• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

SUCK! Är just nu så trött på hela sjukförsäkringssystemet att jag bara vill lägga mig ner och böla! Var hos läkaren igår för att få hel sjukskrivning. Men fick bara 50 % (så jag kommer jobba 25 %) utifrån att FK inte godkänner hel sjukskrivning så tidigt i graviditeten. Och jag kommer inte heller kunna få hel sjukskrivning när jag slutar mitt vikariat om tre veckor, utifrån att det säkert kan finnas vissa anställningar som jag kan ta, som skulle innebära att jag inte behöver röra mig så mkt.
    Säger då till läkaren att jag är så slut, att jag bryter ihop flera ggr på jobbet per dag, har noll koncentration och är helt deppad av att ha ont hela tiden. Då säger läkaren att jag ska kontakta psykiatrin, om det mest är det psykiska som är problemet! Vem skulle inte bli trött, gråtig och helt ofokuserad när man har ont hela tiden, går i kryckor och inte kan sova pga smärtorna?? Dessutom så är det väl lite slöseri på psykiatrins resurser om de ska behöva ta emot en massa gråtiga, utslitna blivande mammor med smärtor?
    Och nu vill inte heller min a-kassa ta mitt ärende eftersom jag bara kan jobba 25 %, d.v.s. inte enligt dem kan arbeta.
    Så nu är jag mest bara trött och arg, vet inte hur jag ska lösa denna situation.

Sorry ego-inlägg, var lite upprörd och i behov av att skriva av mig.

Hoppas alla ni andra har det bra!!

• Kelsson1

Viksan: Boka tid till en annan läkare! Alla kan inte vara lika stora idioter som den du träffade! Fattar inte att de kan vara så okänsliga o korkade, blir less på läkare! STOR STOR KRAM!

• Lillstint
    Viksan: Din stackare! Lider så med dig! Jag blir också så trött på alla dessa olika "regler". För sjutton, se till individen och lite sunt förnuft på det så ska det väl inte vara så svårt att lösa! Fy för att ha hamnat mellan stolarna hos FK och AF så som du verkar ha gjort.

Och vilken knasig läkare! Ibland undrar man! Men tycker mig märka en del tendenser att när man är gravid ska man inte klaga, det är bara att härda ut, det har ju "alla" gjort. Men faktum är ju att alla har olika förutsättningar. Vissa bara glider igenom nio månader som små vackra älvor, medans andra har ett helvete.

"Bara ont" är tydligen det värsta man kan ha eftersom det inte går att mäta, och därmed svårt att få hjälp och bli sjukskriven. Bättre med en bruten arm så det syns att man inte kan jobba. Usch, nu blir jag också upprörd. Fasar för att min foglossning ska bli än värre så jag också måste tampas med Försäkringskassan. Jag har ett ganska flexibelt jobb, och jag tänker dra ner tempot här under hösten, så jag hoppas det ska funka att jobba. Min största fundering är sjutton jag ska kunna ta mig till jobbet. Jag cyklar idag men det börjar bli lite besvärligt, och att sitta (i bästa fall!!) och skumpa kollektivt i rusningstrafik, det klarar inte fogarna.

Håller tummarna för att det löser sig för dig!

Ego: Ego: Ok!! Nu har jag gjort det!! Ett första inköp till bebisen på lunchen! Fast lite feg var jag allt. Stod jättelänge och tvekade men till slut blev det ett basset för nyfödd. Men det är en början....
  • Kelsson1

Lillstintis: Hääärligt! Det spelar ingen roll vad det blev bara du vågade ta steget o köpte något. Tycker ändå att du senast nästa vecka bör gå ut o köpa något till. Det blir lättare för varje gång!

• Lillstint

Kel: Vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan dig som coach!!  SkrattandeHjärta. Tack söta vännen för allt stöd!

• Lillstint

Förresten, ni som är experter på inköp till bebbarna - vad har ni köpt för storlek till bebisen? Svårt att veta om det blir en liten eller stor... Det setet jag köpte var storlek 50.

• Speck

Jag räknar med att få en stor bebis så har jättelite i stl 50. Mamma sa vi växte ur stl 50 på 2 v... Men nånting måste ju bebis ända ha på sig de första 2 v, så stl 50 är inte fel Skrattande

• Sputnik II
    Lillstint skrev 2011-08-09 15:21:35 följande:
    Förresten, ni som är experter på inköp till bebbarna - vad har ni köpt för storlek till bebisen? Svårt att veta om det blir en liten eller stor... Det setet jag köpte var storlek 50.
    Absolut ingen expert här, men vi har köpt i stl 56. Är rädd att 50 blir litet för vår bebis då vi båda två är långa. Vi har dock 3 bodys i stl 50 so vi köpte på rea för 30:- styck, men det var innan vi visste/förstod oss på det här med storlekar...
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011