• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Sputnik: Mina symtom kom i mitten av v 6 och höll på till ca v 12 nu mår jag rätt så bra, vilket oroar mig väldigt mycket men alla säger att det är normalt. Min mage har växt en aning men inte mycket men den går inte att dölja med taijta tröjor längre.

• Jis

Jag har TD idag, strecket kom på engång å var lika starkt som kontrolstrecket! Vi ska berätta för familjen å de närmsta vännerna vid påsk, annars vänta till efter v 12..

• Kelsson1

Jis: Bör jag bli orolig, tyckte inte att mitt streck var lika starkt som kontrollstrecket... Tror ni att det betyder något?
    Härligt att ni fick starkt streck! Duktigt när ni kan vänta med att berätta, jag är för otålig.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-10 13:03:48 följande:
    Jis: Bör jag bli orolig, tyckte inte att mitt streck var lika starkt som kontrollstrecket... Tror ni att det betyder något?
    Härligt att ni fick starkt streck! Duktigt när ni kan vänta med att berätta, jag är för otålig.
    Nej Kelsson det betyder ingenting , alla får olika starka streck och ett streck är ett plus oavsett hur starkt det är.
  • Kelsson1

strössel: Egentligen vet jag ju det men du vet inte lätt att låta bli att oroa sig. Får se om jag köper CB med veckoindikator. Kanske lite onödigt men det är så kul att få se texten gravid o antal veckor!

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-10 13:17:08 följande:
    strössel: Egentligen vet jag ju det men du vet inte lätt att låta bli att oroa sig. Får se om jag köper CB med veckoindikator. Kanske lite onödigt men det är så kul att få se texten gravid o antal veckor!
    Gör det jag köpte två såna ett visade 2+3 v på TD sen testade jag igen fem dagar efter tror jag det var och det visade  3+ . Och det visas i 24 h jag kikade hela tiden på testet  Skrattande
  • skatten12

Kelsso. : du kommer bli
    Mamma :) ett streck är alltid ett streck :) mår illa o de vänder Sig nästan i magen på mej när jag är hungrig! Inte annars ! När
    Brukar man börja spy? Som vanligast ?

Jis: grattis !!!

• Kelsson1

Tycker synd om min man. Är mer gasig idag (om det nu är möjligt) än vanligt även om jag har varit väldigt gasig annars också. Inte lätt det här.

dealiy: Inte alla gravida spyr. Min syster mådde illa en vecka under sin graviditet och spydde aldrig o födde en frisk flicka för snart ett år sen.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-10 15:42:08 följande:
    Tycker synd om min man. Är mer gasig idag (om det nu är möjligt) än vanligt även om jag har varit väldigt gasig annars också. Inte lätt det här.
    Killar är nog inte lika känsliga som vi kvinnor när det gäller gaser Skrattande det har försvunnit för mig, nu är det mer normalt som innan man var gravid det tycker jag är skönt. Tröttheten har kommit tillbaks för mig och jag tycker brösten har börjat ömma mer som det var i början av graviditeten. Jag och pappa och min syster var i skogen med 9 hundar inkl 4 valpar och sen lagade jag middag sen däckade jag totalt och vaknade nyss.

Dealiy: Det är så olika från person till person en del kräks jättemycket endel kräks ingenting och en del mår bara illa lite då och då och en del mår toppen hela tiden.
  • Kelsson1

strössel: Har varit jätte fint väder här o har funderat hela helgen på att gå ut på en promenad men aldrig kommit så långt för jag har börjat må illa istället...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011