• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Går in i vecka 17 idag och har just varit på besök hos bm. Hon är så bra hon som förstår varför jag är lite extra nojjig och var villig att göra ett försök att lyssna på hjärtljuden för jag tyckte det var så lång period mellan KUB UL och RUL där man inte har en aning om allt står rätt till inne i magen

Och visst fick vi höra! Det var såååå fantastiskt som ett litet ånglok som tuffade på med 146 slag i minuten. Hjärta
    BM kände också på magen och kunde känna livmoderkanten en bit ovanför naveln precis där den ska vara vid den här tiden. Sköööönt.

Då är det bara att invänta nästa milstolpe nämligen RUL nu den 12:e december.

Kram på er alla

• Enya70
    Viksan07 skrev 2011-11-30 14:47:40 följande:
    Nu har vår Gustav kommit! Han kom 07.58 imorse, 4150 g, 52 cm lång. Var lite för kaxig och stannade lite länge hemma - var öppen 10cm när jag kom in. Så det var bara krystvärkar som återstod :) nu myser vi här påå Sthlm BB. Skriver mer och lägger upp kort när orken är tillbaka. ..... STORT Grattis Aurora!!!
    Och stort stort grattis Viksan! En stor kille lille Gustav också.
    Kramar  
  • Enya70
    Lillstint skrev 2011-12-03 09:30:48 följande:
    Ego: BF idag, men ingen tillstymmelse till någon action här inte....  Får väl se när bebben behagar komma ut... 
    Åh redan BF. Hoppas hoppas det sätter igång så snart som möjligt. Lycka till!!!
  • Enya70
    Kelsson1 skrev 2011-12-03 16:00:46 följande:
    Ego: Var iväg och köpte gips för att göra hand och fotavtryck på bebis så får mormor och farmor julklappar
    Så mysigt det låter. Bra idé!
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-12-05 14:44:28 följande:
    Sorry att jag inte skrivit så mycket. Vet inte vart jag ska börja kommentera så jag skickar en kram till alla.

Har fortsatt mycket migrän och nu är jag Tokförkyld. Var inne akut för 1,5 vecka sedan då jag blödde lite igen men allt såg bra ut.
    RUL på onsdag :) v 19 i morgon.

Som sagt kram till alla och förlåt för
    mitt bristande engagemang på sista tiden.
    Åh det låter så jobbigt med din migrän. Och så blödningar och tokförkyld på det.
    Massor med kramar 
  • Enya70
    Jordgubbe1 skrev 2011-12-05 19:35:24 följande:
    Hej tjejer!
    Ledsen att jag varit så dålig på att skriva. Läser regelbundet men har inte så mycket att tillägga. Ligger ju långt efter er andra.
    Men här kommer lite ego:
    Idag gick jag in i vecka 15, varje vecka är ett framsteg. Har känt lite fladder i magen några gånger. Och magens syns genom kläderna. Berättade på jobbet i förra veckan, superlättad.

Är glad att vi fått ny gravid, Inanna, efter mig, vi får se när hon dyker upp här:)

Spännande m er som snart får era små. Också avundsjuk!!! Vill bara att tiden ska gå nu.

Kram på er!
    Kanske långt efter de andra men ungefär jämte mig Skrattande. Är i v. 16+5 idag. Så det är du, jag, Lindis och Boe som är ungefär lika långt gångna. Vi får utgöra eftertrupperna till alla bebisar som är på väg i tråden nu.

Ego: Har RUL om en vecka. Ska få göra utökat RUL med organscreening. ÄR det ngn av er andra som gjort det?
  • Enya70

Dealiy - hur lång tid tog det. Vad gick de igenom och tittade på? Såg allt bra ut
    för er lilla? 

• Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-12-07 10:39:53 följande:
    Åh JIS så spännande att få följa dig. Snart är du mamma :)

Kom just hem från RUL. Allt såg jättebra ut. BF 7:e maj. Hade 5:e innan men 7:e stämmer bättre med FET.
    Så skönt att allt var fint.
    Åh vad skönt. Nu kan du verkligen se fram emot maj och börja fixa med grejer till bebis Skrattande.

Ego: Går in i vecka 18 idag, häftigt. Börjar nojja lite för måndag då vi
    ska på utökat RUL med organscreening.
    Hoppas sååååååå att allt ska se bra ut.
    Kramar och gonatt allihop! 
  • Enya70
    Jis skrev 2011-12-07 18:59:45 följande:
    Så, nu är Waldemar här? 27 timmar av pure pain kom han till oss 15.32, 4590 gram och 54 cm lång! Han är såklart världens sötaste!!
    Härligt Jis! Grattis till er stora fina Waldemar!
  • Enya70

Meede - stort stort grattis!

Jis - oj vad jobbigt att ha så högt blodtryck och inte veta varför. Hoppas det ordnar sig snabbt nu så du kan må bra och njuta av Waldemar!

Kelsson - är så nyfiken på hur det går för dig. Skickar massor med styrkekramar och hoppas du myser med din fina prinsessa just nu 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011