• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Kelsson: Jag testade att lägga åkpåsen i deras vagnar som dom hade och i dom passade den perfekt, tror det är standard mått på de flesta åkpåsarna som passar till de flesta vagnarna. Om du vill kan jag mäta den och sen kika på hur bred citykorgen är.

Vickan l: Attans att dom inte kunde se vad det var, synd att du ska ha ont ända fram till förlossningen, jag har börjat få ont i ryggen och mina fötter är svullna och gör skitont.

Aurora: Skönt att ha färdigt städningen nu får du fixa i den nya lägenheten i lugn och ro Flört

• Speck
    Kelsson: Neida, du började Skrattande
    Jepp, ända sen typ vecka 15-18 nån gång äter jag järntabletter. 1 niferex/dag intages kvällstid precis före sänggåendet då man kan må illa när de passerar genom kroppen är det att föredra.
    Min syster tyckte också 112 var väldigt lågt, men hon är blodgivare och man får inte vara blodgivare om man har under 120-125 nånting så på så sätt är det väl lågt. Men för en höggravid tjockis som mig är de bra Skrattande
    Mager var jag ju direkt inte, o-tjock snarare Tungan ute

Aurora: Skönt att ha fått det gjort nu då!

Vickan: Fan va värdelöst att de skickar iväg dig till en dr så sent så han inte kunde se nåt... Svenska vården asså. Inte hört ett någe om Barnens hus och ev rea?         
  • Speck
    strössel skrev 2011-07-28 18:10:05 följande:
    Vickan l: Det stod på barnens hus hemsida att det är 30-50 % där nu.

Va? Jag va just in på barnens hus hemsida o där stod inte ett skvatt annat än att dom gått ihop med babyland... eller är det jag som är jäääääääätteblind? Jag såg bara reklam om att de har 3 sommarerbjudanden..
  • Vickan I

strössel - hm hittar inte. Det står inget specifikt för just möbelrea? Hörde att det var möbelrea med 25% som skulle starta imorgon? Får väl åka förbi och kolla.

Speck - Ja känns lite envist att vänta så länge och så ser man inget...men man har ju slutat förvånas över vården efter allt man varit igenom...Jag gissar på att jag kommer gå upp ca 20 kg jag med...alla värden bra  så låter kroppen hållas.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Luella

Hej, kikar in lite snabbt innan den evighetslånga nattningen av min dotter drar igång.

Var hos MVC igår och allt ser bra ut. Min dotter fick för första gången höra lillebrors hjärtljud. Hennes ögon var stora som tefat verkligen. Hon verkade också förvånad över allt fokus som lades på min mage .

• Kelsson1

Aurora: Grattis till avslutad städning! Lägg dig ner o vila nu!

Vickan: Synd att läkaren inte definitivt kunde säga vad det var. Hoppas du får bra besked efter förlossningen istället!

Strössel: Orsaken till att jag undrar över storlek är att säljaren igår sa att Emmaljungas egna åkpåse är för stor för Citykorgen... Hur de nu kan ha gjord den för stor för att passa deras egna vagnar??? Men det var vad han sa.

Speck: Vi får helt enkelt bråka om saken när vi ses, för jag tycker definitivt att det var du som började Skrattande
    Men blodvärdet första besöket hos BM hade jag 114 var iofs i v9 (tror jag) och det tyckte BM var jätte bra. Därför tyckte jag att 112 också lät som bra. Visste inte ens att man ska ha högre (datornörd som jag är, men hur mycket minne man ska ha till burken kan jag tala om för dig ).

Karmosin: Vad gulligt!

Ego: Kan bara berätta att maken har lyssnat på inspelningen av bebisens hjärta minst 5ggr, erkände han häromkvällen Han kan vara rätt söt ibland...

• Vickan I

Kelsson - Åkpåsarna är ju egentligen till för att ha i sittdelen sedan. Många väljer ju filtar istället i liggkorgen för att lättare kunna reglera hur varmt det behöver vara. Många ggr blir det för varmt med overall och åkpåse även under kall vinter då man lätt glömmer hur vindskyddat och stilla det är nere i en liggkorg. Att Emmaljungas är för stora för liggkorgen är egentligen bra för då räcker de längre sedan när barnet ska få plats sitta i den som ex tvååring också.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Kelsson: Lägger mig ner lite då och då... men ska erkänna att jag är HELT SLUT! Vaknade dessutom kl 6 i morse och kunde inte somna om.... så förhoppningsvis kan jag sova lite mer avslappnat i natt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011