• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Speck: Män kan vara lite roliga ibland. På ett sätt vore det skönt om förlossningen kunde gå på 10minuter men samtidigt skulle varken kroppen eller hjärnan hinna registrera vad som hänt .
    Det jag också bävar för är att gå över tiden o bli igångsatt (vet att det är för tidigt att börja nojja över det nu). Annars är jag inte rädd för förlossningen men just värkstimulerande låter inte lockande o är på samma linje med dig om epiduralen också om möjligt kommer jag att avstå från den. Men men vi får väl se

• kattm

Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
    Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)   
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12
    cattm - vecka 9 (8+5) BF 5/3 2012

• kattm

Idag har jag lyckats ta mig till jobbet, men jag är inte på topp direkt. Igår sov jag bort nästan hela dagen mellan illamåendeattackerna. Fast jag har fortfarande inte kräkts.

Vi var ute på en (mkt sävlig) promenad här om kvällen, när jag mådde lite mindre illa. Min man började då diskutera hur vi ska göra om i lägenheten inför babyns ankomst, och hade en jättebra plan uttänkt. Så nu ska vi snart bygga om klädkammaren så att den blir mer praktisk och vi får plats med mer där inne, och får en hel vägg att möblera mot i det som nu är arbetsrum (som nu har en infälld garderob). Sedan vill han byta plats på sovrummet och arbetsrummet, för att vi lättare ska få plats för en spjälsäng och en fåtölj att amma i. Sedan när barnet blir lite större byter vi plats igen, så att vi stannar kvar i samma rum, men gör en liten arbetsrumshörna i vårt sovrum, och barnet får arbetsrummet som sitt rum. Det blir nog jättebra. Roligt att han är så engagerad.

Vi har också bokat in tid för RUL 3 oktober, och uppföljande möte hos MVC samma dag. Och en bröllopsresa till New York 8-15 oktober. Solig Längtar redan dit. Jag läste någonstans att man kan köpa Bugaboo-vagnar billigare i USA och ta med som bagage hem, så vi ska nog försöka börja titta på vagn innan dess och se om just Bugaboo är något för oss. Samtidigt känns det jätteläskigt att planera så här, vi har ju inte ens varit på KUB ännu. Vi vill inte ta ut något i förskott...

• strössel

Lillstintis: Vad kul med sparkar grattis så mysigt Skrattande

Vickan l: Jag har en massa filtar och overall och åkpåse får väl se hur det funkar med värmen, man får väl skifta. Eller ha mindre kläder när den har åkpåse det löser sig nog. Skulle säkert ångra mig om jag lämnade tillbaka åkpåsen, köper nog inte en till.

Kelsson: Grattis till ny vecka jag går in i v 29 idag Flört

Strössel- vecka 29 (28+0) BF 21/10

• Kelsson1

cattm: Har du provat Postafen? Hjälper den något? Har du satt samband med illamående o något du äter? För mig förvärrar sötsaker illamåendet och även trötthet.
    Tycker definitivt att du ska kolla upp om Bugaboo är något för er o köpa med er från USA om det är något ni faller för, inget fel med att spara pengar.
    Låter som ni har rejält med plats i lägenheten o det är ju bra. Vi har som sagt bara en två:a så det finns inte så mycket vi kan göra för att förbättra situationen . Väldigt roligt med en engegerad make, min är också med o ränner i barnaffärer utan att knorra .

Strössel: Tror du gör rätt som behåller åkpåsen, om inte annat så behöver du den till sittvagnen sen.

• kattm
    Kelsson1 skrev 2011-07-29 11:56:27 följande:
    cattm: Har du provat Postafen? Hjälper den något? Har du satt samband med illamående o något du äter? För mig förvärrar sötsaker illamåendet och även trötthet.
    Tycker definitivt att du ska kolla upp om Bugaboo är något för er o köpa med er från USA om det är något ni faller för, inget fel med att spara pengar.
    Låter som ni har rejält med plats i lägenheten o det är ju bra. Vi har som sagt bara en två:a så det finns inte så mycket vi kan göra för att förbättra situationen . Väldigt roligt med en engegerad make, min är också med o ränner i barnaffärer utan att knorra .

Strössel: Tror du gör rätt som behåller åkpåsen, om inte annat så behöver du den till sittvagnen sen.
    Vi bor i en trea på 88 kvadrat, så vi har riktigt gott om plats. Vi köpte den med familjebildande i åtanke (eller åtminstone fanns det väldigt högt upp i mina tankar, min man hade inte bestämt sig då ännu ifall han någonsin skulle vilja ha barn - jag har legat många år före honom på den fronten och fått vänta in).

Jag har ätit postafen varje dag tre dagar i rad nu. Vet inte om jag tycker att det hjälper speciellt mycket, men jag hör åtminstone till de som inte blir helt utslagna av tabletterna, känner mig inte tröttare än vanligt. Jag har inte sett något samband alls med vad jag äter eller inte äter. Jag har en hel del magproblem sedan innan också, så jag är iofs rätt van vid att hantera illamående och andra symptom.

Strössel, det låter jättebra att ha många alternativ med åkpåse, overall och filtar. Du kommer ju att kunna anpassa efter behov väldigt bra då.

Speck, vad spännande att det närmar sig förlossning för er. Hoppas att babyn kommer fort och lätt vid lämpligt tillfälle.

Aurora, grattis till lyckad flytt. Hoppas att ni kommer att stortrivas med ert nya boende.
  • Kelsson1

cattm: Vi köpte lägheten som tillfällig lösning, alltid med tanken att vi säljer o köper något nytt om ett par år. Just nu känns inte ekonomiska läget som stabilt nog för att köpa större, med tanke på att man snart går på mammapenning...
    Skönt att ha utrymme att växa i.
    Äter du bröd? För har märkt att även bröd gör mig illamående av någon anledning. Mår minst illa om jag äter havregrynsgröt på morgonen, undviker bröd, pasta och sötsaker o sover tillräckligt mycket. (tog bara några månader att komma fram till det ).
    Hoppas att ditt illamående försvinner snart!

• vinterbebis12

Va roligt det är att höra om era planer inför BB och alla inköp! Helt otroligt va snabbt det har gått. Jag kan inte heller förstå att jag ska bli mamma (var nära att lägga till kanske ska men försöker tänka positivt nu :).

Cattm: det mesta i babyväg är billigare i usa. Vi har precis köpt vår bugaboo där. Det blev en all black tillslut och den kostade 1029 + skatt. Fanns utan skatt via 1stbabies (se bugaboos hemsida för online retailers) men de kunde inte leverera i tid så om ni beställer den innan ni åker till ert hotell (om de går med på att ta emot) skulle jag rekommendera det . Då slipper ni släpa den från butiken. Tror den är för stor att ta som ordinarie bagage (och oavsett får man bara ta ett bagage a 23 kg om man inte reser i bättre klass och ni vill säkert shoppa annat också) så ofta får man betala extra 400-700 beroende på flygbolag. Kan inboxa dig mina shoppingtips. Har varit på massor med mammaaffärer och barnaffärer och köpt mammakläder, vagn, skötväska, babykläder, leksaker mm. Och allt detta innan v 15 vilket kändes lite tidigt men vagnen blev 3000 billigare än i Sverige.

Tredjemaj - vecka 15 (15+5) BF 21/1 2012

• Aurora1979

Aurora79 - vecka 25 (24+3) BF 14/11 2011
    Tredjemaj - vecka 15 (15+5) BF 21/1 2012

• Vickan I

Hello!

Vad kul det är att se listan fyllas på med BF . Vi ska ha bebisar!!!

Strössel - ja kul ha en massa så man kan variera. Bra du behåller påsen!  

Iaf så gjorde vi en chansning idag och åkte på fm till Barnens hus. De hade 25% rabatt på möbler om man fixade ngt sms och visade upp så vi sparade nästan 800 kr på att handla det vi hade tänkt, även om det nu blev lite tidigare än tänkt.   

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011