    Gjorde du nupp test med din första?  

Ja, det är rätt trist. Det kändes så himla omodernt att de inte ens har sån enkel teknik som vul...

Nej, jag gjorde inte nupp förra gången, kommer inte ens ihåg att bm pratade om det.

Var på Lorensborg bor du? Vi bodde på Falkmansgatan innan vi flyttade. Då har du också nära till förlossningen!

Hur gamla är alla förresten? Jag är själv 82:a, alltså 28 år...

Yeahcarro: Oroa dig inte, det är helt normalt att inte känna ngt. Förra gången testade jag inte förrän jag var i v 7-8 för jag hade inga symptom alls! Åt dessutom mini-Pe!

• Cathie
    Peecock skrev 2010-08-31 15:04:01 följande:
    Jag bor i husie statsdel och får gå på Rosengårds mvc.
    Jag vet inte om det är molvärk jag har, det är inget jag besväras av iaf...ngt händer där nere iaf. Precis spenderat den senaste halvtimmen att läsa om missfall...varför gör man så mot sig själv? Nu känns det lite som det kommer att hända. Jag ska nog boka tid till ett vul och bekosta det själv.
    Jag tror att alla oroar sig. Men det bästa tipset jag kan ge, är att inte läsa! Bara försöka läsa positiva saker iaf och inte läsa alla foruminlägg om och av folk som fått mf!! Men ett vul lugnar absolut, det tyckte jag förra gången, det är därför jag vill göra ett denna gång också!
  • Peecock
    Cathie skrev 2010-08-31 15:20:06 följande:
    Jag tror att alla oroar sig. Men det bästa tipset jag kan ge, är att inte läsa! Bara försöka läsa positiva saker iaf och inte läsa alla foruminlägg om och av folk som fått mf!! Men ett vul lugnar absolut, det tyckte jag förra gången, det är därför jag vill göra ett denna gång också!
    Nej man blir lite lätt deprimerad när man läser om allt som kan gå fel. Ska inte läsa ngt sånt mer och förutsätta att allt kommer gå som det ska. Ska försöka få inbokat ett vul hos emma ultraljudsklinik iaf....så man ser att där är ngt som slår där inne...
  • EmmaRoSa
    Cathie skrev 2010-08-31 15:16:08 följande:

Ja, det är rätt trist. Det kändes så himla omodernt att de inte ens har sån enkel teknik som vul...

Nej, jag gjorde inte nupp förra gången, kommer inte ens ihåg att bm pratade om det.

Var på Lorensborg bor du? Vi bodde på Falkmansgatan innan vi flyttade. Då har du också nära till förlossningen!

Hur gamla är alla förresten? Jag är själv 82:a, alltså 28 år...

Yeahcarro: Oroa dig inte, det är helt normalt att inte känna ngt. Förra gången testade jag inte förrän jag var i v 7-8 för jag hade inga symptom alls! Åt dessutom mini-Pe!

Ja verkligen för man vill som sagt ändå göra ett vul och genom det så kan dom lättare fastställa hur långt gången man är genom att mäta så vul är ju bra på många vis.
    Jaha där ser man jag bor på Vendelsfridsgatan, ja det har jag det är positivt hihi.

jag är född 83, 27 år..
  • abbi

Jag går på Capio Citykliniken på¨Singelgatan och där blir jag erbjuden VUL och KUB test!
    Ska dit på Onsdag för att göra vul och jag är liite nervös!

• Leia810

Hej,

jag bor i Malmö är i vecka 9 (8+4). Har inte fått inskrivningstid förrän i v. 12. Försökte få tid hos en privat barnmorska, ringde runt som en galning med fick inte tid någonstans :(

• abbi

Leia810: jag ska inte heller på inskrivning förän i vecka 14-15...

• Peecock
    Leia810 skrev 2010-08-31 21:02:50 följande:
    Hej,

jag bor i Malmö är i vecka 9 (8+4). Har inte fått inskrivningstid förrän i v. 12. Försökte få tid hos en privat barnmorska, ringde runt som en galning med fick inte tid någonstans :(
    Så var det för mig också :(
  • Peecock
    abbi skrev 2010-08-31 20:46:45 följande:

Jag går på Capio Citykliniken på¨Singelgatan och där blir jag erbjuden VUL och KUB test!
    Ska dit på Onsdag för att göra vul och jag är liite nervös!

Det kommer gå bra!!
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö