Strössel: Jo det var kul med föräldrakurs, jag kände väl att jag hade hört/läst det mesta innan men det var bra för maken tror jag att få lite info eftersom han inte direkt suttit o pluggat på på samma sätt som mig, och så är det skönt att ha någon att fråga om alla saker som man klurat på. Idag är del 1 avklarad, nästa vecka är det del 2.
Vi var bara 2 föräldrapar där, så det blev nästan som privatundervisning, haha! Men de är ju mitt på dagen och så, kanske inte många som prioriterar att ta ledigt från jobbet för detta.
Kasa: Nej inte testat vattengympa faktiskt, jag hade tänkt att börja på det men de stängde för sommaren redan i maj så jag tappa sugen lite då fakitskt. Orkar inte kolla upp andra ställen heller tror de flesta kommer ha sommaruppehåll nu - ingen hänsyn till att barn föds året om!
Jag tar det en dag i taget, ska försöka göra sjukgymnastiken fastän de gör ont, musklerna känns som de håller på o förtvina helt.
Angående vikt så har jag nu gått upp den rekommenderade vikten för en graviditet (de rek ca 14 kg totalt på alla 40v), och har 11 veckor kvar.. Nåja - kör på som du skrev ingen vits att nojja över vikten, sen när man ammar har man inte tid att äta ändå så de kommer nog lösa sig. Min bm frågade idag hur jag tyckte det kändes med viktuppgången och jag sa att det inte kändes nåt speciellt.. det är ju så, jag äter ju inte värre kost än jag gör i normala fall, och tycker väl att nu är fel tid i livet att gå hungrig.. Har en ca 1,5 kg tung bebis att göda ju! :D
EGO: Efter föräldrakursen hade jag tid hos bm och hon mätte sf mått 28 och sockervärde 3,9. Bebis puls låg på 140 och hon konstaterade att den - just då - låg med huvudet ned. Jag har aldrig någon aning, en fot kan jag känna ibland, annars bara att det är hårt ibland när jag har bebis nånstans..