• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Aurora: Det är lite både ock det där med att sluta med crinone. Det har varit en trygghet samtidigt som det är kladdigt så blandade känslor här. Lite orolig att det ska vara negativt men hoppas på det bästa!

Jis: Jag får ta ledigt utan betalning Rynkar på näsan för läkarbesöken. Och ännu en gång bevisar jag att jag inte är som alla andra, är inte så känslig mot lukter som mot ljud! Vissa ljud kan få mig att må väldigt illa o får kämpa hårt för att inte spy! Som maken när han rengjorde avlopp... Var tvungen att be honom lägga av med det omgående!

Ego: Var iväg o köpte lite större tröjor nu när mina är för tajta. Var mysigt att äta ute med maken o ha honom som smakråd!

• Vickan I

Jis - jag jobbar statligt och vi får gå till doktorn på betald tid, men betalda mediciner etc har de tagit bort hos oss för ngr år sedan.

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 17:27:51 följande:
    strössel: Härligt att du har mycket att göra, tiden går fortare. Lite spännande med sista progesterondagen? Det går bra ska du se men åtminstone för mig är det lite pirrigt när jag idag har första dagen utan progesteron...
    Jag var också lite nojjjig när jag skulle sluta med crinone men det gick ju alldeles utmärkt och man slipper det förbaskade kladdet! Däremot är det alltid lite traumatiserande när crinoneklumpen så tillslut slädas ur.. uäck.
  • strössel
    Jis skrev 2011-04-08 23:54:21 följande:
    Strössel, jobbar du statligt :)
    Ja det gör jag !
  • Kelsson1

Så hur mår vi gravida idag?
    Själv har jag haft ont i magen mot höger äggstock till sen igår kväll o nojjar som bäst över det!
    Är lite orolig för klädköpen igår var lite traumatiska. Är rädd för att få MF bara för att jag köpt större kläder, att det skulle vara dåligt omen på något sätt. Vet att det är helt sjukt att tänka så men är bara så rädd!

• strössel
    Kelsson: Jag mår bra , jag hade jätteont i magen dom första veckorna och höll på att dö av oro och hade med ont i äggstockarna. Men det var ingen fara och den växte som det skulle, tror det är väldigt vanligt fast man oroar sig alltid. Så länge det inte är ihållande som aldrig som försvinner och gör superont så är det nog ingen fara.

Tänker precis som du , vågade knappt köpa byxor i v 12 för jag är rädd att det är ett dåligt omen. Det är därför jag kommer vänta väldigt länge innan jag köper några bebissaker så fjantig är jag Skrattande

Kan oxå säga det när jag åt viss typ av mat kunde jag få jätteont i magen, får ont ibland nu med men då tänker jag tillbaks vad åt jag nu och tar en tablett för magkatarr så brukar det ge med sig. Tex när jag dricker oboy får jag skitont i magen så det funkar inte alls för mig.

Idag har jag gjort en bebisblogg som jag ska lägga in bilder på sen , bla UL inköp och mer mest för mina svärföräldrar och kompisar som inte bor här. Men kommer inte berätta om den förrens v 18 !
  • Jis

Strössel å Vickan, samma här :) Staligt is tha shit :) Ego: känner nada på morgonen, sen på em illamående, halsbränna (redan?) och trötthet. Hsr TD imorgon, är lite nervös över det...

• Kelsson1

strössel: Tack, blev lite lugnare. Har inte ont konstant bara nu o då. Får försöka slappna av mer o tänka att allt går bra.

Jis: Var också nervös inför TD i fredags även om jag hade fått plus i över en vecka men det kommer att gå lika bra för dig som det gjorde för mig!

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-09 16:27:15 följande:
    strössel: Tack, blev lite lugnare. Har inte ont konstant bara nu o då. Får försöka slappna av mer o tänka att allt går bra.

Jis: Var också nervös inför TD i fredags även om jag hade fått plus i över en vecka men det kommer att gå lika bra för dig som det gjorde för mig!
    Ja tänk så då kommer allt gå jättebra Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011