• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Aurora: Jag är bara 166cm o väger för närvarande kring 85, så så stor skillnad är det inte mellan oss...

Jis: Du är tio cm längre än mig o vi väger ungefär lika mycket nu.. Min mage har blivit större överallt tycker jag, men syns ju som sagt inte att det skulle vara bebismage. Visst huvudsaken är att bebis mår bra men när man har mage från början är man lite orolig över att bebismagen inte kommer att synas alls... Jag tror inte på det där att ändra på BF efter ultraljud! Vi har IVF graviditeter o då väljer jag åtminstone att gå efter det kliniken skrev på lappen man skulle ta med till BM. Tror att det i slutändan skulle kunna bli farligt för bebis om man ändrar på BF då vi VET hur gammal bebis är!

Vickan: Skrattande, jag är avundsjuk på din "fula" navel, betyder att du har fiiin bebismage Skrattande. Helt rätt, små delmål, då känns tiden inte lika lång...

• Aurora1979

Tycker att vi alla nu ska strunta i vikten och koncentrera oss på att bebis mår bra i våra magar. ;)

• strössel

Vickan l: Har du fått ett datum till ditt TUL ? Det har inte jag bara att det ska bli i v 25, tror det kommer gå jättebra  för oss båda tror vi har turen på våran sida Skrattande

• carlan

Var och hämtade ut vår baby box med gratis saker + hink. Blev förvånad att det var så fina saker i den. Väldigt imponerad av nappflaskan. Är det någon mer som har hämtat ut er? Vad hade ni i eran?

Har lagt upp en bild på min blogg:

• Vickan I

strössel - ja jag har tid den 8 juli. De bokar alltid in alla vul/ul/tul i samband med mina läkarbesök på spec.mvc så jag får dem ihop direkt efter varandra. Ja vi får verkligen hoppas att allt ser toppen ut då .

carlan - Nej inte hämtat ut ngt ännu. Hinken gillade jag dock inte förra gången om de inte bytt/gjort den bättre nu iofs...Men gratis är alltid lite kul!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    CarlaN: Nej inte hämtat ut nåt gratispaket alls egentligen! Jag gick med i ViFöräldrar i januari för då fick man en tidning och massa kuponger så man skulle få saker gratis/billigare bl a en body från Kappahl fick jag gratis. Men det är det enda jag hämtat ut. Vet det ska finnas så man kan få prover från apoteket (en av kedjorna), samt det som du hämta babybox.se, och sen nåt mer va..? Typ om man går med i libero o pampersklubbar o sånt.. Goboken kan man få gratissaker om man betalar portot? Jag har tänkt att kolla upp och hämta ut sånt "sen". Skrattande

Själv har fogarna verkligen brakat sönder o samman nu verkar det som. Kan inte lyfta vänster ben eller ligga på rygg mot hårda underlag utan att få skitont och kan inte längre lyfta ens om jag vill utan att få ont i bäckenet (förutom lätta saker förstås). Men men... Bara 4 veckor kvar på jobbet sen är det gudomlig vila (nåja) i nästan 2 mån innan bebis kommer!
    Imorgon ska vi på föräldrakurs, hoppas de ger nåt!
  • strössel

Speck: Skönt att du bara har 4 veckor kvar på jobbet när du har så ont, vad kul med föräldrakurs ser fram emot när jag får börja gå på sånt.

Carlan: Jag har bara gått med i libero klubben, vet inte om jag ska gå med i nåt mer. Läste att en tjej hade blivit ner ringd och ångrade att hon gick med på att få gratis paket, finns inget värre än försäljare Flört men jag får se.

Ego: Illamåendet har slagit till igen med full kraft och är jag är så yr rummen bara snurrar, bara positivt enligt läkaren.

Önskar alla en trevlig dag !

• carlan

strössel: Ja försäljare är inte kul. Jag gick med goboken med min dotter, fina böcker men dem skickade så ofta så jag hoppade av efter tre år. På slutet skickade dem två paket i månaden. Var dock svårt att säga upp det. Fick skriva till dem.
    Den här boxen jag hämtade ut nu var från pampers medlemsskap. Tror inte dem är så jobbiga, av vad jag minns.

• kasa01

Carlan, stackare som mår så dåligt! Jag vet hur det känns, mådde verkligen pest under 5-6 veckor. Hoppas du snart får må lite bättre, så du kan njuta av sommaren. Vad är det för hink du pratar om?? kram!

Speck, jobbigt m fogarna... Har du testat vatten gympa? Har för mig att du pratade om det..? Finns det något annat att göra? Som du säger, 2 månader kvar och kan inte ens köpa glass! Hur ska det gå i värmen? KARM

vickan, vad säger de om bråcket? Ska de göra något åt det? Låter lite si o så att gå med det, man blir ju tyngre... Men de vet väl vad det gör hoppas man. Gör det mycket ont? KRAM!

Kelsson, du har ju en gång lycktas gå ner 20 kg, klart du klarar det igen!! Med en bebis att ta hand om har man dessutom inte lika mycket tid att varken tänka på eller laga mat, så det blir nog fin fint ska du se. Jag har bestämt mig för att INTE nojja över vikten, gjorde det sist och kunde inte riktigt njuta. KRAM!

EGO:, kub imorgon kl 9.. drömde i natt att jag var på dag 8 efter TD, och att det inte såg så bra ut.. man att man skulle ta lite mer prover o se... Kändes helt surealistiskt att vakna och vara tillbaka i v 13. Konstigt att drömmarna kan vara så verkligen.

KRAM Allihopa!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011