• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Strössel: Jo det var kul med föräldrakurs, jag kände väl att jag hade hört/läst det mesta innan men det var bra för maken tror jag att få lite info eftersom han inte direkt suttit o pluggat på på samma sätt som mig, och så är det skönt att ha någon att fråga om alla saker som man klurat på. Idag är del 1 avklarad, nästa vecka är det del 2.
     Vi var bara 2 föräldrapar där, så det blev nästan som privatundervisning, haha! Men de är ju mitt på dagen och så, kanske inte många som prioriterar att ta ledigt från jobbet för detta.

Kasa: Nej inte testat vattengympa faktiskt, jag hade tänkt att börja på det men de stängde för sommaren redan i maj så jag tappa sugen lite då fakitskt. Orkar inte kolla upp andra ställen heller tror de flesta kommer ha sommaruppehåll nu - ingen hänsyn till att barn föds året om! Glad
    Jag tar det en dag i taget, ska försöka göra sjukgymnastiken fastän de gör ont, musklerna känns som de håller på o förtvina helt.
    Angående vikt så har jag nu gått upp den rekommenderade vikten för en graviditet (de rek ca 14 kg totalt på alla 40v), och har 11 veckor kvar.. Nåja - kör på som du  skrev ingen vits att nojja över vikten, sen när man ammar har man inte tid att äta ändå så de kommer nog lösa sig. Min bm frågade idag hur jag tyckte det kändes med viktuppgången och jag sa att det inte kändes nåt speciellt.. det är ju så, jag äter ju inte värre kost än jag gör i normala fall, och tycker väl att nu är fel tid i livet att gå hungrig.. Har en ca 1,5 kg tung bebis att göda ju! :D

EGO: Efter föräldrakursen hade jag tid hos bm och hon mätte sf mått 28 och sockervärde 3,9. Bebis puls låg på 140 och hon konstaterade att den - just då - låg med huvudet ned. Jag har aldrig någon aning, en fot kan jag känna ibland, annars bara att det är hårt ibland när jag har bebis nånstans.. Tungan ute
  • anderska

Hejsan Flickor.

Tänkte hoppa in itråden om det går bra. Fick + på IVF2. Går in i vecka 7 imorgon om jag räknat rätt. Just nu står min tid stilla då jag väntar på ul den 21 juni. Njuter så mycke jag kan av att få vara gravid men det finns en liten liten oro också, jag vill bara ha ul gjort och för hoppningsvis få veta att allt ser bra ut.

• carlan

anderska: välkommen till tråden!

kasa: hinken jag prata om är en blöjhink, vet dock inte hur bra den är men ska bli kul att testa. Det ska lukta mindre och det är bra för mig. Är lite känslig på lukter. Bajs och spya är inte min grej.

• strössel

anderska: Klart du ska vara med i den här tråden Skrattande

Carlan: Är blöjhinken stor ? Hur många blöjor får man i den ? Vet inte ens om dom finns i olika storlekar Skrattande när vi var och beställde vagnen så hade dom massor av såna paket på babyproffsen bakom kassan. Jag bara längtar tills jag ska börja handla till bebisen Flört

Speck: Vad skönt att ni var så få, hoppas det kommer vara det när vi ska på föräldrakurs oxå. Har läst så mycket om andningslarm och att många köper det, så det kommer jag fråga om och vad man ska göra om det skulle inträffa.

Kelsson: Hur har du det på semestern ?

• anderska

Hur långt har ni gått nu flickor? jag skulle kunna köpa hur mycke som helst men för mig är det aldeles för tidigt.

• strössel
    anderska skrev 2011-06-07 20:04:46 följande:
    Hur långt har ni gått nu flickor? jag skulle kunna köpa hur mycke som helst men för mig är det aldeles för tidigt.
    Jag är i v 21 går in i v 22 på fredag.
  • Jis

Välkommen Anderska, härligt med ett till plus i tråden.
    Jag är i vecka 14 (13+2). Köpte mina första gravidkläder idag, en jeanskjol på H&M. Det kändes SÅ konstigt, men väldigt roligt.

• anderska

Strössel: Då börjar magen komma nu eller det kanske den redan har gjort? Har du känt någon rörelse imagen =)

Jis: Åå vad mysigt. Jag kollar mycke på mamma kläder men har inte köpt något än. Måste få godkänt på ul först =) Därimot kollar jga på hus. Skulle gärna vilja bo i hus när jag får barn =)

• Vickan I

Kasa - Väntar fortfarande på tid hos kirurgen som ska kolla och se vad han tycker om det hela. Gör ont, att nysa är rena döden för att inte tala om att göra nr två på toaletten...så hur man skå få ut en unge när man inte ens kan *ursäkta* skita utan att halv dö är en gåta...Samtidigt läser jag negativa saker om operation och tror inte de vill göra det när jag är gravid då jag fick min förra propp i benet efter en operation. Snitt känns inte heller kul att tänka på, men får se hur de resonerar. Hoppas på det bästa så länge. Hade hemska förvärkar/samandragningar hela dagen/kvällen/natten samt fm idag. Trodde jag skulle få åka in ett tag då de kom med 25 min mellanrum, men gav med sig. Vill inte ha mer krångel nu...Spännande med ditt KUB imorgon . Kommer se finfint ut alltihop.

Carlan - Ja goboken blev jag varnad för av vänner också. Efter att sonen var född terrade dem mig på tele. De måste fått veta på ngt sätt att vi fått barn då.

Speck - usch vad jobbigt för dig att ha så ont. Tur det inte är så mkt kvar nu . Vattengympa och yoga skulle jag köra denna graviditet hade jag sagt, men nu är det soffläge istället....Bahh med vikten. det löser sig förr eller senare. jag gick upp 16 kg med sonen och räknar med det + lite till denna gång, men jaja. Vår föräldrakurs med sonen var tyvärr larv, så vi gick bara på första träffen och bojkottade resten. Tur det är så olika .

anderska - Stort välkommen till oss i tråden . Så roligt att vi blir fler och fler! Jag går in i vecka 21 imorgon.

Ang blöjhinken man får så "får" man den ju för att man sedan ska fortsätta köpa de svindyra tillhörande påskassetterna till blöjhinken för att den ska fungera. Värsta rånet. Vi hade iofs en annan blöjhink till sonen som jag tyckte var mkt bättre, en sangenic, men den hade nästan lika dyra kassetter den med.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011