• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Kasa, hur har det gått?

RUL gick bra idag, tiden för BF dom fick fram stämde exakt med det datum kliniken satt så det var ju roligt.

Det är en liten kille där inne så nu ska jag bli pojkmamma om allt går bra. Jag som är expert på tjejer och tjejkläder. Och jag har bara systrar så det ska bli jättespännande att få följa en son genom hans uppväxt.

• anderska

Karmosin: Grattis till lillkillen =)

Kasa: Hoppas allt gått bra!!!

Själv är jag trött som jag vet inte vad. Idag har varit den värsta dagen hitentills. Kan knappt hålla ögonen öppna, de går bara i kors :/ Längtar efter lite energi!!

• Aurora1979

kasa: Hoppas att det gick bra för dig idag. Fortsätter hålla tummarna!!

Karmosin: Grattis till killen! :)

• vinterbebis12
    Luella skrev 2011-06-09 17:31:11 följande:
    Kasa, hur har det gått?

RUL gick bra idag, tiden för BF dom fick fram stämde exakt med det datum kliniken satt så det var ju roligt.

Det är en liten kille där inne så nu ska jag bli pojkmamma om allt går bra. Jag som är expert på tjejer och tjejkläder. Och jag har bara systrar så det ska bli jättespännande att få följa en son genom hans uppväxt.
    Grattis till RUL! Spännande med en kille! Vi ska inte kolla. Min man vägrar men jag kommer nog vara väldigt nyfiken även om jag inte tycker det spelar någon roll. En positiv bieffekt av ivf-svängen är att jag tror jag slipper bli en av dem som sörjer om de inte får en av varje.

En fråga till dig Karmosin: Går du på ultragyn? Är de bra? Kan du rekommendera dem?
  • Speck

Kasa: Skönt du slapp vänta till tisdag för mkp! Hoppas allt gick bra och smärtfritt idag. Du får, nej ska vara ego just nu! Konstigt vore annars! Vi har alla haft såna faser, då fokus går inåt och jag hoppas verkligen för er skull nu! Kram!

Karmosin: Grattis till lyckat rul!

• Luella
    tredjemaj, vi går på ultragyn både den här graviditeten och gick förra. Hittills har vi varit där totalt 5 gånger med båda graviditeterna. Jag kan absolut rekommendera dom, samtliga barnmorskor som vi träffat är både rutinerade och proffesionella. Det enda som är negativt (för mig) är att dom inte tittar själva först som dom gjorde på min ivf-klinik utan bebisen kommer upp på skärmen direkt. Men det beror bara på att jag är så otroligt nojjig att något ska vara fel. Alla gånger utom idag har jag blundat tills dom säger att hjärtat slår men idag vågade jag titta hela tiden.

Angående kön så spelar det absolut ingen roll för oss, hade det varit en lillasyster så hade vi blivit precis lika glada. Jag har bara systrar och tycker att det är supermysigt med gemenskapen som vi har. Vi vill veta kön innan för att det mer ska kännas som att det är en liten person där inne och för att det blir lättare för vår dotter att greppa om man pratar om en han eller hon istället för en det. Sen tycker jag att det är så mycket med förlossningen ändå att jag hellre får överaskningsmomentet vid ett speciellt tillfälle för att bearbeta istället för när man är smällfull av nyblivna mammahormoner. Men vi tänkte från början att vi inte skulle ta reda på det bara för att vi gjorde det förra gången och ville ha olika upplevelser. Dessutom är vi trångbodda och nu när det är en kille kan jag börja sälja ganska mycket tjejkläder också.
  • anderska

Ikväll har jag haft mensvärks smärtor i nedre delen. Hoppas att det ska va så :/

• Vickan I

Anderska - så har jag med till och från och haft länge. Livmodern som växer :)

• Viksan07

Kasa: Håller tummarna jättehårt för dig idag!! Och ang att vara ego när man går igenom ngt så jobbigt som du just nu, det är ju bara naturligt Vi har nog alla varit där, och bara pratat om oss själva för en stund. Inget konstigt alls!

Speck: Vad skönt att du också har mått som jag. Det är ju lite svårt veta under en graviditet - om det är ngt som kommer att gå över, om man kommer att få mer energi, eller om det ska fortsätta att vara trögt. Tycker att det är jättejobbigt att inte klara så mycket som man brukar. Men nu när jag har förlikat mig med att jag måste varva ner, så mår jag redan mkt bättre! Och du har helt rätt i att det är jätteviktigt att dra i bromsen så tidigt att man slipper bli helt utmattad. Det är ju allvarligt att bli det under grav... Nu kan vi båda njuta av graviditeterna

Kul att vi är så många stockholmare - då måste vi ju bara ta en fika sen! Jag personligen tycker att det är skönt att prata med andra som har gjort ivf - de som inte har gjort det har ju inte riktigt samma förståelse, det påverkar oss ju även mycket under graviditeten, mer oro etc.

• Viksan07

Karmosin: Grattis till fin kille!! Det är fantastiskt kul att vara pojkmamma - de är så söta och tuffa 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011