BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Mjb: åh vad underbart! :)
Jag vet inte om ichias kan vara som foglossning men jag har ont i den iaf! Hoppas bara det är den som är i kläm då!
Hej tjejer! E det någon som vet hur man för den saken som visar veckorna man gått och har kvar på sin presentation? Har förstår inte varför min inte vill komma det hur jag än gör! E dock inte så teknisk men tycker inte att det borde va så såvårt!
@ MJB: Gjorde du VUL i v15? Gör man inte vanligt UL då? Jag ska på NUPP-testet på måndag och då är jag i v14 och det blir tydligen ett vanligt ultraljud (på magen) och inte vaginalt. Kul att allt såg bra ut!!
Jag längtar också tills jag får se mer av bebisen. På de första ultraljuden har man ju bara sett typ en amöba-liknande varelse. Senaste gången fick vi dock se båda armar och ben och huvud tydligt och det var ju väldigt kul.
Det är ju väldigt vanligt att få ischiasproblem under graviditeten. Jag har ofta ont i höftena nu och jag har väldigt ofta ont i ett område på vänster sida av kroppen strax nedanför svanken, nästan rumpan alltså. Vi får väl se om det blir bättre med lite träning.
Graviditetssymptom har ersatts med muskelknutor kring hela skuldran...kan inte sova ordentligt..har konstant ont och vår massör på jobbet vägrar massera mig ! Fattar inte hur jag ska stå ut med detta i 3 veckor till....
Smilla: Vad jag vet gör man UL efter v 18. Jag har ett inbokat i v 19. VUL brukar man ju göra tidigt men jag fick aldrig det så jag ringde läkarhuset i Malmö där jag gått tidigare och frågade om jag kunde få komma dit och dom skulle ringa om dom fick ngn avbokning. Jag hade lagt det bakom mig och trott att det inte skulle bli ngt men så ringde dom igår och frågade om jag fortfarande ville komma å det är klart man ville se den lilla. Men nu är det ju inte så långt till det riktiga UL. Hon sa att hon kunde göra det uppepå magen om man inte såg något vaginalt men vi såg allt!
Det är klart man är glad för allt man får se men det är ju roligare ju längre fram man kommer! Vår lilla plutt hade ju allt på plats, det ska ju bara växa. Så det va ju som en riktig bebbe.
Ja men där har jag också märkt det, i skinkan fast på höger sida. Så är det ischias!
CindyL: Vad jag vet så skrev man bara in uppgifterna så kom det upp... kommer inte ihåg. Men jag kan inte ändra i min presentation så jag vet inte om det är sidan det är fel på?
Förresten, det här RULet man gör i v18. Räknas det i min graviditetsvecka 18 eller i 18+0 (ungefär) eller räknas det i "bebisvecka" 18 (vilket ligger 2 veckor efter graviditetsveckan). Någon som vet? Nu är jag i v13 (12+2) men min bebis är ju egentligen bara i bebisvecka 11.
Ibland blir jag så himla förvirrad. I alla böcker man läser så står det alltid olika. Jag har t.ex. en fyll-i-bok om graviditeten, vecka för vecka. Men för ett tag sedan så kom jag på att det verkar som om den räknar "bebisvecka" och inte graviditetsvecka. Jag blir helt förvirrad. =/ Det står nämligen inte i den boken hur de räknar.
Smilla: Nää det är väl din graviditetsvecka som man utgår ifrån hela graviditeten... Så har jag förstått det. RUL görs i v 18, alltså gravvecka 18. Bebben är då 16v men man räknar från sista mensens första dag som dag 1 på graviditeten... Inte sant?
Jag har också för mig att det är min graviditetsvecka man räknar från. Men det är ju lite förvirrande ibland när det står olika överallt. Jag fick med mig hem ett papper från mödravårdscentralen om hur hela graviditetscykeln ser ut och när olika saker sker och där verkar det som om RUL utför i bebisvecka 18, dvs gravvecka 20.
Vi får väl se vad som händer helt enkelt! =)
Jo men det kan säkert va olika på olika ställen vad dom har som rutin, alla har säkert inte v18. Jag ska ju i v19. Men som du säger, vänta å se! Förr eller senare kommer du ju dit!