Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Oj vad spännande Najje! Hur har det gått idag? Hoppas att de små vill stanna lite till innan de kommer ut.9
Oj vad spännande Najje! Hur har det gått idag? Hoppas att de små vill stanna lite till innan de kommer ut.9
Usch Jordgubbe vad ont du verkar ha. Har du provat Tens? Fråga om du kan låna hos din barnmorska
Orkidée tänk att du redan är i v. 17. Snart dags för RUL?
Kära vän vad tufft det låter! Se till att få hjälp och stöd från de runtomkring! Jis det låter ju fantastiskt om du kan åka till Vickan med smoothiesar. Massor med kramar till dig Vickan
Massadillan - började med mammabyxor kring v.12 tror jag. Hur skönt som helst!
Kelsson - härligt att lilla Jenni växer som hon ska. Förstår att det känns i hjärtat när liten har ont och är förtvivlad.
Ego: Jag mår prima just nu. Trött givetvis och tung börjar det bli men det är ju som det ska vara .
Går in i v.31 imorgon. Om en halvtimme ska vi på studiebeök på förlossningen på Ackis här i Uppsala, spännande och lite läskigt... Och på torsdag har vi tid för UL på Tittut i Stockholm. Här får man bara TUL i v.32 om ngt avviker och hittils ser det ut som vi inte får ngt mer ultraljud så vi blev så sugna på att få se liten igen och få några fina bilder. Men som alltid blir jag lite orolig att något ska visa sig vara fel när man väl ska kika men så är det ju för de flesta och förhoppningsvis ska ju allting vara bara bra.
Skatten - frågade idag på förlossningen i Uppsala och där gör de ingen skillnad på IVF graviditeten så det sätter igång 42+0. Känns konstigt att olika landsting har olika regler om detta...
MrsC74 det var spännande idag. Belagt i 12 av 13 rum och ändå väldigt väldigt lugnt och tyst. Skumt hur kan det vara det när 12 kvinnor föder samtidigt liksom... Men jag tyckte det var helt ok där och en jättebra barnmorska som förklarade och gick igenom allt. Längtar också efter att få träffa lillskrutten
MrsC74 - vi går på Hjärtat på stan ovanpå Forumgallerian. Vi trivs jättebra där. Var går du?
En liten EGO uppdatering. Igår var vi på eget initiativ och gjorde ett 3D/4D UL i Stockholm. Här i Uppsala får man inte göra några fler efter RUL om allt ser bra ut. Och nu är det 3 månader sedan vi gjorde RUL och vi var så nyfikna på vem som gömmer sig därinne i magen. Vi tittade inte efter kön på RUL men bestämde oss för att fråga nu.
Så nu vet vi att en supersöt alldeles perfekt liten flicka ligger och sparkar mig i magen för fulla muggar.
Vecka 30+2 idag och hon är smäck på viktkurvan med lite större huvud och magomfång och längre än normalt i denna vecka (ca2 veckor före). Allt ser finfint ut med gott om fostervatten. Hon har också fixerat sig med huvudet neråt redan men är fortfarande ruckbar. Ett par veckor tidigt det med enligt barnmorskan.
Får kanske vara lite beredd ifall hon tycker det blir långtråkigt därinne och vill ut i förtid... Inte dags förrän 15e maj säger beräkningarna så en 8 veckor till minst får hon allt stanna därinne tycker jag.
Kramar
Jag har en hemsk magsjuka har spytt två nätter i rad!!! Jag eller mest sambon är orolig för bebis. Jag har ingen aptit och får inte i mig så mycket. VAD vet ni?? Kan bebis ta stryk av magsjukan??