SUCK! Är just nu så trött på hela sjukförsäkringssystemet att jag bara vill lägga mig ner och böla! Var hos läkaren igår för att få hel sjukskrivning. Men fick bara 50 % (så jag kommer jobba 25 %) utifrån att FK inte godkänner hel sjukskrivning så tidigt i graviditeten. Och jag kommer inte heller kunna få hel sjukskrivning när jag slutar mitt vikariat om tre veckor, utifrån att det säkert kan finnas vissa anställningar som jag kan ta, som skulle innebära att jag inte behöver röra mig så mkt.
Säger då till läkaren att jag är så slut, att jag bryter ihop flera ggr på jobbet per dag, har noll koncentration och är helt deppad av att ha ont hela tiden. Då säger läkaren att jag ska kontakta psykiatrin, om det mest är det psykiska som är problemet! Vem skulle inte bli trött, gråtig och helt ofokuserad när man har ont hela tiden, går i kryckor och inte kan sova pga smärtorna?? Dessutom så är det väl lite slöseri på psykiatrins resurser om de ska behöva ta emot en massa gråtiga, utslitna blivande mammor med smärtor?
Och nu vill inte heller min a-kassa ta mitt ärende eftersom jag bara kan jobba 25 %, d.v.s. inte enligt dem kan arbeta.
Så nu är jag mest bara trött och arg, vet inte hur jag ska lösa denna situation.
Sorry ego-inlägg, var lite upprörd och i behov av att skriva av mig.
Hoppas alla ni andra har det bra!!