• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Speck: Haha, man kan nästan ana en liten mage där

• Viksan07

Kelsson: Fyy, vad jobbigt med en oschysst svärmor! Tycker att du gör helt rätt i att åka hem, du ska inte behöva utsätta dig för oförstående människor. Vet verkligen hur jobbigt det är när det inte fungerar med svärfamiljen. Min nuvarande mans familj är jättesnälla, men min sons pappas familj var familjen från helvetet, nästan hejade på när vi skulle separera. Men det är nog många män som har svårt att stå upp mot sina mammor, även om de skulle vilja. Då får vi som fruar vara tydliga och ställa lite krav - som att du åker hem för att du inte orkar mer.
    Och jag kan garantera att det inte hjälper att spy för att slippa illamåendet! det kommer tillbaka snabbt igen. Har du dessutom det slags illamående som gör att du inte spyr, utan mår jätteilla i alla fall - så är det ju inte så mkt att göra åt det. Mår precis som du nu igen - mår jätteilla men kan inte kräkas, bara en tärande aptitlöshet och trötthet.... Skitjobbigt och jag tycker i alla fall att vi förtjänar all sympati vi kan få. 
    Det är ju dessutom så jobbigt att behöva må risigt efter de 12 första veckorna. Man har ställt in sig på att man ska må bättre, men så blir det inte. Det blir riktigt psykiskt påfrestande då. Nu är jag i v 17 men mår fortfarande illa, suck.

Ego: Min mamma var faktiskt också lite småirriterande för några dagar sen. Jag beklagade mig över att jag fortfarande mår illa och har så lite energi, att jag fortfarande inte kan laga mat eller öppna kylen etc, så trött att jag blir smådeppad till och från. Ochatt maken måste göra så mycket hemma fortfarande, markservice, matlagning, leka med sonen etc. Mamma säger att "du får försöka se till att du inte blir en sån kvinna som utnyttjar din man bara, det kan bli jättejobbigt för honom". Tack för det, liksom. Om jag kunde göra mer hemma så skulle jag göra det - det skulle vara jätteskönt att göra egen mat tex! Blev lite paff, för mamma har varit så stöttande hela tiden, kommit över och hjälpt mig när det har varit jobbigt etc. Men ibland hoppar det väl grodor ur munnen.

• Viksan07

Lillstintis: Jo, min magge är ganska rejäl nu, större än tjejernas på jobbet som är i 6e mån . Men det är ju andra barnet så det är ju inte så konstigt att den syns. Har gått ner 4 kg och sedan gått upp 1 kg, så det sitter mest över maggen just nu Livmodern syns tydligt när jag ligger ner, drar ihop sig och har sig. Känner fosterrörelser varje dag

Du o jag är ganska synkade alltså - jag går in i v 17 på tisd :) Kul att gå in i 5e mån tycker jag!

• Aurora1979

Jag har haft tur hittills med svärfamiljerna tror jag. Mitt ex familj var snälla och rara även om vi inte direkt umgicks ensamma. Min nuvarande svärfamilj är vi hos nästan varje dag och jag älskar dem verkligen! :D Visst har även dem egenskaper som är sämre men jag står dem närmre än min egen familj faktiskt. Nu när min egen mamma är död så känns det bra att ha en svärmos som extramamma även om hon kan kännas lite "antik" i sitt tänk ibland, men hon menar alltid väl. Måste vara fruktansvärt jobbigt för er som INTE kommer bra överrens med svärfamiljen! :/ Min man är för övrigt Sveriges största och mesta morsgris! ;)

Min mage syns rätt så bra... men som jag sagt tidigare så har jag rätt mycket hudhäng sen min viktnedgång som normalt sett gått att stoppa ner i byxorna så att det inte syns... (låter rätt konstigt haha). Men nu har den huden blivit upputtad i stället så jag ser ut att ha jättestor gravidmage fastän just den delen som syns är mjuk och bara hud och fett. ;) Men bebismagen längre ned buktar ut och är hård.

• Lillstint

Aurora: vad lustigt, hos mig är det tvärtom. Det mjuka "flebbet", är kvar nertill, men sen så buktar det ut hårt ovanför det... :) Troligen beroende på att jag är så kort, har bara några centimeter mellan blygdben och navel, så antar att det måste ta vägen nånstans....

• vinterbebis12

kelsson - tråkigt med din svärmor. Apropå Viksans inlägg: Din mamma tänkte säkert inte att det lät lite hårt men om man spinner vidare på risker att våra killar skulle bli utnyttjade skulle jag vilja säga att vi tjejer som gjort ivf har stått ut med mycket fysiskt för att bli gravida så om våra killar pysslar om oss lite extra tycker jag vi är värda det.

Jis- kul med vagn!

Ego: var ute hela dagen igår och helt slut idag. Har som sendrag i magen. Någon som känner igen det? Hoppas det inte betyder något negativt...Imorgon har vi VUL på FC. Någon som vet om man ska ta med usb-minne för att få med sig bilden hem?

• Vickan I

Tredjemaj - vi har fått bilderna utskrivna så ta med en plastficka el ngt så de ligger säkert i väskan sedan och inte skrynklas :).

• Aurora1979

Lillstintis: Jag är oxå kort (1,59m) så jag vet inte om det är därför... men ja någonstans måste väl hänget ta vägen när bebis vill ha sin plats. :P

tredjemaj: De gångerna jag varit på språng hela dagen så får jag oxå lite ont kring bebismagen, som sendrag.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011