Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tack Skatten o Söte för grattisar- Är så glad
Tack Skatten o Söte för grattisar- Är så glad
Maria Liam - tack för grattis! Och vilken fin bok. Den borde man skaffa...
Najje - vad mysigt att få se twinsen igen och härligt att allt verkar bra därinne
Jag har en fråga till er alla och speciellt kanske de av er som är över 40 som jag. Fick ni göra några extra UL mot slutet av grav för att kolla tillväxt och flöde i navelsträngen och moderkakans funktion?
Här i Uppsala är en IVF grav precis som en vanlig grav även om man är över 40 och vi får inte ens göra TUL i v.32. Inte heller kommer jag att bli igångsatt förrän tidigast i v. 42+0. Tycker att det känns lite oroligt med tanke på de lite högre riskerna att moderkakan tappar sin funktion mot slutet för oss lite äldre IVFare.
Hur har ni andra gjort? Har ni bett om extra kontroller???
Söte åh vad jobbigt det låter att du varit sjuk så länge. Styrkekramar till dig!
Åh Kattm tänker på er och önskar er styrka!!!
Ja fy vad otäckt. Hoppas verkligen det går bra!!!
Och så tänker jag att jag vill få fler kontroller så här mot slutet...
Tänker på er Kattm och tänker positiva tankar och hoppas, hoppas o hoppas.
Åh jag har också varit här o tittat vid varje nattlig kissrunda o hoppats på goda nyheter från Kattm. Åh vilken fasansfull händelse. Kattm jag önskar så att lilla Ingrid är en riktig liten kämpe och klarar sig utmärkt.
Här i Uppsala låter de en gå över i två veckor så även jag ska ta med det här till min Bm. Jag kommer tokvägra gå över så länge...
Kram på er alla
Åh nej Kattm! Tårarna rinner och jag känner så med er i er stora sorg. Så fruktansvärt! Stora stora kramar till Er
Jag har också tänt ett ljus för Ingrid och hennes föräldrar
Kasa - vad fint du skriver. Jag är helt skärrad och tårarna smyger sig på igen och igen. Kattm ni finns i våra tankar och vi finns här för dig närhelst du orkar el vill få stöd.
Jag håller med om den unika sammanhållningen här trots att de flesta av oss aldrig träffats " på riktigt". Eller kanske det är mer på riktigt när man delar och berättar om saker ur djupet av sitt hjärta.
Kramar till Kattm, Ingrid m familj och till alla er andra!
Jag är också självklart med på vad ni än bestämmer att vi köper och skickar.
Mannen och jag läste Kattms inlägg igårkväll tillsammans och tårarna rann nerför våra kinder och innan vi somnade tittade vi på Carlans fina ljusbild.
Kattm klart att du ska vara kvar hos oss. Vi finns här allihop för dig och din man. Skriv precis så mycket du vill och orkar om er sorg och er fina lilla Ingrid! Massor av kramar till er
Jadå Kattm det ska vi göra!
Många kramar
Oj Vickan vad läskigt. Hoppas verkligen allt är väl med Axel!
Najje - så spännande att du börjat öppna dig. NU är det inte långt kvar till du har de små underverken i din famn
Massa - ja jag åt rinexin i v20-27 då jag hade både nästäppa och väldigt mycket slem i halsen. Kunde knappt sova för jag hostade slem hela tiden och rinexin hjälpte till att göra det lite lättare.
Åh Ninina vad tungt att din kille tänker så.
Hur reagerar han om du berättar hela långa historien om IVFer, hur du längtat och försökt få barn länge osv osv? Du vill ju väldigt gärna behålla bebis?? Har du stöd kring dig ändå så att du känner att det är möjligt även utan din killes omsorger om det skulle bli riktigt krisigt???
Usch vad tungt gumman men fokusera på bebis du och vad Du vill längst in i hjärtat!