• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Kelsson och Anderska: Tack men det går förvånansvärt bra och vi har fått mycket hjälp denna flytten. Man kanske ska vara gravid oftare när man flyttar!  ;) Själva packandet var värre än det är nu med städet?!

• strössel

Kelsson: Skillnaden är som Vickan skrev små detaljer vi kommer ha två dragkedjor på sufletten bak på både sitt och liggvagnen så man kan fälla upp så det blir lite svalare. Sen skiljer sig skinndetaljerna på vagnen och på skötväskan och så har den svart/vitt chassi.

• Viksan07

Speck o Kelsson: Vet inte riktigt om TENS hjälper. Gjorde bara ont efteråt, lite bättre en stund på kvällen. Men dagen efter var det igång igen. Har bara prövat två ggr än så länge. Hyr genom sjukgymn för ca 100 kr / mån om jag bestämmer mig för den.

Lillstintis: Vad jobbigt för dig att du också har ont. Jag känner när jag rör mig på natten i ljumskar och höfter, och eftersom jag har någon form av diskbråck också så ilar det ut i benen när det är som värst - då hjälper det att ligga med onda benet högt. Måste alltid sova med en tjock amningskudde mellan benen, annars gör det ont. Tar alvedon när det är som jobbigast, då blir det lite bättre i a f. Jo jag har pratat med BM och fått till för att prata med läk om hel sjukskrivning. Kommer ju inte ens fram till jobbet längre. Och att gå med rollator känns trist!

Strössel: Vad bra att det kändes bättre för din kompis med rollator. Jag känner bara att det är lite pinigt att gå runt med ett sånt åbäke. Suck.

Kelsson: Grattis till vagnen! Som sagt är Emmaljunga jättebra vagnar, har alltid känt mig trygg med min City jet - superkvalité.

Speck: Haha, jag och mamma har varit där sedan barnsben, så det är lite nostalgi för min del. Salladen är jättegod, tycker jag iaf  

Ego: Nu ska jag åka till Arvika över helgen och bara slöa hos svärföräldrarna! Vi hörs nästa vecka - hoppas ni alla har det finfint

• strössel

Viksan07: Ha det så skönt i Arvika , min kompis tyckte oxå det var jobbigt och pinsamt i början men sen struntade hon i det bara det kändes bra för henne. Det är inget att skämmas över och jag tror inte att folk reagerar på det heller bara nåt man inbillar sig kram !

• Vickan I

Strössel - tack, min lillkorv börjar bli en Storkorv :). Det går så fort ju!

• Kelsson1

Vickan o Strössel: Tack för info! Hur har ni gjort med Åkpåse (tror jag att det kallades)?

Viksan: Håller tummarna att du får heltidssjukskrivning! Ha en underbar helg!

Aurora: Skönt att det inte blivit för jobbigt. Sätt andra att städa o ta det lungt!

Ego: Bebis har bökat i magen nu på morgonen. Känns sååååå härligt

• Aurora1979

Kelsson: Ja svärmor, maken och exet har hjälpt mig att städa. Idag ska jag skura gallret från ugnen mest tror jag haha... ;)  Mitt gryn i magenn har varit ovanligt lugn senaste dagarna så höll på bli lite orolig men nu känner jag oxå att den bökar omkring, skönt! ;)

Hoppas alla har det hyffsat, har inte riktigt tid att läsa igenom allt ordentligt.

• Vickan I

Kelsson - Mysigt med buffar :). har en åkpåse som sonen hade, fast i sittvagnen när han var liten. Inte så förtjust i den så kommer nog skaffa ngt annat. Har inte bestämt vad ännu förutom fårskinnet i botten. Edgekorgen är ju så stor och jag har bokat bebis i modell lite mindre haha, så om nästa är som sonen så kommer väl h*n nästan kunna ligga på tvären i liggkorgen i början haha, så måste bädda så det blir mysigt och lite "trångt".

• Kelsson1

Aurora: Ingen fara om du inte hinner eller orkar läsa/skriva. Vi har inget tvång här i tråden på antal tecken som måste in i veckan . Skönt att pyret bökar igen, då kan man andas ut...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011