BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
På fredag ska jag på mitt första ultraljud:) tycker det e lite sen att gå i v 18 men nu e det ju snart dax! Ska bli så kul! Hoppas allt är bra bara. Tack för välkommnandet!
Idag går jag in i vecka 12 och det känns jätteskönt...
I helgen har jag fått en riktigt djävulsk foglossning! Trodde inte man kunde få det såhär tidigt?! Jag hoppas att det beror på överansträngning (fick för mig att städa bilen i lördags och slet som ett djur) för jag står inte ut tills april med detta! Någon som har nåt bra tips som underlättar lite?
Tack för tipset om Chapel Hill! Det enda goda alkoholfria vinet jag druckit! Fast egentligen föredrar jag rött, men de flesta jag testat smakar bara saft. Någon som vet något drickbart?
Annars har helgen varit bra för min del, var på fotboll igår - riktigt kul
Jag har nog också början till foglossning tyvärr! Eller så är det min ischias nerv som ligger i kläm? Började känna ljumsken i helgen och efter jag hade donat och burit och tvättat o städat så kunde jag knappt stödja mig på ena benet! Men men..
oj! hur känns foglossning??
går in i vecka 10 nu och det börjar synas:) syns det på sig abbi?
ska på inskrivning imorn!
Suzr: man kan nog ana lite på magen, men i och med att jag är lite mullig (hihi) sen innan så tror kanske folk jag bara ätit för mkt! Men visst ser jag det! :)
Idag är det vecka 13 för min del! Sköönt! Tog blodprov idag inför KUB! Om en vecka får vi se bebben igeeeen!
Jag var också och tog blodprov idag inför KUB. Jag gick in i v13 igår och allt känns bra. Nästa måndag är det dags för ultraljud. Jag både ser fram emot det och är lite nervös. Man vill ju så gärna att allt skall vara bra.
Just nu så tror man nog bara att jag ätit några bullar för mycket för det är väl så min mage ser ut nu känns det som. Jag längtar okså tills jag kan känna bebisen. Fast eftersom det är första barnet får man nog vänta ett bra tag på det.
Smilla: vilken tid ska du på KUB? Jag ska ju också dit på måndag! Då missade vi säkert varandra idag på provtgningen! Jag var där vid 7!
Jag är också nervös inför det. Men jag försöker tänka som så att jag gör det mest för att få ett extra ul!
Jag var där vid 8 imorse. KUB-testet skulle egentligen varit på tisdag men vi fick förhinder och fick tid på måndag istället. Så vi skall vara där kl 9. När skall du vara där?
Smilla: skall vara där 8.20! Då ses vi säkert.. Hihi!
Hej alla!
Idag fick jag äntligen gå på ett VUL! De ringde om ett återbud och sa att dom kunde klämma in mig! Å jag fick se lilla bebben! SÅ söt!!! Hihi. Hur man nu kan tycka det när man bara ser ben, konturer och liknande... Men den lilla plutten va 9cm från hjässa till rumpa och hade dessutom långa ben och armar så sammanlagt måste den varit iaf 15 cm. Vilken underbar känsla att få se hjärtat slå och den lilla sparka och sprattla runt och klia sig i ansiktet! Ser ju ut som en liten människa. Underlig känsla. Nu i v 15 så är ju allt på plats så tom jag kunde se hjärna, ryggrad, magsäck, ögon, mun och näsan i profil! Men den är fortfarande "det" för könet syntes inte. Men det gör inget, den va iaf sötast! = ) Dessutom så sa hon att allt såg helt normalt ut och då kunde hon se väldigt mycket för att vi fångade den lilla från en så bra vinkel. *LYCKA*
Kan foglossning kännas som om man har ont i ischiasnerven? Det visste jag inte. Har fått för mig att det ska kännas i höfterna... Då är det det jag kännt av. Trodde bara jag började bli stel och skröplig! = )
Skit i illamåendet och tröttheten! Jag mår bäst idag! = D
Det var min lägesrapport!