• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Vickan: Ok då förstår jag bättre. Har du åkpåse till liggvagnen eller nöjer du dig med filt?

Aurora: Gå o lägg dig o sov, finns en dag imorgon också!

• Luella

Precis som Vickan säger är det för varmt med både overall och åkpåse så man får göra ett val, antingen eller.

Jag valde att köra med åkpåse i liggdelen och ingen overall för jag tyckte att det var så smidigt att bara sätta på henne en varm kofta eller en fleece och lägga henne i vagnen och gå. Jag får dock se hur jag gör nu då liggdelen på den syskonvagn jag beställt är så smal. Jag tvivlar på att det går plats en åkpåse som sen ska gå att ha i flera år.

• Kelsson1

Karmosin: Ok, då får jag fundera ett tag på det. Som tur är har jag till december på mig

• Vickan I

Kelsson - Jag har inte bestämt mig riktigt. Till sonen hade jag ett sk.babynest från Teutonia (typ som en liten åkpåse). Men med sonen behövdes också overall (skrikbebis som jag behövde kunna ta upp och trösta och då behövde han overall på sig), annars hade jag nog också kört mindre kläder och åkpåse istället. Vet ju inte hur denna blir...Har ju en åkpåse sedan förr som jag hade i sittdelen, kanske testar det först och hoppas på att denna bebis gillar att åka vagn vilket inte sonen gjorde.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Luella

Det har jag inte ens tänkt på Vickan, en skikbebis alltså. Min dotter somnade som en ängel i vagnen. Jag avvaktar nog också med köp av åkpåse...

• Vickan I

Strössel - Svårt råda, men våra små föds ju i oktober och då är det inte superkallt så du hinner ju skaffa en åkpåse sedan om du märker att du vill ha en och bebisen verkar vara en vagnåkare . Alt att du har en som har bra strl (det kanske den hade) så du ändå tänkt använda den som åkpåse i sittvagnen sedan och därför behåller den? På träffen med föräldragruppen och en bm så berättade hon att det störta problemet var för varmt klädda bebisar i vagnar då de inte kan reglera temperaturen när de är små. Man fryser själv och pälsar på dem för mkt innan man lägger ner dem. Kan ju vara bra med både ock så man kan anpassa vad man ska göra också. Ska man ex bara en kort bit och sedan vara inne i ex köpcentrum kan det vara bra med en påse och mindre kläder så det lätt bara är att öppna upp.  

Karmosin - Haha jag var helt chockad också  . Trodde också alla bebisar sov som änglar i vagnen, iaf så länge den rullade men nope, inte min....   

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Ego: Ny vecka idag, v22 (21+0). Lika roligt varje vecka , man är som småbarn med julkalendern väntar ivrigt på att en ny vecka ska börja  . Nu känns det att det går framåt bara 33dagar kvar till att jag är under 100 dagar och bara 6ynka veckor då man är redan i v28. Gäller att ha delmål

• Vickan I

Härligt Kelsson. Är så glad för dig vännen? Visst är det roligt att byta vecka :). Delmål gör ju det också roligare. Ett delmål för mig är att komma ner till under 100 sprutor kvar och är typ där om ngn dag.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011