• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jordgubbe1 skrev 2011-10-20 20:01:22 följande:
    Idag har jag och min man varit på ultraljud! Så fantastiskt, du hade rätt Kelsson, tårarna rann.

Allt såg bra ut, den lille/a var 11 mm lång, och allt såg finfint ut. Hjärtat tickade snabbt! Min BM berättade att när det ser så här bra ut så är det 95 % sannolikhet att hela graviditeten slutar lyckligt.

Hon var så härlig, hon tackade oss för att hon fått vara BM till oss. Hon berättade hur mkt det betyder för henne och alla på Huddinge att just vi lyckats, mot alla odds. Att det ger henne kraft att stötta andra par. Kramkalas!
    Hon skulle samla alla på em sa hon och berätta om oss och de skulle fira. Herregud, vilken yrkesstolthet!

Nu är vi lyckliga på riktigt! Vilken känsla att allt såg bra ut!
    Vad härligt! Visst är det fantastiskt och häftigt när andra engagerar sig så i en.
    Hur långt gången var du när du gjorde UL?
    Kramar
  • Enya70
    Kelsson1 skrev 2011-10-21 09:21:35 följande:
    Ego: Ny vecka v34 (33+0) idag och bara 48 dagar kvar till BF. Känns som en milstolpe att komma ner under 50 dagar. Nästa får bli nästa vecka (v35) . Sen får jag väl använda mig av kurserna och BM besöken för då är det bara 5veckor kvar...
    Grattis till ny vecka. Nu är det ju verkligen inte långt kvar. Härligt!
  • Enya70
    Lillstint skrev 2011-10-21 13:23:24 följande:
    Enya: Hur går det för dig? Hur mår du?
    Tackar som frågar!
    Allt bra här. Vi var och gjorde ett andra VUL i måndags (v.9+5 då)
    och såg en 3 cm liten nalle med vinkande armar och tickande hjärta. Fullständigt fantastiskt!

Med sådant resultat står jag ut med nästan vad som helst. Solig 
    Jag mår ju så förbaskat illa hela tiden och spyr 3-5 ggr om dagen trots att jag nu äter Lergigan. Men jag har en ny läkartid på tisdag så får vi se om jag kan få ngn annat som kanske hjälper bättre. Är ju i vecka 11 nu så förhoppningen är att illamående lägger sig lite längre fram.

förutom det är jag trött och har en hel del molvärk. Allt som det ska alltså Skrattande.

Hur långt är du gången nu då Lillstintis?
    Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Kelsson1 skrev 2011-10-21 13:34:06 följande:
    Enya: Härligt att höra! Håller med man står ut med en massa bara man vet att bebis mår bra! STOR KRAM!
    Ha ha, eller hur? Lite spyor är ju ingenting jämfört med 10 fulla IVF... Flört
    Stor kram tillbaka Solig
  • Enya70

Jis - skönt att allting verkar vara ok med F

Kasa - vilken härligt historia om lösgodiset och tjuven. Fantastiskt att den kopplingen gjordes så snabbt.

Dealiy - du kommer att se hur mycket som helst Skrattande

Vi var in på Ackis idag för att diskutera det där med Nupp/KUB, mkp, fvp och utökad organscreening.
    Blir nog mkp för oss nästa vecka iaf.
    Fick göra ett ultraljud när vi ändå var där och sååå otroligt häftigt det var. Vilken skillnad på en vecka bara. Är nu i v.10 + 6 och kunde göra ett vanligt UL för första gången whooooa Glad.

Och liten låg där stilla o fint med bultande hjärta men så plötsligt så började den vifta med både båda armarna och benen och läkaren började skratta för hon menade att den blev sur för  att hon tryckte på den. Så otroligt häftigt att se hur liten virvlade runt med hela kroppen och bufsade och sparkade. Helt fantastiskt Solig

• Enya70
    carlan skrev 2011-10-25 17:53:04 följande:
    Enya: Mysigt att du fick göra ett UL när du var på Akademiska. Bor ni när Uppsala? Jag bor i Årsta.
    Jepp, i Nåntuna Backe bor vi. Vad kul att du också bor här.
    Vet att Lindis74 också bor i Uppsala Glad

Hur är det med dig nu Carlan?
  • Enya70
    Kelsson1 skrev 2011-10-25 18:01:16 följande:
    Enya: Helt underbart att man kan se så mycket så tidigt! Ni har en liten fighter därinne
    Ha ha ja det var verkligen boxning som pågick Skrattande
    Hur mår du idag då? Kram
  • Enya70
    carlan skrev 2011-10-25 18:11:36 följande:
    Enya: Kul att du bor så nära. När du känner dig varm i graviditeten kanske vi kan styra upp en träff här i Uppsala.

Skulle ljuga om jag sa att det var bra men jag är glad ändå att vara gravid och har nu bara 9 veckor kvar av graviditeten. På torsdag ska jag till Akademiska för koll av moderkakan, hoppas den har flyttat sig. Anar annars att man planerar för snitt, vilket jag inte vill.

Idag har kommunen varit här och fixat med min rullstol. Hoppas att det går lite lättare nu. Dock hade han inte alla saker med sig så han skulle komma tillbaka någon annan dag. Men bra att han fixade med hjulen så kanske det går lite lättare på torsdag. Har ingen som kan hjälpa mig till akademiska så det blir att vara ute i god tid. Tycker verkligen synd om alla som sitter i rullstol hela livet.
    Ja absolut så ska vi styra upp en träff i Uppsala.
    Hoppas verkligen att din moderkaka flyttat sig så du slipper snitt.

Men oj vad krångligt det låter med rullstolen... Du får ju självklart höra av dig om du behöver assistans så kanske jag kan stå till tjänst. Glad 
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-10-25 21:13:07 följande:
    Ja vi är ju fler Uppsala tjejer här. Vi bor i villa Kvarnbo Äng. Ganska nybyggt område bakom Ica Maxi. Trivs superbra :)
    Just det, det var på den sidan du bodde ja. Aha heter det Kvarnbo Äng därborta. När byggdes det området?Nåntuna Backe där vi bor byggdes 2001-2003 nyfunkis JM hus och vi trivs superbra.

Vore verkligen kul med en Uppsala fika träff Skrattande
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-10-25 21:41:25 följande:
    Kelsson. I morgon är det dags!
    Det kommer att gå jättebra. Tänker på dig imorgon!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011