• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

strössel: Visst är vi konstiga som blir lyckliga över illamående? Jag är lycklig över att ha väldigt ont i brösten o vara glömsk! Skrattande

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-11 10:17:17 följande:
    strössel: Visst är vi konstiga som blir lyckliga över illamående? Jag är lycklig över att ha väldigt ont i brösten o vara glömsk! Skrattande
     Vi är gravida då får man vara speciell Skrattande jag mår fortfarande illa och undrar om jag kommer börja kräkas känns så. Och då funderar man på  varför jag inte mått illa på flera dagar och nu idag efter så här lång tid ? Ja att man aldrig kan få svar på sånt man undrar Flört

Vill det ska bli torsdag idag KUB dag, bara idag det blir segt och i morgon sen ska min vovve opereras på onsdag så den dagen kommer försvinna i ett nafs och sen är det torsdag Cool
  • Kelsson1

strössel: Jag försöker se framemot påsk då vi åker till syrran o hälsar på istället för 2/5 Skrattande. Delar jag upp det o väntar på påsk som är redan nästa vecka så känns tiden inte så lång till 2/5 heller... Tänk ja på torsdag får du se lilla bebisen igen, härligt!

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-11 11:14:45 följande:

strössel: Jag försöker se framemot påsk då vi åker till syrran o hälsar på istället för 2/5 Skrattande. Delar jag upp det o väntar på påsk som är redan nästa vecka så känns tiden inte så lång till 2/5 heller... Tänk ja på torsdag får du se lilla bebisen igen, härligt!

Ja man får tänka så annars känns det som en evighet tills man ska göra UL Flört

Vickanl: Du som har barn, av vem får man moderskapsintyget  ? Och när ska man ansöka om havandeskapspenning ? Jag läste att man fick det av BM och henne ska jag träffa i v 25 (v26) och jag vill söka hp från och med v 34 60 dagar innan bf. Min bm sa att jag kunde skicka in om det redan i v 20 för det kan ta tid, men jag ska träffa henne i v 25 då känns det sent. Blev kanske lite rörigt nu hoppas du förstår Flört

Och om föräldrapenning hoppas jag att man får information om på möterna på Mvc för jag kan inget om sånt här.
  • Vickan I

Meede - vid kub och fet fick jag höra att de vill ha datum för när ägget frystes då det ska korrigeras. Mitt ägg som jag är gravid med nu frystes när jag var 29 år och nu är jag 33 så yngre än mig. Mediciner etc har jag inte hört ska påverka blodprovet.

Strössel - sist fick jag mitt av bm. Man brukar få det efter RUL då de kollar att allt är ok och justerar bf, även om det inte är aktuellt för oss ivf- are. Men efter rul kan du ju ringa din bm och säga att du vill ha det om du inte får det av den som gör rul:et. Så bara ansöka sedan.

FK ordnar träffar på lite olika platser där man kan anmäla sig för info om fp. Men bra om man läst på lite innan själv på fk hemsida så man har en liten aning iaf så man lättare hänger med. Det är en djungel i början!

• strössel

Vickanl: Tusen tack för ditt svar , jag har försökt att läsa och det är filmer hit och dit och jag fattar ingenting tycker det är jättesvårt att förstå Skrattande behöver min arbetsgivare fylla i nåt papper när man söker havandeskappenning eller gravidpenning som det heter nu ? Eller behöver dom bara fylla i papper till föräldrapenningen ?

Var inne och kollade och fk hade infoträffar så man fick anmäla sig fram till juni tänkte vänta lite så det kommer upp för juli aug sep kan vara bra att gå på framöver.

• Vickan I

Strössel - har tyvärr inte så bra koll på det här med hp el gp som det nu tydligen kallas då jag aldrig ansökt om det. Jag har chattat flera ggr om olika saker med fk. Fungerar jättebra. Man kan inte fråga om sitt specifika ärende om man har ett sådant pågående men allmänna frågor som just det här med intyg och arbetsgivare etc. Testa det.

• strössel

Vickanl: Den är avstängd just nu men ska kika och kolla och se om den är på nån dag och testa det. Man har tusen frågor man vill ha svar på Skrattande och jag är sån som vill ha full kontroll på saker.

• Kelsson1

strössel o vickan: Ni har inte kollat på annat roligt som sängar eller filtar, kläder osv? Roligt att följa med i det ni pratar om även om jag inte är där än...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011