• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

oj oj vad ni skriver Skrattande. Man hinner ju inte vara uppdaterad så mycket det produceras.

Kelsson - det verkar tyvärr som om jag följer i dina fotspår vad gäller illamåendet.
    Fram tom v.12 spydde jag 3-5 ggr om dagen och sedan försvann det helt...trodde jag...
    Är ju nu i v.15 och den senaste veckan har jag mått mer illa igen och de senaste tre dagarna har jag spytt igen ngn gång varje dag...
    Ja ja det får bli som det blir med illamåendet. Man får ta det som det kommer helt enkelt.

• Enya70
    carlan skrev 2011-11-21 22:51:01 följande:
    Enya70: Jag är inte påläst om dig. Men har du inte fått tabletter kan jag rekommendera Lergigan comp och primperan. Måste ha recept, tyvärr går dem inte under högkostnadsskyddet. Jag har ju kräkts hela tiden men sök hjälp så din kropp inte blir som min.
    Ska prata med min bm om vad man kan göra. Jag äter vanlig Lergigan nu. Är Lergigan comp mer effektivt tycker du?
    Jag har förstått att du råkat ut för oerhört mycket komplikationer under din graviditet. Tror du alltså att delar av det beror på att du kräkts så mycket?
  • Enya70
    Kelsson1 skrev 2011-11-22 14:44:10 följande:
    Vad lat jag känner mig idag, har bara tittat på TV och sovit i soffan. Såååå härligt
    Det låter som du haft en jätteskön dag. Det är du värd!
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-11-23 07:42:59 följande:
    Aurora : heja mig :) och dig :)
    Hur har du det Lindis? Har migränen lagt sig?
  • Enya70
    Aurora1979 skrev 2011-11-23 09:58:25 följande:

Jis o ni andra: Vi var färdiga med alla julklappar redan i oktober! :D Eller nja vi ska köpa till varandra och Grynet och ett presentkort eller två oxå. ;) All julmat och julbak som kan frysas oxå klart. Har aldrig varit så effektiv och tidig som i år haha... Känns riktigt skönt att slippa julstress och bara kunna mysa med bebis. =) Insåg dock IGÅR att det ju faktiskt är 1:a advent på söndag, så igår gjorde jag en krans till ytterdörren och en adventsljusstake. Idag ska vi väl fixa gardiner/dukar och kolla att alla lampor fungerar på de elektriska stakarna och stjärnan.

Idag är det 3 år sen mamma dog. Så det blir nog lite halvdeppig dag, men får väl hoppas att hon skickar ner en liten ängel till oss som tröst. <3

Så fint du har gjort!
    Och kram till dig idag på den jobbiga dagen
  • Enya70

Välkommen vecka 15!
    Tycker faktiskt att jag känner lite fladder i magen...
    När har ni andra börjat känna av bebis? 

• Enya70
    skatten12 skrev 2011-11-29 13:05:29 följande:
    Jag är världens lyckligaste !! Så fin bebis ! Allt va som de ska !:) mysigt!! Låg o sparka för fullt !!!:)

Vixksan : hur går de?? Bebis på g!:)
    Åh vad härligt. Stort stort grattis! Nu kan du bara njuta av allt.
    Jag har RUL den 12/12 så det börjar närma sig. Imorgon ska vi dock till bm och göra ett försök att få höra hjärtljud. Ca 80% chans att göra det vid 16 fulla veckor sa hon. Så håll tummarna för oss imorgon att vi får höra lilla hjärtat
  • Enya70
    Najje79 skrev 2011-11-29 16:15:39 följande:
    Kelsson: vad bra att du fick kolla att allt såg bra ut, vad skönt att bebisen mår bra. Vila nu, kroppen behöver det.

Viksan: Ojoj, hoppas det är på G nu!

Deaily: Härligt att allt så bra ut!

Ego: Mitt RUL såg jättebra ut, nu skiljer det bara några få mm på dem. De var så söta! BM fick en jättebra vinkel när man såg båda från sidan och det såg ut som om de låg och pratade med varandra och helt plötsligt så skallar vänster bebis till den högra och börjar sparka på den... hur sjutton ska detta sluta... Skrattande
    Lägger upp en bild på mina små hjärtegryn blev inte jättebra men men, här är dem:

Vänster tvilling har boxinghänderna uppe, hahahaha!
    Vilken härligt bild!!! Och stort stort grattis att båda tvillingarna mår finfint! Hjärta
  • Enya70
    Viksan07 skrev 2011-11-29 17:13:03 följande:
    Har ringt bb och bm tyckte inte att jag skulle vänta för länge med att komma in, eftersom det är andra barnet. Men det jobbigaste nu vore att åka in och sedan bli hemskickad, så jag kämpar nog på här ett tag till. Vi har ju en halvtimmes bilresa till bb också, trist att åka i onödan.
    Lycka till nu Viksan! Håller tummarna här för dig!
  • Enya70
    Aurora1979 skrev 2011-11-30 07:19:14 följande:
    Hej tjejer! En snabb uppdatering... Värkarna startade av sig själv kl 5 igår morse. Behövde alltså inte sättas igång. Det blev en stor pojke kl 17.55. 4720gram och 53cm lång. Skriver mer sen! :)
    Åhhh vad härligt! Stort stort grattis Solig!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011