• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Vad tråkigt Kelsson. Skönt det känns lite bättre. Ring och hör med ngn annan annars. Det ska kännas bra, men å andra sidan så kanske bm du får där är toppen sedan om ni väntar. Jag skrevs inte heller in förrän i v10+0. Hälsosamtal är överreklamerat ;). Kram

• Kelsson1

Vickan: Jag tänkte att jag pratar med maken när jag kommer hem ikväll så får vi se. Just nu lutar det åt att vi ändå går på inskrivningen o ser hur det känns då. Tror att jag var bara extremt känslig när jag ringde Skäms.

Fortsätt gärna med pratet om vagnar! Var väldigt kul att följa!

• strössel

Jag ska spana på fler vagnar i morgon, vi ska åka till veterinären men åker lite tidigare för mannen min vill köpa spel och då ska jag passa på att smita in i våra två bebisaffärer Babyproffsen och 1klass vill se om dom har fler färger på vagnarna än dom hade där vi var igår så man får se mer in live så att säga. Kanske blir kär i fler vagnar men som sagt det är låååångt kvar Skrattande

Kelsson: Har du några favoritvagnar/märken ?

• Kelsson1

strössel: Har inte vågat tänka så långt än! Kikade igår lite på länkarna Vickan lade upp o det var väldigt fina vagnar o kännt märke men mer än så har jag inte vågat fundera Skrattande

• Aurora1979

Nu har jag oxå hittat hit. =)

Angående prat om barnvagnar vill jag gärna ha en stabil vagn med 2 stora svängbara hjul fram. Älskar Emmaljungas vagnar men har inte hittat någon med svängbara hjul. Var helt emot svängbara hjul tills jag faktiskt jämförde på plats. ;) Har hittat några stycken som jag gillar men de verkar inte vara så populära så man hittar inte så många åsikter.

Kelsson: vad tråkigt att du fick en sån trist inledning hos BM på Östermalm. =/ Jag går på vanliga mvc här i Alingsås och det känns helt okej. Fick hälsosamtalet i v.7 och sedan läkarbesök och BM besök v.10 (nästa vecka alltså). Så tycker du ska ringa runt tills du hittar ett ställe som känns bra på en gång!

• strössel

Aurora: Det sa dom i affären oxå att dom med svängbara hjul såldes jättedåligt jag som trodde den såldes bäst, för den var ju verkligen så smidig att köra. Har inte sett nån med stora hjul där framme men Emmaljunga har med små svängbara hjul fram. Hon sa att dom är besvärliga i snö och inte bra om  man ska gå på grusvägar eller i skogen. Och vi har hundar så vi får ta stora hjul överallt så vi kommer fram. Vill du ha en med svängbara hjul så strunta i vad andra tycker.

Och välkommen till den här tråden Skrattande

• Aurora1979

Strössel: Tack!

Vad konstigt. Jag tycker ju att ALLA har svängbara hjul nu för tiden! Vill absolut inte ha små svängbara och inte bara 1 stort svängbart fram. Slänger in några länkar på några jag träffat på...

http://www.trollungarna.se/product_info.php?cPath=22_62&products_id=1163

http://www.icoo.de/en/2011/icoo-collection-2011/peak-air/video.html

http://www.easywalker.nl/product/id=5/qtro.html

http://pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-barnvagnar/

• strössel

Aurora: Jättefina vagnar hittade en cool grön vagn den gillade jag Skrattande ska ju kika på vagnar i morgon medans min man köper spel då ska jag fråga i båda butikerna vad dom anser om svängbara hjul. Hon i affären där jag var i går kanske var anti svängbara hjul.

• Kelsson1

Aurora: Tack, men tror att det var bara gravidhormonerna som spökade. Har verkligen sett framemot att få gå hos de så jag tror att jag testar åtminstone o bildar mig en uppfattning först efter första besöket.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011