• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Karmosin - ja visst fanns det en del fint där . Får se hur det blir med klänning. Känner igen tanken om hur det ska gå ibland med en till här hemma...ojoj och pust kan jag tro, men kul kul . Ja när man har allt nödvändigt redan så får man gå på det onödiga men roliga för att få shoppa så köpte en stokkestol (sonen vill nog inte låna ut sin) med babyseaten till. Sååååå oerhört onödigt, men roligt och så slipper vi ha baysittern på bordet denna gång när vi äter .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12

sputnik - skönt att det börjat vända för er!

japp- vi köpte mugghållare, hade tänkt gå promenader och sörpla på en latte :) Just nu känns det dock som att jag aldrig mer kommer vilja dricka kaffe. Kan inte tänka mig något äckligare sedan jag blev gravid...

• Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-07-29 21:18:22 följande:
    japp- vi köpte mugghållare, hade tänkt gå promenader och sörpla på en latte :) Just nu känns det dock som att jag aldrig mer kommer vilja dricka kaffe. Kan inte tänka mig något äckligare sedan jag blev gravid...
    *viskar* den är jättebra att stoppa pommes i från McDonalds också när man är ute och går . Eller ett kakpaket haha. Nä var inte så nyttig efter att bebis kom heller som du hör...
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kattm

Tredjemaj, jag tar jättegärna emot shoppingtips för New York!

Mugghållare till vagnen, hmm. Dricker inte kaffe alls, och är pinsamt dålig på att dricka och gå samtidigt. Men om man kan ha pommes i den, då är det ju en helt annan sak...

• Kelsson1

Tredjemaj: Då är vi två som inte kan dricka kaffe på grund av graviditeten

Alla andra: Hade så mycket att kommentera men är aldeles för trött för att orka! Härligt bara att alla skriver så mycket STOR KRAM PÅ ER ALLA!

• Sputnik II
    Vickan I skrev 2011-07-29 21:00:24 följande:
    Sputnik - jag har haft en bugga (eller två iofs ) och jag tyckte verkligen om vagnen, men inte på vintern. Finns ju  vinterhjul att köpa till framhjulen, men den är vädligt stum så om det är lite is och ojämt så blir det en ganska skakig färd. Nästan noll fjädring, men beror ju på hur det plogas och ser ut där man tänkt röra sig. Med de små framhjulen blir det lätt stop när smömodd fastnar mellan hjulen och fästet. Men sonen älskade åka i den. Han hatade ju att ligga ner så liggvagnen var inget för honom, men med buggan som är ergonomiskt skålad och skonsam för ryggen så kunde man byta till sittdelen ( i liggläget) redan när sonen var 4 månader och då blev han nöjd . Jag skulle kunna rabbla en massa bra och en del "dåliga" saker med vagnen haha, men tyckte verkligen om den. Jag hade ju en Emmaljunga Classic Sport också som vintervagn och sålde buggan när sonen var ca 2 år då han började se för stor ut i den (vet att buggafantasterna här på FL tycker barnen kan åka i den jääääättelänge, men jag tyckte det såg fånigt ut när sonen blev större och hade huvudet i suffletten och köpte en sulky.

Tack för att du delar av dig av din erfarenhet! Det är verkligen en djungel att finna en barnvagn... Det finns ju verkligen  för- och nackdelar med de flesta....
    vinterbebis12 skrev 2011-07-29 21:18:22 följande:
    sputnik - skönt att det börjat vända för er!

Hehe, får hoppas att det vänder för dig när bebis tittat ut, annars var ju tipset om pommes riktigt bra. Flört
  • Kelsson1

God morgon alla gravida!
    Vad jag var trött igår kväll , middag borta även om det är trevligt är utmattande. Fick åtminstone bra tips om mammapenning från makens syster så allt som allt var det en lyckad kväll!

Sputnik: Hoppas du hittar den perfekta vagnen för er!

• Lulis7

Åkte till föräldrarnas stuga en vecka så jag har varit utan dator igen... Men jag har läst på mobilen. Svårt att välja något att kommentera för ni skriver så mycket på en vecka!

Lite uppdatering från mig: Vecka 11+3. Jag har varit och tagit blodprov inför KUB som ska göras på onsdag. Lite läskigt... Jag är mer nervös för att det inte ska vara liv i bebisen än för dåliga siffror. Känner mig inte särskilt gravid. Tycker mest att det känns overkligt just nu att jag skulle ha en bebis i magen. Men jag ser gravid ut i alla fall Glad! Tänkte inte hemlighålla graviditeten för kollegerna när jag kommer tillbaka till jobbet om en och en halv vecka, men jag hade inte tänkt berätta för eleverna och föräldrarna än. Vi får väl se hur det går med det... Har varit rätt knäckt för jag har verkligen inga kläder som passar längre. Men igår var jag ute och shoppade så nu känns det lite bättre Glad. Det blev vanliga kläder i storleken större, men ser allt bra ut på onsdag ska jag gå direkt ut på stan och köpa mammabyxor.

På fredag är det tid för inskrivning på mvc. Undrar om jag har dåligt järnvärde för jag känner mig helt groggy i huvudet. Har varit trött hela graviditeten hittills men innan har det hjälpt att vila mycket. Nu är jag trött på ett annat sätt.

Nej, nu regnar det igen Rynkar på näsan. Läste i tidningen att vi har fått 140 mm regn i Malmö i juli. I Stockholm hade ni visst fått 13 mm. Liiite orättvist, tycker jag.

• strössel

Kelsson: Vill höra massa tips om mammapenning om du orkar dra det för mig Skrattande

Önskar alla en trevlig dag får besök om en stund av svärföräldrarna min mans kompis mina föräldrar och farfar som vi ska bjuda på middag och fika kommer ha fullt upp idag och så har dom med sig sin nya hund och våra två kommer gå vilt till Tyst och jag är redan trött Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011