• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Annaloo

Min son är 3, om bebis stannar är bf 11 juni.
    Det tog nästan 2 år, 2 mf och en bortopererad äggledare att få till sonen, så att jag skulle plussa på första försöket känns helt overkligt :)
    Båda mf startade v5+0, så närmaste veckan blir intressant ;)

• Carrella

Annaloo: Vilken underbar härlig nyhet så här på morgonkvisten! GRATTIS!! Solig

• Carrella

Annaloo: håller tummarna att det inte händer något tråkigt denna gång!! 

• Carrella

tog just ett ÄL test...jag vet att det är negativt men idag dök det iaf upp ett streck men det va inte fullt lika starkt som kontroll strecket och det ska det ju vara...valde även att ta ett av de dyrare testen, apotekets tror ja det e, och samma på det kontrollstrecket är starkt men testlinjen är svag men den finns garanterat där. Kanske blir det positivt till kvällen...Glad 

Pratade med min syster i telefon för en liten stund sen. Vem hade anat att jag skulle sitta och diskutera min ÄL, mens, spermier etc med både min mamma och min syster för något år sedan eller ja kanske tom för nån månad sen. Känns lite surrealistisk....men ändå kul och enormt skönt att jag KAN prata med de om det här. Glad 

• Månblomma

Carrebarre: Ja det är skönt när man kan prata om det. Jag pratade med min mamma om det för ca ett år sedan när jag hade bestämt mig. Hon hade inget emot själva tanken men tyckte jag skulle vänta tills min dotter är äldre, typ 11 år. Så länge tänker jag inte vänta så jag pratar med vänner som stöttar mig istället. Sedan vet jag att min släkt kommer välkomna barnet när det väl växer i mig Min äl verkar dröja men kommer ju förr eller senare   

• Carrella

Månblomma: ja jag tror det är viktigt att ha någon att prata med...! När man känner sig mogen för att skaffa barn så gör man det som känns rätt för en själv man måste känna efter gå inåt för att hitta sig själv. 

Jag investerade i cb digital idag för jag blev så osäker på äl testen, för gjorde ett test på en äl sticka och den visade att det "kunde" vara positivt för strecket fanns där men def inte jätte starkt men man såg det utan att behöva anstränga sig. Provade igen med ett av de lite dyrare testen och samma sak där...så blev osäker och tog en promenad till apoteket o köpte dessa (svin) dyra CB- digital istället och det visade negativt. Ska prova ikväll igen...Hoppas så innerligt att det ska bli positivt ikväll el imorgonbitti så att jag kan åka på torsdag!  

• Mmmbop

Carrebarre, jag har alltid lite positivt på mina ÄL-tester. Man har olika mycket LH-hormon i blodet, men man har det hela tiden. Inte alla som har så höga nivåer att man får utslag hela tiden men jag har så. Sedan när det närmar sig ÄL (kanske 1-2 dagar innan) kan jag se en stegring och sedan blir teststrecket lika starkt som kontrollstrecket.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!