• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hörrni - hur ska man tänka med NUPP/KUB vid en IVF graviditet? Hur har ni resonerat?
    Nu har jag läst massor med undersökningar som visar att hormonstimuleringen vid IVF påverkar blodprovet som tas vi d KUB så att man KAN få mycket sämre värden än annars.

Hur har ni gjort? Ska man avstå KUB helt eller?

• Enya70

ny vecka tjohooo- vecka 9 
    Spyr flera ggr om dagen och skulle kunna sova dygnet runt men är så glad så glad iaf  Flört 

• Enya70

Hej alla, har fått tid för VUL 2 på måndag. Kommer då vara i v.9 +5
    Är nojjig igen att tillväxten ska ha avstannat el ngt annat hemskt. Men mår ju så illa 
    och har så mycket molvärk att jag försöker intala mig att det är full aktivitet därinne. 
    Håll gärna tummarna för mig på måndag
    Kramar och gonatt {#emotions_dlg.flower} 

• Enya70
    Jis skrev 2011-10-12 07:32:46 följande:
    Är på förlossningen på SÖS, ligger m CTG:n, guuud så härligt att höra hjärtljuden!
    Åh vad skönt!
  • Enya70
    Najje79 skrev 2011-10-12 10:28:03 följande:
    Var köper ni varma vinterjackor? Jag måste ha en och magen har redan börjat svälla (mest tarmarna, men snart blir det nog bebismage) så jag får inte igen mina gamla vinterjackor. Men vart köper man dem? Hittar inga mammakläder överlag ute i affärerna (förutom på H&M). Finns det nått på nätet?
    Samma problem här, några tips? I Uppsala verkar det bara finnas mammakläder på H&M, Polarn&Pyret och HannaZacka. Ingen av dem har varma vinterjackor... Hur har ni andra gjort?
  • Enya70

Hörde om en bm som satte mobilen på alarm och höll den tätt intill magen för att väcka dom små... Glad

• Enya70

Lindis - hur har det gått idag? Visst var det idag du skulle göra moderkaksprov?

• Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-10-13 18:32:13 följande:
    Nej Kelsson tyvärr. Dem utför inte moderkaksprov innan 12+0 så vi fick så fort dem gör det. Jag visste ju detta men trodde det kanske ändrat och gjorde tidigare på oss denna gång. Jag hade en känsla det inte stämde med tiden. V 10+2 idag.
    Men så de strulade till det för dig. Jag och min har nu bestämt oss för att gå direkt på moderkaksprovet. Vet du om det är ngn skillnad i risk för missfall beroende på när man tar provet?
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-10-13 19:40:12 följande:
    Enya: nej det är ingen skillnad. På akademiska har den lite lägre missfallsrisk än generellt i landet. 0,5 %sa dem till oss.
    Från 12+0 kan du göra det och mitt råd är att göra det så fort som möjligt.
    Min BM sa att läkarna på akademiska är så duktiga. Hon har aldrig hört talas om ett missfall via MKP.
    Har du varit på inskrivning?Om inte så kan jag rekommendera Sinnligt. Helt underbara BM och så fint ställe.
    Ok, då ska jag se till att min bm bokar tid åt oss. Är nu i v.9+1 så får vänta minst 3 veckor då.
    Jag var på inskrivning förra måndagen på Hjärtat. Fick jättegott intryck av min bm. Var ligger Sinnligt? 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011