• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Renesme

Känns som alla längtar efter att få sluta jobba.. Jag har 3 dagar till BF nu och håller på att bli galen av att gå hemma, längtar tillbaka till jobb :P
    Att "alla andra" jobbar på dagarna och att gubben börjat plugga gör inte det hela roligare heller, ett rent under att jag inte lyckats gå upp 10 kg de senaste två veckorna!

Förlåt flickor, var bara tvungen att gnälla lite såhär på morgonkvisten!

I övrigt är allt bra, den lilla visar inte minsta tecken på att vara på väg ännu, men jag har inte bråttom, hon kommer väl när hon känner sig redo för det :) Dom säger ju att man ska se på sin mammas och mormors historia om dom gått över tiden eller inte.. men om man lyssnar på dom så borde den lilla ploppat ut redan..

• Peecock

Gnäll för fan :) Innan klockan slog sju imorse hade jag redan haft ett känslomässigt drama  så jag känner mig absolut INTE på topp idag.

Jasså man SKA se på sin mammas? Om det stämmer så föder jag nog barn på jobbet då :) Jag + mina 2 syskon kom alla 10 dgr för tidigt.

Föressten, någon som tagit eller tänker ta ställning till tidig eller sen avnavling?

• SuzR

det känns lite både och här, jag tycker dels att det är skittråkigt att gå hemma så jag vill ju jobba så länge jag kan egentligen, men samtidigt så är det skönt att kunna 'bocka av' det sista på jobbet och jag tror det är för man ser slutet nära och då längtar man alltid lite extra..

carro: vad är avnavling?

• Renesme

Då gnäller jag vidare :P
    Innan klockan slog sju så sov jag gott, för första natten denna veckan :P Har av någon anledning vaknat halv 4 de senaste nätterna och varit pigg som en mört, låg till och med och löste matematiska problem i huvudet "bara för att" natten till igår.. och då ska ni veta att jag AVSKYR matte och inte har läst matte på flera år :P

Men känslomässigt drama sådär på morgonkvisten låter inte sådär skoj, något speciellt som hänt?

Det är iaf vad jag läst, minns inte exakt var nu, men det är på mer än ett ställe iaf. Men sen o andra sidan är det ju så mycket man läser som mer är myter än sanning. Fast eftersom man aldrig är säker får du kanske ta och planera om din föräldraledighet :P

• Peecock

Enda anledningen till att jag vill jobba är att jag vill hellre vara hemma längre. Annars hade jag gärna gått hem en vecka tidigare än jag sagt till chefen. För övrigt är jag less på jobbet, men som ni säger så är det nog för att man snart ska gå hem.

Det finns lite rön på att det är bättre för barnet att låta navelsträngen pulsera ut allt blod den har + lite från moderkakan innan man sätter klämmor på navelsträngen och klipper av den. Barnet förlorar rätt mkt blod genom att man klämmer av navelsträngen för tidigt. Dessutom ska dem få lite extra röda blodkroppar och stamceller om man inte klämmer åt för tidigt.

Å andra sidan.....alla som lever i vår ålder har säkert blivit berövad på sin navelsträng direkt när vi kommit ut...och vi har ju överlevt. Så det är väl kanske inte sådär Jääääätteviktigt att ta ställning.

Vissa sjukhus har däremot tagit ställning och tillämpar antingen tidig eller sen avnavling.

• Peecock
    Renesme skrev 2011-03-03 09:34:47 följande:
    Då gnäller jag vidare :P
    Innan klockan slog sju så sov jag gott, för första natten denna veckan :P Har av någon anledning vaknat halv 4 de senaste nätterna och varit pigg som en mört, låg till och med och löste matematiska problem i huvudet "bara för att" natten till igår.. och då ska ni veta att jag AVSKYR matte och inte har läst matte på flera år :P

Men känslomässigt drama sådär på morgonkvisten låter inte sådär skoj, något speciellt som hänt?

Det är iaf vad jag läst, minns inte exakt var nu, men det är på mer än ett ställe iaf. Men sen o andra sidan är det ju så mycket man läser som mer är myter än sanning. Fast eftersom man aldrig är säker får du kanske ta och planera om din föräldraledighet :P
    Det händer mig också, vakar vid 3 och är jättepigg fast jag går omkring och är trött hela dagarna.

Jag skyller på hormonerna.... jag och min sambo är inte i symbios för tillfället. Han är så kramig och pussig och jag är precis tvärt om. Googlade lite på det och det var tydligen inte helt ovanligt att man som gravid kunde bli lite rabiat och inte "tåla" sin partner.

Ja det finns en öppning för det ifall jag inte skulle orka det är OK med chefen! Har ju satt sista dag 21/4 och är beräknad 28/4 så det är kanske lite järvt :)
  • abbi

Hanna1983: jag har ju också bf 10
    April! Coolt. ;)

Yeahcarro: en vecka innan är kanske lite och ta i! Hihi men går man över tiden 3 veckor är det inget ju!

Jag kom på 1 timme, så man kan ju hoppas man brås på sin mamma! ;)

• Paulamaula

Oj vad i skriver och vad skönt att någon gnäller förutom jag.....nu känner jag mig bättre och har så smått börjat vakna till liv.... Jag är den enda i tråden som inte jobbar tror jag så jag passar på att vila mig mycket, far och flänger jag för mycket får jag grym foglossningsning...trist!

Blev tipsad av en kompis att babyland skulle ha kampanjkväll ikväll mellan 19-21 se deras hemsida...jag är i behov av en bärselse och skötväska så det kanske inte hade varit helt fel att hitta ngt på rea... www.babyland.se

Mina barn har båda kommit innan bf- Julia 4 dagar innan och Kian 2 1/2 vecka innan. Så jag hoppas att denna lilla kommer som sin storebror...dock inte lika fort då vi knappt hann in till förlossningen....
    Sen avnavling har jag inte tänkt på så mkt utan jag tar det nog som det kommer :)

Hur har ni det med namn? Vi har fortfarande inget givet...jag har en del namn med maken är inte så glad för dom...hon kommer väl att gå namnlös stackarn....;)

• abbi

Jag ska faktiskt ut till Babyland ikväll! ;) se om man hittar ngt kul! ;)

Vi har nog enats om namn, men inte säkert än! Har 2 namn som vi tycker om, men just nu lutar det mest åt det ena! Hihi
    Charlie eller William..

• Paulamaula

Någon som hade tänkt föda i lund?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö