• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska
    Cahela skrev 2011-06-10 22:09:52 följande:
    Anderska: Du kan gå och kolla järnvärdet redan nu, är det lågt så hjälper tabletter. Tröttheten var mitt största symptom, var aldrig pigg på de veckorna. Sov hur mycket som helst.
    Ja min sambo börja bli trött på mig :p jag bara sover hela tiden. Men jag ska kolla de på måndag.
  • Speck
    Strössel: Jag kniper ibland.. Inte så ofta som de rekommenderar en att göra det men ett par gånger i veckan gör jag ett par stycken knip.. Det är svårt att komma ihåg tycker jag! Men så fort jag tänker på det så gör jag ett par. Man kan göra de sittande eller liggade eller hursomhelst.. Om du fick en bok av MVC vid inskrivningen så står det i den om hur man ska göra knipövningarna..

Kelsson: Jo inte är det kul o behöva tillbringa tid borta från jobbet.. Det värsta jag varit med om var när jag skulle träffa MVC dr och han var 1,5 TIMME sen.. Det var drygt. Jag fick gå ut o lägga i mer pengar för parkering... Och sen de roliga väntrummen på MVC.. jag ville bara lägga mig ne ri soffan o sova, så trött var jag, men men. Det var också på fm, jag hade tid strax efter 10.

Anderska: LOL, om din sambo är trött på dig NU, vad ska han då inte bli sen? Först är man trött o illamående o allmänt svår o va med pga det, och sen mår man bra litegrann o så kommer foglossningen o sömnproblemen.. sen blir du så jävla stor att du inte ens kan ta dig ur soffan utan hjälp vissa dagar för ryggen har låst sig.. Haha.. förlåt, det kanske bara är jag som har sån grav Glad
  • strössel

Kelsson: Ska inte skrämmas mer hoppas du har det bra på semestern kram !

Speck: Ja jag såg dom i boken , jag gjorde 10 knipövningar nu på morgonen men som du säger det är lätt att glömma bort.

Önskar alla en trevlig helg !

• Jis

alltså, jag ÄLSKAR mat, kan äta en hel del men nu när jag är gravid så kan jag bara äta lite, sen vänta typ en 10 minuter, äta lite till. Sjukt frustrerande. som nu på morgonen blev jag så mätt att jag måste ligga i soffan å sträcka ut magen (efter 2 ägg och en macka). Har ni andra det oxå såhär?

Oh, bra att ni säger till om knipövningarna, det måste jag börja med. Lätt att glömma bort som sagt.

EGO: idag ska vi kolla in barnvagn, tidigt kan tyckas men va sjutton, går in i V 15 imorgon

• Speck
    strössel skrev 2011-06-11 10:18:35 följande:
    Önskar alla en trevlig helg !
    Tack detsamma!

Ego: Vecka 31 idag, bebis imponerade på sin far igår genom att visa hur stark den blivit, haha! Jag låg på soffan i bara underkläderna o maken kom hem, så såg han min mage röra sig, och då låg bebis där inne och flexade för far sin o visade hur långt ut genom magen den kan trycka sin fot haha! Så himla söt. Sen så började Mattias prata med lill-speck o fråga om h*n försökte ta sig ut därifrån och då blev den lugn, typ som att den stannade upp för att lyssna. Det är så häftigt att vara gravid!
  • Speck
    Jis: Jag hade faktiskt inte som du, och mellan vecka 15-17 tror jag dte var så hade jag en period då jag var SJUKT hungrig jämt. Jag åt 7 gånger om dagen och vaknade ändå på morgnarna och var utsvulten!
    Bra att ni tittar på barnvagn redan, jag o maken började räkna igår hur många veckor sen det var vi beställde barnvagn, tycker det börjar bli dags att vi får den nu! Men har tydl till 2a veckan i juli på sig innan det gått 12 veckor..
  • carlan

Hej alla!

Har inte varit inne på ett tag. Kan uppdatera att jag haft det lite jobbigt men allt ska vara bra. Var in till sjukhuset och fick se den lilla. Nu var den 5 cm från huvud till stjärten. Gud vad den växer.

Kramar till er alla

• Kelsson1

Speck: Låter aldeles underbart att se den lill* träna, bara längtar dit!

Ego: Hemma hos makens mamma nu sen nästan en vecka. Vill bara åka härifrån, hon börjar bli less på mig när jag konstant mår illa. Har fått lyssna på tjat om olika sätt jag kan testa för att bli av med det, till exempel att jag ska gå in på toa o spy. Jag vill inte spy o då blir hon sur på mig o snäser att jag kan ju inte gå o må dåligt hela tiden. Precis som jag vill det! Idag fick jag också höra att jag är omedgörlig o tvingar andra att göra saker de inte vill på grund av mitt stjäntecken... Hon har ingen aning om hur vi har det när vi är ensamma hemma o ändå får jag utstå påhopp utan att maken säger ett pip! Har fått hålla igen tårarna många gånger. Hoppas jag får maken med mig härifrån ikväll... Behövde bara få spy ur mig lite, känns genast bättre!

• Jis

Men herregud Kelsson, vad är det för kvinna? Åk därifrån, nu!

Vi köpte vagn idag, en Brio Go. Den var nedsatt 1000 kr pga av en liiiten repa på ena sidan. Vi såg den inte ens. Känns konstigt att ha en barnvagn i lägenheten :)

• Vickan I

Carlan - skönt höra att allt verkar som det ska nu.

Jis- kul med vagnköp. Vilken färg blev det?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011