• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

kasa: Men gumman, vad ledsen jag blir för er skull! Hoppas hoppas hoppas att moderkaksprovet visar att allt är BRA!!! Försök att inte ta ut sorgen i förskott, kan hända att ni haft sådan fruktansvärd otur tidigare o nu blir bara skrämda i onödan o kommer att visa sig att bebis mår utmärkt!

anderska: Härligt att du hittat hit, välkommen! Klart VUL 21/6 kommer att gå bra, försök slappna av o njuta, du är GRAVID!!!

Viksan: Kul att höra att allt går bra för dig, helt rätt att prioritera bebis o fortsätta vara sjukskriven halvtid. STOR KRAM!

Karmosin: Försök verkligen att ta det lungt inte värt att få SD på grund av stress.

Speck: Om såriga bröstvårtor kan undvikas genom att inte ge napp så är jag med dig till hundra procent

• anderska

Kanske en jätte dum och oppasande fråga men här kommer den. Är det helt fritt fram att ha sex eller finns det någon risk med de nu så tidigt ibörjan av graviditeten?

• Speck
    Vickan: Jo vi har blodproppar i familjen också och jag har haft en ytlig blodpropp tidigare (ytligt ventrombos, inte "riktig" blodpropp men gör ont av bara helvete) så jag håller koll.. men det verkade inte vara blodpropp enligt bm, men jag ska absolut kolla upp om jag tycker det blir värre eller så. Idag har jag haft stödlinda runt knäet och det tycker jag har känts skönt.. Vad är PSD? nej vänta.. plötslig spädbarnsdöd såklart.

STrössel: Se, det var inte den grejjen jag tänkte på ens Tungan ute Jag har sett reklam på fl om nån som såg ut som en napp iaf.. och det är ju som vickan skriver att man kolalr ju inte bebis varje sekund varje dygn, så det är med det som allt annat upp till varje par att bestämma själva.
  • Speck
    Kasa: Usch va tråkigt att resultatet inte blev bra! Obestämd Men ett barn av 110, det är ju inte detsamma som att det är DITT barn av 110... Det kommer säkert gå bra på mkp, men jag förstår att det känns hopplöst jobbigt just nu! KRAM!!!

Anderska: Fortlöper din graviditet normalt utan blödningar eller komplikationer är det fritt fram för sex. Först i slutet som man ska va lite försiktig med hårda stötar och sånt har jag läst. Det finns mycket info på olika sidor om du googlar på det. Men de säger att det inte ska vara någon fara.
  • strössel

Varit iväg och shoppat lite till bebis idag två par byxor och två bodys I love dad och I love mum Skrattande och en vagnleksak Pingu. Jag fick springa och kissa flera gånger och höll på att svettas ihjäl funderar på hur jag ska överleva i sommar. Hittade inte så många fina barnkläder hoppas det kommer in en massa fint till hösten.

Speck: Ja det är ju det , ska bestämma mig efter att jag har gått på föräldrakursen.

• Luella

Kasa, vilken fruktansvärd mardröm. Precis det man inte borde få uppleva efter alla IVF-turer, det är så orättvist. Jag håller tummarna för att det trots allt ska gå bra. När gör ni moderkaksprovet? Kram

Vickan, ja jag var också sugen på en PT men jag tycker att det är så mysigt att ha barnen mot mig så den gick bort. Men många har den och verkar gilla den. Ja många vagnar blir det :). Vi har kvar Brion, sen har vi en Bugaboo Bee som resevagn men som inte funkar på vintern. Sen den nya syskonvagnen som ska inhandlas.

Kelsson, jag ska verkligen försöka att ta det lugnt. Jag ringde min BM idag och jag ska lämna urinprov imorgon för att utesluta urinvägsinfektion. Om det inte blir bättre så får jag en tid hos läkare. Men hon lät inte så oroad och det verkar bara vara rutinkoll.

• vinterbebis12

kasa, så tråkigt att lösa ditt inlägg. Lider verkligen med dig.  Vet vänner som fått förhöjd risk men fostervattenprov visade frisk bebis, Jag hoppas, hoppas att det kommer att gå lika bra för er - chansen är ju väldigt stor. Styrkekramar

• Luella

Kasa, nu såg att ni ska tillbaka på tisdag. Det är mindre än en vecka dit men ändå ganska länge att gå och vänta. Tusentals tankar hinner passera på den tiden.

• spets

Kasa: Jättestora kramar till dig. Om jag fick en önskning i livet så vore det att alla som genomgår detta skulle få det de önskat sig samt ett rikt och lyckligt liv. Ingen kan förstå detta som inte varit i det. Tänker på dig i massor

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011