• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lindis1974

Tack Kasa: ska prata med min BM i morgon.
    I dag fick jag synbortfall för första gången. Blev livrädd först men sen sa det pang. Bara att åka hem ...

• kasa01

Aurora, jag förstår PRECIS vad du menar! Har min storebror o hans tjej några mil bort, o både mina o sambons föräldrar på samma ställe. Själva bor vi i Stockholm, men hamnar ofta därute under helger o semestrar. Älskar min bror, och hans blivande frun, men de får mig alltid att känna mig dålig på nåt vis... Nu fick jag min son  1 1/2 år före de fick barn, men de har alltid vetat bässt och alltid haft åsikter om honom och oss, hur vi uppfostrar mm. Det kanske inte är helt uttalat, men jag känner alltid att C måste vara på sitt bässta när han är där, vilket alltid resulterar i att han är sitt sämsta. Han gillar inte alls att vara där, har aldrig gillat det. De får alltid se en ganska trulig och tjurskallig lite kille, i stället för deras små söta sockertoppar som alltid har en lek kamrat (nämligen varandra, det är 2 år mellan dem o de är oskiljaktliga). C tycker allting är tråkigt så länge han inte har någon att leka med, o det kanske inte är så konstigt. Men men... Det finns två sidor sidor på alla mynt! KRAM!

• kasa01

Lindis, jag visst är det skumt! När jag fick mitt första fattade jag ingenting! Det bara flimmrade där jag fokuserade blicken, gick inte att se nånting. Hoppas du mår bättre, o slipper fler anfall nu.

• Aurora1979

Kasa: ja eftersom mannens båda systrar OCH föräldrarna alla bor på samma gata så är det rätt naturligt att vi hamnar hos någon av dem allt som oftast, speciellt som vi inte har många vänner alls. Ibland blir det som sagt för mycket. Och visst har alla en åsikt, men ibland kanske man kan bara kan hålla tyst med vad man själv tycker?? Jag skulle inte få för mig att börjar kritisera deras val av uppfostringsmetoder, vad de lägger pengar på osv...

• kasa01

Aurora, nej, exakt! Jag känner alltid att jag måsta försvara mig o sonen, vilket också blir väldigt onaturligt. Nu jobbar dessutom blivande frun som terapeft, vilket gör det hela ännu värre.. Men som sagt, tycker verkligen om dem, o deras tjejer, men gillar inte hur de får mig att känna.

• Najje79

Oj, vad ni skriver!

Strössel: Vad skönt att det verkar ordna sig med lägenheten! Hoppas bara att det går snabbt.

Kelsson: Åh, vad fiiin du är! Underbar mage!

Aurora: Bra att du tar det lugnare på jobbet. Tycker absolut att du ska se till att bli sjukskriven, det är tufft med nattjobb och det är väl ganska stressigt med frukosten? Ta hand om dig!

Jag och maken har ingen familj nära. Våra familjer bor i Östergötland (där jag är uppväxt) ca 30 mil bort. Det är ju inte jättelångt, men mamma kan ju inte komma över på en halvtimme om det krisar... Däremot har vi fantastiska vänner och grannar som kommer att ställa upp med vad man behöver. Ett par i huset bredvid oss är i 60-årsåldern och ofrivilligt barnlösa och valde att inte adoptera, de har vi jättefin kontakt med och de kommer att bli extramormor och extramorfar.

Hoppas alla mår bra.

Kram!

• Luella

Grattis till lyckat RUL Lulis!

Välkommen Enya! och grattis förstås

Som fler här inne bor jag också i Stockholm och stormtrivs. Vill aldrig flytta. Sen bor båda mina föräldrar och syskon här och det är skönt att det är så nära. Mormor hämtar på dagis 1 gång i veckan och det är så mysigt.

I dag har jag hämtat babyboxen och gratisboxen från Apoteksgruppen. Sen hade Kappahl 25% för medlemmar idag så jag passade på att gå med och shoppade en vinteroverall till min dotter. Den kom på plats 3 i Vi föräldrars test och poängmässigt inte så långt från Reima. Jag har lite ångest för jag var så nöjd med Reiman men nu blev overallen så billig att det nästan är löjligt. Efter rabatten blev det 525:-. Så det blev en billig vinter då även Viking-kängorna blev billigare efter ditt tips Vickan. Så kom bärsjälen, skinnet och en liten flanelltfilt idag också så det känns som om shoppingpaniken är botad.

• Jis

Kelsson: va kul att få se magen. Fin!
    Det där med att ha föräldrar nära osv. Jag har inga problem med varken mina föräldrar eller min mans, dom kommer inte lägga sig i någon av dom. Min mans syster bor i samma lilla stad som föräldrarna vilket resulterar i att barnen ALLTID är där. Dom spenderar hela somrarna med mormor & morfar och dessutom så ringer min mans syster sin mamma framförallt flera ggr om dagen. Jag tycker inte att det är normalt. Jag vill gärna ha dom nära, men det finns ju en gräns känner jag...eller så är jag bara överkänslig jag vet inte. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011