• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    Aurora1979 skrev 2011-06-11 23:24:35 följande:
    Strössel: Ska till Ullared nästa vecka... ska oxå ta mig en kik på babyavdelningen som tydligen växt ordentligt senaste året. Men ska oxå kolla om deras mammakläder är ngt att ha... brukar aldrig hitta kläder där annars men hoppas kan man ju. :)
    Vad kul med en Ullareds tripp, jag har faktiskt aldrig hittat kläder där heller. Men ska kika och se om jag hittar några bra tröjor. Kommer vara så svårt att bara titta och inte handla bebissaker Skrattande men nåt måste jag köpa ska se om jag hittar några Lundmyr kläder, jag vet att en tjej handlade det för ett tags sen men risken är väl stor att det är slut för länge sen.
  • Aurora1979

Strössel: Ja det lär bli svårt att inte köpa ngt... blir nog något litet kanske men jag hinner nog ner dit fler gånger innan det är dags för oss... Bor ju bara 13 mil ifrån.

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-06-11 23:48:41 följande:
    Strössel: Ja det lär bli svårt att inte köpa ngt... blir nog något litet kanske men jag hinner nog ner dit fler gånger innan det är dags för oss... Bor ju bara 13 mil ifrån.
    Vi ska dit i augusti och shoppa en massa då har det gått några veckor till i graviditeten, tror vi har en 26 mil till Ullared från oss. Och om jag ska vara ärlig så har jag aldrig varit på babyavdelningen så det ska bli jättekul fattar inte hur jag har lyckats missa den varje gång Skrattande
  • Aurora1979

Strössel: Jag kan säga att jag medvetet missar babyavdelningen varje gång jag varit där... Så det blir en ny upplevelse... :P

• Lillstint

Hej alla! Har inte varit inne på ett tag, vi pep iväg på en restresa, så tillbringat senaste tiden med att sola och bada i massor. Var jätteskönt och välbehövligt! Kunde äntligen koppla av och njuta lite och inte bara gå och vara orolig hela tiden. Har försökt läsa i kapp lite, men som vanligt händer här så mycket så det finns inte en chans :)

Kelsson: man skulle ju kunna tro att man ska få lite sympatier från sin svärmor i ditt tillstånd. Fy!! Men vad är det med män och deras mammor?? Tror inte jag har en enda kompis som har en man som vågar ryta ifrån till sin mamma (inklusive min egen man...)

Önskar jag var lika modig som ni andra och våga kolla på bebisgrejer. Får bli efter sommaren. Går in i vecka 17 imorgon (v. 16+0). Nu först har jag börjat berätta för folk (förutom de närmaste) att vi ska ha barn. Svårt att dölja förresten för min del. MIn mage är gigantisk. Har bara gått upp ett kilo, och det var efter semestern så har nog med det att göra, men har ändå blivit så stor.

Hur ser det ut för er andra? Syns det mycket på er? Ja, då räknar jag inte in dig Speck såklart, för ditt svar är väl givet.... Glad 

• Kelsson1

Lillstintis: Välkommen tillbaka! Helt underbart att du unnade dig semesterresa, det var du värd. Nu har du nya krafter till bebis Tack, har alltid haft ansträngt förhållande till henne men det var lite bättre nu när jag är gravid. Hon tröttnade väl på att jag är tvungen att ligga i soffan för illamåendets skull. Hon hänvisar hela tiden till makens syster som spydde under graviditeten o tydligen mådde bättre efter varje gång hon varit o spytt. Kan bara tillägga att hon var sjukskriven från jobbet vilket jag inte har varit. Att folk har svårt att förstå att alla graviditeter är olika! Nej, vi kom inte iväg igår men vi åker definitivt idag! Har fått nog nu, börjat packa redan ska bara bli klar med det.
    Kram!

• spets

Ååh.. vad roligt att få kika på vagnar och titta på barnkläder. Jag törs inte ens kika, det får vänta ett tag.. men guu så jag längtar!

Jag är orolig som sjutton! Jag har inte mått illa på 2 dagar och mina bröst är inte lika ömma. Är det normalt? Jag klämmer och känner, och brösten är inte alls sig lika ;( Vi har vårat UL på onsdag och jag är supernervös. Jag är i v.7 nu.
    Jag vill bara helst av allt må illa och känna något... uuuh..

• Speck
    Jis: Kul att ni köpt barnvagn! 

Kelsson: Usch va trist att du o svärmor inte kommer bra överens, skönt att ni åker hem idag då. Hoppas ditt illamående går över snart så du kan börja leva lite igen Obestämd Kram!
    Angående hela den där diskussionen om män o deras mödrar så är väl min make ett undantag, han skulle absolut säga ifrån om nån i hans familj höll på o hacka på mig, fälla dum kommentar osv.

Strössel: Va kul med trip till Ullared! Jag har bara varit där en gång o det var för typ 6 år sen eller nåt. Jag kollade upp idag, 49,5 mil dit, så det är väl inget vi kommer göra sådär spontant bara, men inte omöjligt att vi tar en tur dit i sommar under semestern! Vad har dom på barnavdelningen, nån som vet? Kläder, leksaker, möbler..?
  • Sputnik II
    Jis: Fin vagn!!! Så kul att få handla!!! Skrattande

Spets: Förstår exakt vad du menar, blev lika orolig jag med när jag var kring din vecka. Dock fick jag lära mig att det är helt normalt. Symptomen kommer och går. Så de kommer tillbaka!! Jag ville också må konstant illa, bara för att få känna mig gravid! Men ta det lugnt, snart är det tillbaka igen!! Solig
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011