• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Vickan: Då är du säkert inte ensam om problemet o borde inte ha problem med att sälja den sen vidare.

Lillstintis: Pratade med min syster när hon var gravid och hon berättade att hon också var rädd ibland så det är nog bara normalt att få små panikattacker .
    Jag är sååå nöjd med att ha köpt barnvagnen. Nu stressar jag över hur i helskotta ska jag få plats med både spjälsäng o skötbord i sovrummet . Får köpa rätt snart o montera upp för att kolla att det fungerar bara för att montera ner allt igen . Maken blir nog glad över det förslaget .
    Jo BM spelade upp med en apparat så alla i rummet hörde då tog maken o spelade in med telefonen, satte telefonen nära apparaten. Visst hörs lite knaster o så också men hjärtljuden hörs tydligt.
    Som jag skrev lite högre upp så gick jag in i v22 (21+0) idag

• Kelsson1

Lillstintis: Glömde aldeles att gratulera till sparkarna! Visst är det underbart?
    Min lilla har haft för vana att böka på morgonen men idag har det varit lungt, börjar bli lite nojjig igen

• Vickan I

Lillstintis - vad härligt med sparkar . Ja som sagt de flesta oroar sig nog inför vad som komma skall och även denna gång fast jag redan har en grabb hemma så finns det annat att oroa sig för som svartsjuka, hur man ska hinna med, räcka till osv. Från plus på test och resten av livet är det en lång oro, som tur är kantad av glädje också...ahhh underbara föräldraskap .

ja vi kanske ska göra en liten lista så kan man peta in sig i datumordning och lägga till beräknat BF?

Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)    

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12

kort inlägg från mig. Vickan - har själv kollat på klänningen chole från den sidan (men i rosa) till ett bröllop. Tycker inte det är att ta i för ett stadshusbröllop, helt underbara klänningar.

• Kelsson1

Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12

• Speck

Ja asså - trots flera års försök att bli gravida så har jag flera gånger känt tvekan och oro.. Det är som att nu när det börjar närma sig så är det många i augusti-gravid-tråden som börjar vilja att deras bebis ska komma ut för tidigt nu så de slipper vara gravida nå mer.. Jag tycker att den ska komma på BF-datumet för det är till då jag har ställt in mig på att den SKA komma haha Skrattande
    Jag har ju semester nu och maken har semester och skulle gärna tillbringa den med att åka på utflykter och olika dagsresor innan man får bebis och hela den omställningen. Så 3 veckor till. Det kan den gott stanna. Sen får den dock gärna komma Skrattande 

• Speck

Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12

• Kelsson1

Speck: Det roliga med bebisar är att man själv har inget att säga till om när de ska titta fram , kan hända att du går över tiden också

• Speck

Vickan: Jag va också in på sidan och där fanns såå många fina klänningar! Det fanns ju enklare och mer avancerade varianter så jag tror absolut du kan finna ngt du vill ha.
    Min klänning har jag inte sålt, jag är för sentimental....  

• Speck
    Kelsson: Nej nej nej. Senast den 20e ska den ut. Flört
    Hehe men den tanken slog min man häromdagen också, och han frågade lite oroligt hur fort det gick egentligen... för efter BF så börjar han jobba igen (om jag inte fått bebis än) och han ville försäkra sig om att det inte gick så fort att han inte skulle hinna hem från jobbet. Sötnos. Han jobbar 10 min från där vi bor Skrattande
    Så jag är beredd på att gå över, men inte med mer än ett par dagar ändå.... Hoppas jag. För jag vill verkligen inte behöva bli igångsatt. Läst så mkt skrämmande om värkstimulerande så jag vill helst inte ta epidural heller då det kan råka avstanna förloppet så man måste få värkstimulerande...  
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011