• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Jag är  mest trött på att mina bröst redan blivit gigantiska (hade ju 75 F innan grav. så tycker det räcker) men nu trillar dem nästan ur och gör så förbaskat ont. Och så är det den tröga magen... jaja har inte ont i magen iaf. Hade behövt köpa nya byxor men känns larvigt att köpa vanliga byxor som jag snart växer ur och köpa mammakläder redan i v.9 känns oxå konstigt.

Nu ska jag sluta gnälla och åka och grilla hos svägerskan i stället. Och sen fortsätter jobbhelgen.

• Speck
    Jag mår ok, ganska ont i bäckenet dock, huggsmärtor som fan och molande tryckande värk när jag sitter. Så kan varken sitta gå eller ligga eller stå just nu. Börjar bli hungrig på middag också, men det dröjer nog en stund.

Jag köpte mina första gravbyxor tidigt men det dröjde ett tag innan jag vågade börja använda dom eftersom jag fick lämna tillbaks dom i januari eftersom jag köpte mina i dec så har de ju längre öppet köp.. och va virrigt jag skriver. Jag mena bara att jag va lika nojjig jag, men var tillslut glad att jag köpt byxorna för att de tillslut var de enda som passade :)
  • Kelsson1

Aurora: Jag har extremt ömma bröst. Klagar inte annars men nätterna är väldigt jobbiga då jag vaknar varje gång jag ska vända på mig... Samma här är också trög i magen, fått äta torkade plommon (som inte är någon favorit) för att den ska fungera överhuvudtaget.

Speck: Vilken vecka var du i när du började använda mammabyxor? Tänkte nämligen köpa nya byxor också igår men tänkte som Aurora att det var inte värt eftersom man ändå inte kan använda de länge till...

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-09 18:11:35 följande:
    Aurora: Jag har extremt ömma bröst. Klagar inte annars men nätterna är väldigt jobbiga då jag vaknar varje gång jag ska vända på mig... Samma här är också trög i magen, fått äta torkade plommon (som inte är någon favorit) för att den ska fungera överhuvudtaget.

Speck: Vilken vecka var du i när du började använda mammabyxor? Tänkte nämligen köpa nya byxor också igår men tänkte som Aurora att det var inte värt eftersom man ändå inte kan använda de länge till...
    Hm.. Jag var inte långt gången alls när jag köpte byxorna... det var i december före jul och jag hade TD 18/12 om jag svarar så, är det precist nog? :P TD har man väl i v 5 tror jag, och jag hade mammabyxor på mig på nyårsafton.. jag hade lätt mammabyxor från vecka 7 iaf! Så där ser ni att NI inte är så överdrivna som jag.. Men vafan skulle jag göra. Jag har ju varit lika smal i så många år att inga andra byxor passade ju, de gick ju inte att knäppa!! Och jag känner mig inte bekväm med att gå med uppknäppta byxor med gummisnodd runt knappen bara...
  • Jis

Idag slog tröttheten in, var på rymd museét på Smithsonia, var tvungen att hitta en bänk å vila lite.. Sen var det bara att åka hem och vila! Imorgon är det TD å dags att berätta för mannens syster och mamma som vi ska möta i New York, det känna helt overkligt! Har ni sagt till någon?

• Kelsson1

Speck: Lär vänta ett tag till med mammabyxor, har ju kvar stora byxor från min tjockis tid... Hoppas jag klarar mig till efter UL så man kanske vågar köpa mammakläder då.

Jis: Jag har inte kunnat hålla mig, har berättat för närmaste familjen! Men får nog vänta med resten till åtminstone efter UL, kanske till v12. Jag är så otålig, har svårt för att låta bli att berätta goda nyheter Skrattande

• strössel

Jis: Vi har berättat för familjerna och några av våra närmaste kompisar men ingen annan. Det kan dom gott få vänta med att få reda på Skrattande tror jag släpper nyheten i v 18. För jag är fortfarande så här det kan ju fortfarande hända nåt och då vill jag inte att så många ska få veta.

• Sputnik II

Hej på er!
     Fick ett mejl från Kelsson som informerade om denna tråd. Hoppar gärna in här jag med! Gjorde FET den 24 mars och hade TD i onsdags! POSITIVT!! Testade iof redan i söndags Skäms Jag tror att jag är i v 5+1 idag. (var en långtidsodling) Har tid för VUL den 28 april och jag är livrädd för at få ett negativt besked. Jag är iof livrädd att det ska ta slut när som helst ändå.

Trodde aldrig att jag skulle reagera som jag gjort/gör.  Jag försöker verkligen hitta symptom, jag vill känna att jag är gravid! Än så länge känns det mest bara genom något ömmande bröst och mensvärk. Trodde aldrig att jag skulle längta efter ilamående, men det gör jag, så mycket.

Hur har det varit för er? Fick ni graviditetssymptom direkt?

• Kelsson1

Sputnik o dealy: Härligt att ni ville komma med här!

Sputnik: Jag tjuvtestade redan på RD6 med min långtidsodlade o fick svagt svagt plus. Jag har haft rätt mycket symptom ända från början, det var därför jag testade. Har haft mensvärk som kommer o går, väldigt ömma bröst. Extremt trött, kan gråta för inget o varit förstoppad. Illamående har jag kunnat vara på kvällarna men inte spytt än. Jag är väldigt bra på att nojja för inget, nojjar om jag har mensvärk, o nojjar om jag inte har mensvärk. Avtar symptomen ens lite blir jag super orolig. Jag har tid för UL 2/5 så lååång väntan för mig.

dealy: Jag är trött som vanligt Skrattande. Själv då?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011