• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje79 skrev 2011-11-07 19:28:06 följande:
    Oj vad ni skriver!

Tack för alla tips om foglossning, ska kontakta sjukgymnast om det blir värre. Akupunktur skulle jag också kunna tänka mig.

Vet inte om jag har skrivit att jag har fått tid för RUL, den 29/11 är det.

Kul att höra från dig Najje. Akupunktur kanske kan hjälpa litegrann! Kul med RUL. Jag har fått tid för RUL den 13/12 på självaste Lucia så två veckor efter dig ungefär. Ska bli spännande.

Håller med Najje oj vad det skrivs. Och så många av er som är så nära nu. Det ska bli såååå spännande att följa bebis efter bebis ut i världen. Kram alla Solig
  • Enya70

Dealiy - hur har det gått för dig?

Ego: Går in i vecka 14 imorgon och den senaste veckan har magen plötsligt blivit märkbart större
    Så idag var jag på stan och kollade lite på mammakläder men oj så besviken jag blev när jag insåg hur otroligt lite det finns i Uppsala.

I landets fjärde största stad finns det två stänger och ett hörn med mammakläder på H&M
    En halv hylla på Polarn&Pyret samt en halv hylla på HanaZacka.
    That´s it folks! Helt otroligt.

Hur har ni andra gjort som inte bor i Stockholm? Har ni handlat på nätet eller vad?
    Kramar 

• Enya70
    vinterbebis12 skrev 2011-11-09 20:58:14 följande:

Angående kläder så har jag löst det så här:

Mammajeans, mysbyxor, toppar, trosor och strumpbyxor från H&M Mama (butiken vid Åhlens men finns även på nätet)
    Några klänningar från asos. En till fest och resten till vardags.
    Mammaträningsbyxor från mammaglad (märke Rönisch)
    En mammaklänning från Proudbutiken (tycker de är rätt dyra så kommer nog inte handla där igen)
    Vinterjacka från Nelly (mamalicious)
    I övrigt använder jag en del klänningar med skärning under bysten som tillåter en större mage samt längre linnen och toppar som jag haft sen innan 
    Har även fått låna en del byxor och toppar från kompisar

Ett tips jag fick i veckan är att köpa mammakläder som funkar även för amning, typ tunikor med knäppning, eftersom man inte kommer i sina vanliga kläder direkt.

Tack för superbra tips angående kläder! Många roliga siter på nätet finns det ju Solig
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-11-10 13:35:29 följande:
    Hej tjejjer

Har inte orkat skriva så mycket. Har haft migrän varje dag i en veckas tid men i dag känner jag mig ok.
    Var hos BM i dag och tog ett HB värde. Det hade sjunkit lite. Inte så farligt men låg på 115 så nu blir det Niferix.

Skönt Kelsson att du får sluta jobba snart. Ska bli så spännande när din bebis kommer.

Min bröst har helt slutat ömma och nojjig som jag är så inbillar jag mid direkt att något är fel.
    Min BM lugande mig lite i dag att det kommer och går och kan försvinna helt..

Slutar man aldrig nojja??

Kram på er <3
    Skönt att höra från dig Lindis.
    Oj vad jobbigt med din migrän. Skönt att det är ok idag
  • Enya70

Najje och Kasa - vilka superfina magar!!!

Carlan - stor kram! Hoppas du blir inlagd så du får vila lite nu. Det behöver du! 

• Enya70
    Eileen1 skrev 2011-11-12 16:16:37 följande:
    Ang skor kan jag tipsa om märket rieker. Dom har skor som är lite bredare och fotriktiga och snygga! Jag köpte ett par vinterskor med snören fram men med bixtlås i sidan. Det gör att jag kan släppa på snörningen så att dom är lite lösare och sen drar jag inte igen blixtlåset helt. Dessa kunde jag köpa i min egen storlek trots att jag har väldigt mycket vatten i kroppen. Ska se om
    Jag kan fixa in en bild. Förövrigt är det birkenstock med extra hål i som går på mina svullna fötter..;) tur det bara är 5 v kvar
    Jaaaa Rieker is da shit!
  • Enya70
    Najje79 skrev 2011-11-14 19:59:27 följande:
    Jis: Jättefin mage, så vill jag också se ut när jag närmar mig BF! Hur gick diabetesronden? Jobbigt med SD, hoppas det Måste berätta vad som hände idag på jobbet. Jag har haft svårt att byta bajsblöjor, får väldigt lätt kväljningar, men oftast går det bra. Men idag kunde jag inte hålla emot utan började kräkas i handfatet bredvid skötbordet! Som om det inte vore nog så varje gång jag lyfter på huvudet för att ta ny sats så säger barnet jag byter på "tittut" och skrattar glatt. Så där står jag och kräks samtidigt som jag asgarvar eftersom h*n trodde jag lekte en rolig lek!!
    Ha ha ha Tungan ute. Måste ha sett helt knasigt roligt ut!
  • Enya70
    Eileen1 skrev 2011-11-15 19:50:57 följande:
    Orsaken till lugnet i magen var att bebisen sjunkit långt ner och fixerat sig, detta gjorde att han kunnat "sträcka ut sig" så fötterna ligger rakt upp ist för höger sida som tidigare. När han nu sparkar gör han det rätt upp i moderkakan som fungerar som stötdämpare...Phu nu kan vi andas ut. Gud så rädd jag varit hela dan, han var ju annorlunda redan igår. Som en film som spelades om och om igen i huvet med det som hände min syster för 17 år sen. Det
    började så här och slutade med ambulans 25 mil, akut kjejsarsnitt och en bebis som dog efter 7 timmar. Sprang runt här på 20 min hade jag duschat, packat BB väskan, röjt köket, fixat tvätten mm var övertygad om att vi skulle bli kvar med snitt. Luften har gått ur oss, ligger på soffan och halvsover i varandras famn och minst en av våra händer på magen.
    Oj, så skönt!
    Bra att ni kollade upp det. Förstår att du pga din systers historia blevextra orolig.
    Nu får ni ligga där i soffan och mysa resten av kvällen!
    Kramar Hjärta
  • Enya70

EGO: Välkommen vecka15!
    Oj oj vad tiden går fort nu. Inväntar RUL den 12e december men det känns som jättelångt bort.

Vi gjorde ju två tidiga VUL och sedan två vanliga UL i samband med NUPP/KUB så nu känns det jätteskumt att det ska vara ett intervall på 6 veckor när man inte har en aning om vad som händer i magen. Känner ju inga fosterrörelser ännu och illamåendet har lagt sig. De berömda spökveckorna har alltså inträtt Skrattande

• Enya70
    skatten12 skrev 2011-11-18 06:06:22 följande:
    Idag välkomnar jag v 17!!:)
    Grattis!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011