• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • carlan

Aurora: Grattis till lyckat RUL. Hade lite svårt att se på din bild men förmodar att man ser mest ryggen på bilden?

• Speck

Aurora: Grattis till lyckat RUL! Vi låg också på exakt rätt dag enligt måtten på bebis, och allting med bebis har alltid varit så, riktig mönsterbebis! Skrattande

Hörrni, jag kom på att jag glömde visa er igår, barnvagnen har kommit!! Vi fick en babysitter på köpet om vi hämtade ut den samma dag (de hade platsbrist på lagret) eller senast idag, men jag o maken var ju som barn på julafton och for o hämta den tillsammans igår!
    Men nu har vi 2 babysitters... Funderar på att ev ställa ena hos min mamma, men jag vet inte.. Det löser sig, typiskt lyxproblem! Men se vad fiiiiiiin!!

• Jis
    Aurora1979 skrev 2011-06-22 21:44:55 följande:
    Jis: Tack! =) När är det din tur?
    Den 13.e juli är det dags, längtar massor!
  • Kelsson1

Speck: Väldigt fin vagn, tror att det är de färgerna jag tyckte var finast också! Måste bara säga att ni har väldigt fina kissar också, som trogna vänner undersöker vagnen noggrant

• anderska

Idag har vi varit på MVC på inskrivning. Kändes jätte bra att få bli inskriven och få all info och så. Ska få komme på ett besök till innan det är dax för rutin ul. Så den 13 juli hoppas jag få se den lilla och ett pickande hjärta =) Hon klagade dock lite på min övervikt. låg på BMI 27 så jag tyckte inte det var allt för farligt är trots allt en lång jänta :p

Speck: Vilken fin vagn ni har köpt! Ja man bli ju onekligen sugen men kommer inte handla en enda pinal för ens rutin ul visar att allt är bra, det har jag lovat mig själv. Då kanske kan jag börja tänka på saker jag vill ha =)

• Kelsson1

anderska: Konstigt att BM knorrade om vikten, jag har mycket mer övervikt än så o min BM sa inte ett knyst om min vikt. Jag vågade mig på första inköpen i helgen så du behöver inte ha bråttom.

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-06-23 15:45:14 följande:
    anderska: Konstigt att BM knorrade om vikten, jag har mycket mer övervikt än så o min BM sa inte ett knyst om min vikt. Jag vågade mig på första inköpen i helgen så du behöver inte ha bråttom.
    Hon sa mycke noga att jag skulle vara noga med vad jag äter så jag inte går upp för mycke, för då blir det bara en jobbig graviditet och förlossning. Jag väger 86 kg och är 178cm lång och jag har aldrig varit orolig över den lilla övervikten eller ens brytt mig. Dom på RMC imalmö sa aldrig något! men hon mena nog inte att låta dum utan bara uppmana mig. Det var rolig att träffa sin barnmorska jag är 178 lång och var inte mer än två lortar hög haha =D
  • Speck
    Kelsson: Hehe ja visst har vi söta katter Glad Men det är bara 2 av 3 med på bild, en kisse låg o sov o brydde sig inte alls om barnvagnen, haha!

Anderska: Jaha, äntligen inskriven då! Skrattande Kul!
  • vinterbebis12

Kul anderska! Jag tycker att det är barnmorskans skyldighet att ge en råd och säga vad man ska tänka på. Det fyller ju ett syfte (att man ska slippa komplikationer) och som du säger ville hon inte vara dum utan vill ditt bästa. Vi var också på inskrivning och precis som för er ska vi också få ett extra VUL  (elller blir det UL) i v 11. Vi kommer däremot inte att göra KUB. Ska ni det?

Speck: fin vagn och ännu finare katter Cool

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011