• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-10 20:10:45 följande:
    strössel: Jag är nästan vaken idag Skrattande hade inte sett adressen men nu när du säger det så Skrattande
    Haha tror inte att man tänker på det om man är van att det inte brukar stå nåt där under Skrattande
  • Aurora1979

Som sagt, illamåendet kommer och går som det vill. Det som alltid består är de ömma brösten och den tröga magen ;)  Åt katrinplommonkräm för att hjälpa magen på traven och det funkade... tur jag gillar det.

Har som sagt stora bröst redan så det gör verkligen superont att sova utan BH men vill inte sova med en på heller så just nu står jag bara ut. Sport-BH kanske?

Strössel; ska kolla in din blogg en annan dag... måste rusa till jobbet nu.

• Kelsson1

OMG har ni varit inne på ursprungstråden o sett Lindis länk om autocorrect??? Skrattat så jag har ont i magen o tårarna bara sprutade!

• Kelsson1

Aurora: Har också varit tvungen att äta torkade plommon, gillar de inte dock men vad gör man för att inte få igån magen...

Meede: Hittade linne som jag sov i o det var mycket bättre. Vaknade dock igen 4.30 för att gå på toa o hade svårt för att somna igen. Kontentan= Lika trött som vanligt! Skrattande

Ego: Vägde mig imorse... Inte glad väger 85kg nu! Tror jag låg på 80 innan ÄP... Går det i den takten blir det inte roligt det här! Får försöka begränsa godis intaget o äta vettigare. Trodde jag skulle ligga på 83 så det var en överraskning att väga två kilo till.

• Dummle

Strössel: Jag har funderat kring det här med KUB. Ni har ju också gjort FET, kan det påverka siffrorna på resultatet? Finns ingen information på klinikernas hemsidor men här på familjeliv har jag läst en del.

Kelsson: Så bra att det fungerade med linne! Ja det är jobbigt när man vaknar tidigt och inte kan somna om, så har det varit mkt för mig under graviditeten.

Kramiz

• skatten12

Nej jag vet att alla inte spyr:) undra bara när det börjar vanligast V8 v 10 mm?
    Själv mår jag illa på morgonen när magen är tom :(

Molvärk kommer och går , ibland känns det rejält. Och strålar ner i benet. Ni
    Kännt så?

• Kelsson1

Meede: Har också läst att IVF ska påverka KUB, däremot tror jag att det är mer ET än FET som påverkar. Tror att läkarna har något poängsystem där de försöker korrigera för IVF försök...

dealiy: Problemet är att det är också individuellt när det börjar, går väl inte att säga alls. Jag har ibland mensvärk som jag antar är växtvärk men inte så att det skulle stråla någonstans.

• strössel

Meede: Jag tror som Kelsson att ett ET kanske skulle påverka mer än ett ostimulerat FET. Jag gjorde ET i början av okt TD den 16 okt fick minus sen dess har jag inte tagit några mediciner förutom progesteron och trombyl nu vid FET tror inte jag har kvar nåt i kroppen av medicinerna från ET men läkarna har nog koll på det. Jag ska göra KUB på torsdag jag kan fråga dom om det kan påverka om du  vill.

Kelsson: Nej jag är inte för trött Skrattande hundarna tar sin tid och jag har ätit frukost och fixat och donat lite Flört mådde illa idag lycklig är så orolig att det hänt nåt med tanke på att illamåendet försvann nästan över en natt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011