• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Eileen1

Ja nog blir det tufft att få barn utan nån familj i närheten, minimum 6 timmar i bil till närmsta, till sambons familj har vi 150 mil men vi har båda levt så här sen gymnasiet, kanske inte så här långt bort som nu men många mil hemifrån. Efter snart 20 år så vet vi att ingen av oss vill flytta hem till vår håla...vi får hitta andra lösningar helt enkelt:)

• Lindis1974

Vad härligt med ett fint RUL Lulis:)

En lite fråga: Jag har migrän och i dag hade jag ett av dem värsta anfallen på länge.
    Är det någon annan här som har det som vet om det finns någon migränmedicin som man kan äta?

• Vickan I

Kelsson - Nämen en bild på gravidmage, vad roligt . En riktigt fin bebismage!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lindis1974
    Kelsson1 skrev 2011-09-15 18:34:10 följande:

Min mage idag 27+6
    Å vad fin du är:)
  • Vickan I

Lindis - Tyvärr vet jag ej vad medicinen heter, men min vän hade hemsk migrän och fick bra medicin mot detta på recpet, så hjälp ska finnas. MIn vän hade även migrän annars också, men värre under grav.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lindis1974
    Vickan I skrev 2011-09-15 18:38:50 följande:
    Lindis - Tyvärr vet jag ej vad medicinen heter, men min vän hade hemsk migrän och fick bra medicin mot detta på recpet, så hjälp ska finnas. MIn vän hade även migrän annars också, men värre under grav.
    Ja jag måste kolla med min läkare. Förra gången hade jag inte ett nfall på 16 v. Nu har jag redan haft två...
  • Aurora1979

Kelsson: Fin mage!! :D

Tror det är både för och nackdelar med att ha närmsta familjen nära. Min familj bor "långt" bort, pappa bor närmast och dit är det 22 mil ungefär. De flesta bor i Sthlm och dit är det 45 mil från oss. Det tycker jag är lite väl långt bort och jag kan på ett sätt redan sörja att våra barn inte kommer att få ett lika nära band till sina kusiner/morbröder osv. Min mans familj bor bara ett par kilometer bort och det är ju toppen att ha dem nära tex som barnvakt ibland och för att de kommer vara riktigt nära varandra. De kusinerna bor bara några meter ifrån varandra och kanske 200 meter till sina morföräldrar....  Det kan jag iofs tycka är lite väl nära, för de är mer syskon än kusiner. ;) Och sen är det ju det där med att de gärna vill lägga sig i och komma med sina åsikter.... jag kan lätt känna mig överkörd av deras åsikter och man vågar knappt säga vad man tycker eller vill. Det senaste är väl att svägerskorna tycker att jag bara ska ta ut 3 dagar/vecka av min mammaledighet... men jag förstår ärligt talat inte hur vi ens ska klara av att få räkningarna betalda om jag tar ut så lite dagar. Självklart vill jag stanna hemma så länge som möjligt, men till vilket pris? Och man kan ju inte nämna ngt om namnförslag för då får man tusen åsikter om andra namn som dem tycker om och hur olämpligt/lämpligt det vi funderar på är. Blääääk.... Älskar min svärfamilj egentligen men ibland blir det lite för mycket av det goda.

• kasa01

Lindis, det är vanligt att man får fler och värre anfall under graviditeten... tyvärr... Jag har redan fått ett, och har vanligtvis bara ett varannat år. Man får ta eeze tom de sista månaderna tror jag, men rekommenderar att du kontaktar din mödravård. De känner garanterat till att man kan få mycket besvär av migrän under graviditeten, och bör veta vad du ska ta. Jag fick prata med ett riktigt stolpskott när jag fick mitt anfall, men personalen på apoteket räddade mig då. En stark kopp kaffe kan också hjälpa, om man hinner ta den innan anfallet bryter ut ordentligt.  Mina fanfall börjar alltid med synbortfall, så jag har 30 minuter på mig innan smärtan kommer. Kram o lycka till.

Kelsson, FIN MAGE!!! KRAM!! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011