• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

anderska: Har inte hört någon avråda från sex men själva var vi för nojjiga o höll oss ifrån det fram till vecka 12. Har inte blivit mycket av den varan efter det heller, har mått aldeles för illa!

Viksan: Också från Stockholm o vill vara med på fika så ni får snällt vänta tills jag kommit hem !

tredjemaj: Har bara varit in till ultragyn på KUB men var lite besviken på att behöva sitta o vänta 15min innan jag fick komma in... Så tyckte jag att bilderna vi fick med oss var inte av bästa kvalitet... De kan ju vara bra annars.

Karmosin: Stort grattis till lyckat RUL! Vad kul att få reda på kön o att du nu kommer att ha en av varje! Grattis igen!

Kasa: Önskar inget annat än att du fått världens bästa resultat! Stor Kram!

• strössel

Vickan l: Du som har ett barn och kan mycket Flört läste att man skulle börja göra knipövningar i v 20 och fram till förlossningen. Gör du det ? Jag har inte gjort det och undrar om man måste göra det ? Stod att det var bra att göra det 3 gånger om dagen.

Ego: Går in i v 22 idag läntar så till v 25 och bm besök och TUL Skrattande igår regnade det så mycket och jag tvingade mig ner för att kolla på dom som skulle ha bal. Såg ingenting och mina föräldrar bor i huset mitt emot där alla par gick in så jag ställde mig på balkongen och kikade och så kom värsta blixten så vände jag mig snabbt för att gå in och halkade och ramlade rakt på magen. Blev så rädd och alla blev jätterädda så min pappa körde in mig till gyn akuten som ville jag skulle komma in för att jag inte skulle oroa mig för fallet. Men allt såg bra ut skulle höra av mig om jag får blödningar eller får ont i magen. Men än så länge mår jag bra.

• kasa01

Vad skönta tt allt såg bra ut strössel, o grattis till v 22!!

Jag tycker Ultragyn är toppen! Alla deras läkare är jätte duktigta, mamma har jobbat med i stort sett alla där. Vi fick också vänta, men tycker det är viktigt att man känner att man är i trygga händer.

Tack för alla tummar! Nu hoppas jag att de har hjälpt också. Själva provet gick bra, men missfalls risken är upp till 14 dagar efter så det går tyvärr inte att andas ut än på länge. Provsvar får vi om 6-10 dagar, per post om det är bra, per telefon om det är dåligt. Är det någon här som hört om någon som fått missfall efter dett moderkaksprov?

• Jis

Kasa, jag har inte hört om någon. Risken måste ju vara minimal.

Skönt att det gick bra trots allt. Jag har hållt både tummar och tår!

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-06-10 12:23:40 följande:
    tredjemaj: Har bara varit in till ultragyn på KUB men var lite besviken på att behöva sitta o vänta 15min innan jag fick komma in... Så tyckte jag att bilderna vi fick med oss var inte av bästa kvalitet... De kan ju vara bra annars.
    Hahaha! Typiskt stockhomare att tycka det är "dålig stil" när de får vänta en så lite som en kvart Hjärta Jag är själv född o uppvuxen sthlmare så jag har rätt att fälla såna kommentarer om sthlmare Flört
    Ta inte illa upp nu bara, jag säger det med glimten i ögat! Skrattande

Viksan: Skönt att du accepterat att kroppen inte orkar, de är precis som du säger man mår mkt bättre så fort man bara accepterar läget.

Strössel: Man kan få problem med att kissa på sig om man inte gör knipövningarna har jag hört. T ex om man nyser eller så att man läcker lite. Vad jag hört.

Kasa: Skönt mkp gick bra!! Tänk inte på mf, det får inte hända dig har jag besätmt.
  • Ankaja

Kasa: jag håller alla tummar jag har att ni får ett brev med ett bra besked nästa vecka. Efter allt ni har gått igenom känns det som att det borde vara er tur att få bra besked nu.

tredjemaj: jag är lite kluven när det gäller ultragyn: Vi upplevde att det var lite som löpande band när vi gjorde kub:et i veckan, typ lite in-ut a la sällskapsresan på alla patienter. Hon som gjorde vårt ultraljud tog sig inte tid att förklara något och bilderna vi fick var inte av så bra kavlité.Jag tyckte att det besöket var okej men min sambo var jättebesviken. Jag gjorde en del undersökningar på ultragyn när vi gjorde vår utredning. En undersökning gjorde riktigt j-vla ont men de som gjorde den undersökningen var väldigt väldigt bra. De förklarade vad som hände, såg till att jag fick smärtstillande och höll handen. Jag tror egentligen att det är på Ultragyn som överallt annars, allt beror på personen som gör undersökningarna samt hur personkemin fungerar med denna.

Jag vet att det var en diskussion tidigare om mammakläder men jag hittar den inte nu. Är det någon som har ett tips på var jag kan hitta mammakläder? Jag vet att det finns på HM men skulle vilja hitta fler ställen. Jag drar på en del extravikt så det är vikitgt att det finns kläder i L eller XL. Jag vill helst att det ska vara en butik så jag kan prova kläderna för jag är osäker på vilken strl jag drar nu. Några tips?

• Speck

Ankaja: Vissa Polarn o. Pyret butiker säljer mammakläder.. kolla där! Det är det enda alt jag har hittat  till hm...

• strössel

Speck: Nog bäst jag gör knipövningar då , gör du det ?

Kasa: Jag tror att missfalls risken är relativt låg efter ett sånt prov, min kompis har gjort två och det gick bra både gångerna. Skönt att ni får svar rätt så snabbt ändå och jag hoppas det blir bra svar kram.

Ankaja: Vi har mammakläder här på Vero moda och HM men annars finns det inget här där jag bor, jag köpte ett lång linne på Rut med fl som är som en klänning och tunikor funkar oxå.

• Vickan I

strössel - Men vänen du måst evara försiktig. Tur det gick bra med magen. Jag var dålig på att knipa med sonen. Inget innan/under graviditet och slarvade massor efter. Märkte inget av det då så tänkte att det kvittade. NU däremot när jag är gravid igen och det börjar bli tryck så har jag svårt hålla helt tätt om jag nyser. Måste verkligen knipa ordentligt samtidigt. Har också en ganska envis tyngdkänsla i underlivet som jag också tro beror på att jag slarvade. Inte försent att börja nu, men ändå slarvar jag...så dåligt haha. Knipövningarna är bra för ett bättre krystarbete när det väl är dags och för att återhämtningen efter förlossningen går fortare. Minskar risken för urinläckage och livmoderframfall efter förlossningen. Så knip tjejer!!!! Jag ska försöka skärpa mig också.

Härligt att höra av dig Kasa. Bra du bara vilade helt igår. Har läst om så många fostervattenprov och moderkaksprov men aldrig någon som fått missfall så ibland undrar man vad risksiffran kommer ifrån. Förstår att du är jätteorolig både för resultat och risken för missfall. Men jag har en god känsla att det kommer bli bra i slutändan.

Ankaja - har tyvärr inga tips om mammakläder utöver det som skrivits. Skralt utbud.

För oss i Sthlm har jag hört att Proud ska ha fina grejer. Vet ej strl, har inte varit där. De har webbshop också. http://www.proud.se/?gclid=CP6vkfnKq6kCFYYXzQodgnCeLA om länken nu fungerar....

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Hmm Proud var i dyraste laget tycker jag. Ok om man behöver ngn fin klänning till bröllop eller så, men annars får det vara.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011