• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-07-28 07:43:39 följande:
    Vi har inget tvång här i tråden på antal tecken som måste in i veckan
    Är de sant??! Gu så skönt, då ska jag genast börja skriva mindre Flört
  • Kelsson1

Strössel: Vad är det för märke o var köpte du den o om du vill får du berätta vad den kostade Många frågor nu...

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-07-28 15:05:24 följande:
    Strössel: Vad är det för märke o var köpte du den o om du vill får du berätta vad den kostade Många frågor nu...
    Jag köpte den i Ullared den kostade 695 kr tror det är Ullareds egna märke babyboom står det på lappen. Den får duga till våran bebis sen köpte jag även en åkpåse till bilbarnstolen i Ullared och den kostade nåt på 300 kr tror jag det var. Du får fråga hur många frågor du vill Glad
  • Kelsson1

Strössel: Den är ju fin, skulle duga till vår bebis också! Får den plats i vagnen?

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-07-28 10:24:54 följande:
    Speck: Det är vad vi har väntat på Skrattande

Gråter

Nääää skämt åsido.

Var hos BM idag igen, och nu när hon mätte så hoppade jag tillbaka på min egna kurva igen, det var skönt. Att det kan va sån skillnad på när olika BM mäter SF mått.
    I vecka 36+5 har jag SF mått 34cm, järnvärde 112, blodsocker 4,4, blodtryck 105/60. Bebisens puls låg mellan 145-148 och total viktuppgång hittills är +19kg......
    Nåväl, bebis bökar o mår bra så det är väl huvudsaken.      
  • Kelsson1

Speck: Du började
    Härligt att allt var bra, du har ju väldigt bra järnvärde. Äter du järntabletter? Jag hade järnvärde på 107 så jag ska börja med järntabletter nu... Men du var mager innan så viktuppgången går du fort ner igen när bebis är född. Som du säger är det viktigaste att bebis mår bra.

• Aurora1979

NU är vi äntligen färdiga med flyttstädet *dansar runt i röran i nya lägenheten, i sinnet, kroppen är för trött* ;) Orkar inte röra ett finger till idag, som det känns nu iaf. Får planera i huvudet var jag vill ha sakerna i stället.

Kelsson: haha, vilken tur att det inte var antal tecken/vecka som gäller för då hade jag åkt ut fort. :P

• Vickan I

Så hemkommen från ul. Ja det gav ju inte så mkt. En äldre herre till läkare som det inte kändes kul dra ner trosorna för kan jag säga. Iaf så säger han "så du har varit gravid och vi ska kolla din ljumske stämmer det". Ehh nej är gravid i v28 nu. Då ser han förvånad ut och säger ok. Ul:et börjar och efter 1 minut säger han "livmodern är i vägen så här sent i graviditeten, kan inte se ngt". Det lilla han såg tyckte han inte såg ut som ett ljumskbråck. Frågade då om det kunde vara det här andra som gravida kan få som misstas för ljumskbråck ofta, men det hade han aldrig hört talas om vad jag syftade på. Hade tyvärr inte den artikeln med mig. Så kontentan är, läkaren kunde inte helt utesluta ett bråck men inte heller säga vad det skulle vara istället och att jag får komma tillbaka efter förlossningen, så fortsatt ont och svullen. Jaja bebis verkar må bra så glad ändå :).

Jo har ngn mer hört om att det ska vara 25% på möbler på barnens hus imorgon? Hörde en fågel, men inget bekräftat. Ska ju ha en till stokkestol med tillbehör och det blir bra mkt billigare om de har det?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011