• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Aurora: Vad härligt med semester o få flytten fixad under tiden!
    Kan bara nämna att från IVF start är jag +8kg idag +2 sen plus o jag är bara i v21...

carlan: Stort Grattis till flickan! Fiin mage!

Jis: Vi har två blastisar i frysen o har tänkt använda upp de, tror att vi gör det under min mammaledighet. Men ger det inget så lutar det just nu åt att vi inte kommer att göra fler färskförsök. Tycker att det är för påfrestande psykiskt, fysiskt och ekonomiskt för oss. Så ger frysisarna inget kommer vi slösa all vår kärlek på lilla flickan jag väntar på nu . Var gjorde ni RUL när ni fick bilderna gratis?

Lillstintis: Härligt att höra att du gillar din mage, bara jag lärde mig att göra detsamma.

Viksan: Tiden går verkligen fort, tycker inte att det är så länge sen vi plussade

• Aurora1979

Vi skulle oxå fått betala 50kr för UL-bilderna (4st fick vi men alla såg ungefär likadana ut). BM sa att om ingen sitter i receptionen när ni går ut så bjuder vi på bilderna (de var underbemannade den dagen).

Vi har en liten kvar i frysen som vi ska försöka få till ett syskon på. Jag vill absolut försöka få till syskon. Är själv från en rätt stor familj och har svårt att tänka mig att inte få ett syskon till vårt barn.

Carlan: Grattis till lyckat RUL och flickan! Hur mår du nu för tiden??

Kelsson: Gillar inte att IVF:en lägger på en massa kilon bara sådär utan förvarning! ;) 

• Vickan I

Fina magar och grattis till lyckade rul och allt. Så skönt att det går så positiva vindar i tråden och att det mesta, trots krämpor, är bra för det flesta. Det är vi så värda .

Jis - Visst är det härligt när partnern också kan känna buffarna . Vi var övertygade om att vi ville ha syskon till vår son och de fyra vi hade i frysen från äggplocket när sonen blev gick ju åt så nu är det tomt. Vi hade annars fortsatt med nya färsförsök. Sambon har alltid velat ha tre barn, men nu går det ju inte föreställa sig hur det kommer att bli med två men OM vi vill ha ett tredje så kommer vi köra på ganska tätt då jag blir äldre och äggkvalitén sämre. Sedan vet vi ju inte om sambon har några spermier kvar öht eller om vi får ta dem från frysen också, så det kan ju också ev begränsa antal försök för oss. med en tvåa var vi villiga att försöka "så mkt som krävdes" kändes det som, men tror inte att det blir så med en ev trea. Då kommer vi nog lättare kunna säga stop och vara tacksamma för dem vi har.  

Ang vikt så gick jag ju inte upp ngt alls först och sedan sade det pang haha. +10 kg på typ senaste 7 veckorna. Hur är det möjligt??? Men tar det med ro. Jäkligt bred över baken dock . Mammabyxor från förra gången börjar bli för små! Men vad göra när jag fördriver dagarna på soffan med ett paket brago...Nästa vecka är det ultraljud av det ev bråcket och får se vad som sägs efter det.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Ehm, en liten dum fråga men ska ju flyga i morgon (inrikes) och har inte ens tänkt på att jag är gravid. De kan väl inte ha något att invända mot där?

• Ankaja

Oj, oj vad alla har skrivit idag, kommer att ta ett tag att läsa ikapp :)

Vill först bara säga tack för alla gratulationer, så tack! :)

• carlan
    Aurora1979 skrev 2011-07-22 19:52:02 följande:
    Carlan: Grattis till lyckat RUL och flickan! Hur mår du nu för tiden??
    Sitter mest i soffan. Är fortfarande sjukskriven. Mår illa då och då under dagarna men jag kräks inte längre. Men jag märker att om jag rör mig för mycket får jag ont i fogarna på höger sida.
    Har fortfarande inte gått upp någe i vikt, kanske ett havt kilo sedan jag blev utskriven. Fast det kommer väl så småningom.

Angående flygning så är det väl bara att man inte får flyga efter vecka 32. Sen är det bra att ha stödstrumpor och dricka en massa vatten. Vi ska flyga till Italien den 16 aug, jag ser inte fram emot det. Har svårt att tackla värmen här hemma. Hur ska det då bli där?
  • Aurora1979

Carlan: skönt att illamåendet är lite bättre iaf så du slipper läggas in på sjukhuset hela tiden. Känner mig nästan lite bortskämd med hur bra jag mått hela tiden i jämförelse med många andra här i tråden.

Mm jag trodde väl att det är väl från v.28 i vissa flygbolag som man inte får flyga men tänkte så att de inte vill ha "bevis" för att jag bara är i v.24, för det har jag då inget. :P  

• Jis

Carlan, vart i Italien ska ni? Jag är i Norra Italien nu, 23-27grader, svag bris. Dvs perfekt. Imorgon ska det vara sådär bra väder här, dvs utflyktsdags. Sen på söndag är det dags att dra till nästa sjö- Lago di Maggiore, kul! Känns helt underbart att ha 3 hela veckor kvar på semestern! Ang det där m syskon, jag å P vill gärna att Flavio ska ha ett syskon. Vi kommer nig försöka hemma rätt tidigt å sen vända oss till FC, har en kvar i frysen...

• Ankaja

Carlan: Grattis till lilltjejen! Vi börjar bli en hel liga med småtjejer nu ;)

Jis: Vi vill väldigt gärna få ett syskon och kommer kämpa för det men det kan bli svårt. Vi har fått beskedet att vi aldrig kommer att få biologiska barn så den lilla i magen är verkligen ett mirakel. Vi fick tjata till oss det här IVF-försök, det kommer nog bli svårt att med mina värden (AMH 0,2) att få ett nytt försök. Men ett syskon vill vi verkligen ha, vi har pratat lite löst om adoption eller äggdonation, vi får se.

Vad bra med tips om vad man ska lägga ner i BB-väskan, skrev till mjukt toapapper på listan

Angående vikten så tror jag att jag äntlligen har vänt, jag har gått ner 8,5 kg sedan jag plussade men den här veckan har jag gått upp 0,5, så nu kommer bm bli glad :)

Idag kom syrran förbi med massor av bebissaker; en spjälsäng med alla tillbehör, babybadkar, babyskydd, åkpåse och 3 (!) flyttkartonger med barnkläder. Känns konstigt att ha hela huset fyllt med bebissaker, det börjar bli mer och mer verkligt det här.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011